Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det dyker inte upp liknande prissänkningar under BF nej.

Så du hävdar att att inga varor nånsin sätts ner med 50-60% av rekommenderat pris? Att just grafikkort nästan aldrig görs det skulle aldrig hålla som argument i rätten, rejäla reor på varor händer hela tiden (även teknik). Nivån på prissänkningarna hos Webhallen kan inte skyfflas undan med att det var "uppenbart" att priset var felsatt (allra helst med tanke på deras egna FB post), vilket är en av grunderna för när en handlare kan bryta avtalet som en orderbekräftelse faktiskt är.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KalBumling:

... vilket är en av grunderna för när en handlare kan bryta avtalet som en orderbekräftelse faktiskt är.

Det skickades väl inte ut någon orderbekräftelse?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Så du hävdar att att inga varor nånsin sätts ner med 50-60% av rekommenderat pris? Att just grafikkort nästan aldrig görs det skulle aldrig hålla som argument i rätten, rejäla reor på varor händer hela tiden (även teknik). Nivån på prissänkningarna hos Webhallen kan inte skyfflas undan med att det var "uppenbart" att priset var felsatt (allra helst med tanke på deras egna FB post), vilket är en av grunderna för när en handlare kan bryta avtalet som en orderbekräftelse faktiskt är.

Jag hävdar att grafikkort aldrig sänks med de nivåerna nej, och jag pratade inte om rätten när jag svarade på den posten då det inte nämdes något om rätten.

Och hur vet du det? Är du rättsligt kunnig gällande dessa sakerna som det knappt finns några fall utav? (Och ClickOK fallet är inte på något sätt likt en klassiskt prisfel där folk beställer och får sina orders annullerade)

I min tanke kan man visst ta fram att dessa produkterna aldrig sänkts så mycket då det inte är möjligt rent ekonomiskt. Men jag tänker inte spekulera mer kring det då jag inte vet, och jag antar att du inte heller har kunskap om detta då det som sagt knappt finns några fall utav dessa sakerna.

I slutändan spelar det absolut ingen roll då det är solklart prisfall, det kommer inte tas till någon rätt och folk som alltid blir arga för de inte får löjligt billiga produkter får fortsätta vara arga som vanligt

Permalänk
Medlem

Ehm va? Hur är det en bra deal?

7000kr för en budget version av 2080 när det finns många 2070S för nära 6000kr? Speciellt när 2080S släpps nästa vecka.

Permalänk
Medlem

@Boredbynoobs:
Smärre hjärnblödning kunde svära på att det stod 5990:- När jag kollade

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

Några av de smågrejor jag beställde från Webhallens misslyckade "Galna Gunnar kampanj" häromdagen, som f.ö. nu är uppe och haltar igen (!)
https://www.webhallen.com/se/campaign/8039-Lagerrensning
har nu kommit och finns för avhämtning där jag brukar handla hos Webhallen. Ca 50% var på riktigt.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Ehm va? Hur är det en bra deal?

7000kr för en budget version av 2080 när det finns många 2070S för nära 6000kr? Speciellt när 2080S släpps nästa vecka.

Enig, finns även bättre varianter för 6500 att direktbeställa från Europa. En vettig 3xfan-variant ska ned mot 6000 för att det ska bli intressant! Och då ska man ändå fråga sig hur AIB5700x kommer prisas jmf mot prestanda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

iPhone 8 256 gb för 599 euro på Amazon Prime Day. Tyckte tipset var för bra för Prime-tråden.
https://www.amazon.de/Apple-MQ7C2ZD-A-iPhone-8-256GB/dp/B075L...

8786:- som billigast från seriöst svensk ÅF.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4474160

Är en nästan tre generationer gammal iphone för 6000 kr en bra deal verkligen? Måhända är appleprodukter bättre på att hålla värdet men det känns ändå lite absurt för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mans51:

År en nästan tre generationer gammal iphone för 6000 kr en bra deal verkligen? Måhända är appleprodukter bättre på att hålla värdet men det känns ändå lite absurt för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror ju på hur man ser på det, 25% prissänkning på en Apple-produkt får man ändå se som en bra deal då det sällan händer.
Däremot så håller jag med dig att det är inget roligt fynd, för en 2-3 år gammal mobil för 6 lax är väldigt dyrt gentemot vad konkurenterna erbjuder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

och jag antar att du inte heller har kunskap om detta då det som sagt knappt finns några fall utav dessa sakerna.

