Permalänk

Allting fryser...

Känns som att jag spammer nu, men det är ett till problem jag har börjat få och det är ibland när jag kollar på yt eller twitch så fryser datorn och skärmen, vet inte vad det kan bero på faktiskt, har inte hänt när jag spelar än... (den kan också frysa när jag kollar på te.x. reddit eller någonting annat,)
Datorn är ny, fick den igår (byggd av ett proffs)
Så vad kan det bero på, hade inte det här problemet på min gamla dator...
Cpu: I7-9700k
GPU: RTX 2080
Motherboard: asus prime z390-p

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowlingking:

Känns som att jag spammer nu, men det är ett till problem jag har börjat få och det är ibland när jag kollar på yt eller twitch så fryser datorn och skärmen, vet inte vad det kan bero på faktiskt, har inte hänt när jag spelar än... (den kan också frysa när jag kollar på te.x. reddit eller någonting annat,)
Datorn är ny, fick den igår (byggd av ett proffs)
Så vad kan det bero på, hade inte det här problemet på min gamla dator...
Cpu: I7-9700k
GPU: RTX 2080
Motherboard: asus prime z390-p

Har du testat om det är samma fel i alla webbläsare (Edge, IE, Chrome, Firefox)?
Du kan leta i eventviewer (Win+R: eventvwr.msc) efter om det finns någon varning som kan vara relevant.

Kollat om det finns nya drivrutiner från tillverkaren av respektive del? Tänker primärt på grafikkort och moderkort.
Fryser den på ett sådant sätt att när du skrollar att den låser sig och på twitch/youtube så blir det mikropauser?

Vad har du för internethastighet?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Har du testat om det är samma fel i alla webbläsare (Edge, IE, Chrome, Firefox)?
Du kan leta i eventviewer (Win+R: eventvwr.msc) efter om det finns någon varning som kan vara relevant.

Kollat om det finns nya drivrutiner från tillverkaren av respektive del? Tänker primärt på grafikkort och moderkort.
Fryser den på ett sådant sätt att när du skrollar att den låser sig och på twitch/youtube så blir det mikropauser?

Vad har du för internethastighet?

Driv rutinerna är de nyaste, har fått samma både på Chrome och i Explorer, det är inte när jag skrollar utan mer typ när som helst, och det är ljud som låter illa också när det händer...
Så jag måste kontakta han på måndag... synd bara att han har sin semster då... men jag vill ha det löst... så förhoppningsvis kan han göra ett hembesök eller något liknande...
Hastighet är 100/100
Skrämen är amd free sync 144 hz

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Har du testat om det är samma fel i alla webbläsare (Edge, IE, Chrome, Firefox)?
Du kan leta i eventviewer (Win+R: eventvwr.msc) efter om det finns någon varning som kan vara relevant.

Kollat om det finns nya drivrutiner från tillverkaren av respektive del? Tänker primärt på grafikkort och moderkort.
Fryser den på ett sådant sätt att när du skrollar att den låser sig och på twitch/youtube så blir det mikropauser?

Vad har du för internethastighet?

kan tillägga att det är samma problem i firefox

Permalänk

ett nytt tillägg igen: samma problem är kvar även efter sänkning är gjord... så kan behövas en ominstallation på operativsystemet