Det beror på omständigheter och hur orderbekräftelserna är utformade. Som tidigare t.ex i tråden där man fått bekräftelse att vara finns redo för upphämtning så kommer det med största sannolikhet att anses att företaget godtagit ordern samt att ett avtal ingåtts, har man bara fått en bekräftelse på att ordern mottagits däremot har man inte samma rättigheter, har man däremot fått en leveransbekräftelse har man mer att stå på.

Att kunden har fått varan i hand (som med click) är inte ett krav vad jag minns (läst en hel del tidigare om vad konsumentverket sagt om online handel). Det som gäller är om det anses finnas ett avtal eller inte, dvs har företagit godkänt ordern har kunden rätt till varan om inte speciella omständigheter råder/uppstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mans51:

Är en nästan tre generationer gammal iphone för 6000 kr en bra deal verkligen? Måhända är appleprodukter bättre på att hålla värdet men det känns ändå lite absurt för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

28% rabatt på Apple-produkter ser man aldrig i Sverige. iPhone 8 är fortfarande en aktuell produkt som säljs direkt från Apple (https://www.apple.com/se/shop/buy-iphone/iphone-8) som "budget"-alternativ och jag gissar på att du missade att det var 256gb-versionen det handlade om. Jag skulle själv heller aldrig köpa en 3 år gammal mobil för det priset men tipstråden är väl inte till för att tillfredsställa subjektiva åsikter om vilka produkter som förtjänar att tipsas om utan att faktiskt tipsa om riktiga rabatter?

Permalänk

@Elektron: asshole på halebop sa att jag va tvungen o fylla på för att aktivera.... Sigh. Såg inte hur man aktivera innan det var försent..

Visa signatur

i̶7̶ ̶9̶7̶0̶ ̶@̶ ̶3̶.̶2̶ ̶G̶h̶z̶    i9 9900k @3.6Ghz
1̶6̶ ̶G̶i̶g̶s̶ ̶C̶o̶r̶s̶a̶i̶r̶ ̶V̶e̶n̶g̶a̶n̶c̶e̶    64 Gigs Ballistix Sport
A̶s̶u̶s̶ ̶P̶6̶X̶5̶8̶D̶-̶E̶    Z390 Aorus Master
A̶s̶u̶s̶ ̶5̶8̶0̶ ̶G̶T̶X̶    EVGA Titan X 12Gb
CoolMaster 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultimatescar:

@Elektron: asshole på halebop sa att jag va tvungen o fylla på för att aktivera.... Sigh. Såg inte hur man aktivera innan det var försent..

Halebop go 1kr fungerar det? Jag har kvar ett sim också som jag inte orkade aktivera i tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Elektron: min gjorde det... Fick 2 till sen från cdon efter.. Det går nog ut snart det med..

Visa signatur

i̶7̶ ̶9̶7̶0̶ ̶@̶ ̶3̶.̶2̶ ̶G̶h̶z̶    i9 9900k @3.6Ghz
1̶6̶ ̶G̶i̶g̶s̶ ̶C̶o̶r̶s̶a̶i̶r̶ ̶V̶e̶n̶g̶a̶n̶c̶e̶    64 Gigs Ballistix Sport
A̶s̶u̶s̶ ̶P̶6̶X̶5̶8̶D̶-̶E̶    Z390 Aorus Master
A̶s̶u̶s̶ ̶5̶8̶0̶ ̶G̶T̶X̶    EVGA Titan X 12Gb
CoolMaster 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Nystartad butik med en rating. Självklar scam, eller försök till. Nystartade butiker på Amazon brukar vara shady och vill ofta att man betalar utanför Amazon..

Förlåt att jag inte skriver i diskussionstråden men vill varna användare.

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket bra där!! Kollade direkt över vendorn och trots hundratals produkter har den bara en review. Väldigt många produkter hade galet låga prissättningar (typ hel PC med 1050 för typ 3000kr).

Jag avbeställde mitt kort och pratar med amazon-supporten nu angående leverantören

Även tagit bort min rekommendations-inlägg.

Spännande dock att amazon supporten vidmakthåller att det är en seriös säljare som jag kan beställa av.
EDIT: Fortsatte att tjata och visa bevis på deras sjuka priser på allt de har (2080 TI för 600 EUR) så nu har de anmält det för utredning.

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa grafikkort på Amazon för sjukt billiga pengar? Hittade kortet här under som är för typ 50% av priset. Känns för bra för att vara sant.
2080ti på Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Vågar man köpa grafikkort på Amazon för sjukt billiga pengar? Hittade kortet här under som är för typ 50% av priset. Känns för bra för att vara sant.
2080ti på Amazon

Se mitt svar ovan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

EDIT: Fortsatte att tjata och visa bevis på deras sjuka priser på allt de har (2080 TI för 600 EUR) så nu har de anmält det för utredning.

Vad för butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Vad för butik?

Den butik du fann kortet på, Goodstuff5000
https://www.amazon.de/gp/help/seller/at-a-glance.html/ref=dp_...

Och nej detta är på tok för bra för att vara sant, så håll dig borta Förhoppningsvis plockar de ned dem snart

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om nån random på ebay kvalar in i tipstråden, men jag vet att fler än jag blev ledsna när det inte gick att få en fire stick levererad till Sverige för 20 euro under prime days.

Hittade den här på ebay.

https://www.ebay.com/itm/NEW-Amazon-Fire-TV-Stick-2nd-Generat...

Skeppas från UK och gick på 196 sek. Säljaren har bra betyg och tar Paypal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Crucial BX500 480 GB SSD 519 kr hos komplett

Näst billigast 683 kr enligt prisjakt.. Billigare än någonsin enligt prishistorik.

Crucial BX500 960 GB SSD för 1099 kr hos komplett.

Näst billigast 1298 kr enligt prisjakt.

Om ni går i köptankar, vilket jag gör, så tänk på att dessa SSD är DRAMless så kanske inte super att ha som systemdisk. Tänkt ha som speldisk om jag köper en.

Skrivet av Frisell:

Vet inte riktigt om nån random på ebay kvalar in i tipstråden, men jag vet att fler än jag blev ledsna när det inte gick att få en fire stick levererad till Sverige för 20 euro under prime days.

Hittade den här på ebay.

https://www.ebay.com/itm/NEW-Amazon-Fire-TV-Stick-2nd-Generat...

Skeppas från UK och gick på 196 sek. Säljaren har bra betyg och tar Paypal.

Skickades från m.sweclockers.com

Länken går inte till någon produkt... synd som fasiken.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Länken går inte till någon produkt... synd som fasiken.

aha. Han kanske bara hade en. Ska kolla lite..

Edit: Jaha. Verkar som jag blev scammad =P

"You were recently involved in a transaction for the following item:
303232126258 - NEW Amazon Fire TV Stick 2nd Generation With Alexa Voice Remote (2019 Model)

We’re writing to let you know that an unauthorized third party may have accessed the seller’s account to list this item. The item has been removed from the site, and the transaction was cancelled. We ask that you take the following precautions:

- If you already paid for the item, you may be protected by eBay. Open a request with the Resolution Center and choose, "I bought an item. I haven't received it yet." You can access the Resolution Center by visiting:
http://resolutioncenter.ebay.com"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Frisell: Råkat ut för samma. Fick pengarna tillbaka från Ebay. Följde rådet: Open a request with the Resolution Center and choose, "I bought an item. I haven't received it yet. Inga problem att få tillbaka pengarna och inte ansträngande heller.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Om ni går i köptankar, vilket jag gör, så tänk på att dessa SSD är DRAMless så kanske inte super att ha som systemdisk. Tänkt ha som speldisk om jag köper en.

Länken går inte till någon produkt... synd som fasiken.

Yes BX modellerna är dramless dock ej MX modellerna så de är överlag ett bättre val.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@Frisell: Råkat ut för samma. Fick pengarna tillbaka från Ebay. Följde rådet: Open a request with the Resolution Center and choose, "I bought an item. I haven't received it yet. Inga problem att få tillbaka pengarna och inte ansträngande heller.

Ja, jag är inte orolig. 200kr kan jag vara utan nån vecka. Jag fortsätter leta och kan messa dig om jag hittar något.

Är det 4k eller vanliga(v. 2) du är ute efter i första hand?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Frisell: Finns det någon anledning till att ni köper via ebay och inte amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

@Frisell: Finns det någon anledning till att ni köper via ebay och inte amazon?

Amazon skickar av någon anledning inte till Sverige..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

SteelSeries Rival 710 för 499:- hos elgiganten

Närmast seriösa enligt prisjakt tar 855:-

Den där har det priset flera ggr per år.
Lite som den där Harman Kardon högtalaren,,konstant rea

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

PNY 2070 Super XLR8 OC 6090:- på Elgiganten

Pirjsjakt: 6700

Någon som vet om detta går in i ett Ghost S1 på rak arm sitter på mobilen just nu.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Någon som vet om detta går in i ett Ghost S1 på rak arm sitter på mobilen just nu.

Den är 2 slot så den borde passa utan problem. Hittar ingen info om längd men har väldigt svårt att tro att den skulle vara längre än alla andre trefläktslösningar (som t.ex. Gigabyte Windforce) som får plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz