Origin Big O är vattenkylt system med kraftfull dator och spelkonsoler under skalet

Permalänk
Melding Plague

Origin Big O är vattenkylt system med kraftfull dator och spelkonsoler under skalet

Under huven för Origin Big O syns spelkonsolerna Playstation 4 Pro, Switch och Xbox One X. I samma chassi finns också en speldator utrustad med Intel Core i9-9900K och Nvidia Titan RTX.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle jag varit rik så....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag sorterar denna under kategorin "mer pengar än hjärna".

Groteskt! Larvigt! Fungerar sannolikt jättebra i USA, m.a.o.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Coolt koncept. Kanske lite overkill med vattenktlning för konsolerna men det ser ju bra ut i alla fall.

Permalänk
Medlem

Vilket monster datorkonsol

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Jag sorterar denna under kategorin "mer pengar än hjärna".

Groteskt! Larvigt! Fungerar sannolikt jättebra i USA, m.a.o.

Tar man bort allt rgb blir den väl genast billigare

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Vissa har tendens att gnälla på att man måste ha ett nytt moderkort när man vill uppgradera.
Detta då? Det slår allt om man vill uppgradera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funlo:

Coolt koncept. Kanske lite overkill med vattenktlning för konsolerna men det ser ju bra ut i alla fall.

De kan ju throttla i vissa scenarion, sen blir iaf min ps4 Pro ganska högljud på sommaren.

Permalänk
Medlem

MEN VAD KOSTAR DEN?? 100 000+KR? PRISET SPELAR INGE ROLL DET HÄR ÄR MIN VÅTA DRÖM! <3

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Lite som att blanda soppa med bearnaissesås. Var för sig är dessa goda men tillsammans blir det bara en stor smet.
Det här var nog en av de sämre produkter jag sett . Den tillför ju inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att detta är något som rika i USA skulle kunna tänka sig. Dom som köper nytt och inte uppgraderar.
Jag menar.. om du har 140M dollars så why not?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vilket fint kompliment till https://youtu.be/Kpnd4OVf7oo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

De kan ju throttla i vissa scenarion, sen blir iaf min ps4 Pro ganska högljud på sommaren.

jag bytte kylpasta i vår Ps4 pro till Thermal Grizzly Kryonaut, enorm skillnad... sen sitter där en ssd i oxå, men kylpastan som medföljer är knappt bättre än tandkräm...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Gissar att en störd tysk kirurg byggt denna med..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Varför skulle man ha en Xbox om man har en PC i samma system?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Varför skulle man ha en Xbox om man har en PC i samma system?

Några exklusiva spel har den väll fortfarande?

Annars så tillför bakåtkompatibiliteten en hel de spel. Vet inte hur väl 360-emuleringen funkar på dator än dock.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Gudars så coolt!! För lite RGB bara!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | 3700X | 2080Ti | 32GB DDR4 | 2TB NVMe
ARCTIS PRO + GAMEDAC | RIVAL 650 | APEX M750 | 2 x PG279Q | PG32UQ | Valve Index

Permalänk
Medlem

Detta är ju datorn som en stereotypisk rik amerikansk unge skulle ha i en film typ. Just because it tastes good, it doesnt mean it tastes good together. Rena kaviar på kanelbullen detta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Några exklusiva spel har den väll fortfarande?

Annars så tillför bakåtkompatibiliteten en hel de spel. Vet inte hur väl 360-emuleringen funkar på dator än dock.

Kan mycket väl vara så. Alla exklusiva Xbox titlar jag har spelat, har funnits på PC via Microsoft Store.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

jag bytte kylpasta i vår Ps4 pro till Thermal Grizzly Kryonaut, enorm skillnad... sen sitter där en ssd i oxå, men kylpastan som medföljer är knappt bättre än tandkräm...

Var det jobbigt att byta kylpastan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

Gissar att en störd tysk kirurg byggt denna med..

Tysk kirurg? Toms hardware?
Tänker du kanske på denna doktor - Dr. Thomas Pabst som startade Toms hardware på 90-talet?

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Kan en konsol börja thermal throttle-a? (svensk översättning?) Min PS4 PRO blir riktigt varm vid gaming och lång användning.

Permalänk

Häftigt bygge måste jag säga, sen om det är en rimlig produkt för de flesta människor? Njaa.. Kul att den existerar dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kunna tänka mig en sån, om den bara hade integrerad diskmaskin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av Funlo:

Coolt koncept. Kanske lite overkill med vattenktlning för konsolerna men det ser ju bra ut i alla fall.

Vaytenkylningen kanske är motiverad med flera system i samma chassi. Dessutom blir det nog svårt med ett bra luftflöde när två till tre system ska kylas samtidigt i samma låda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Några exklusiva spel har den väll fortfarande?

Annars så tillför bakåtkompatibiliteten en hel de spel. Vet inte hur väl 360-emuleringen funkar på dator än dock.

X360-emulering med Xenia börjar bli ganska kompetent, kräver dock att du kör Windows senast jag kollade. OG Xbox (2001) har XQEMU samt CXBX-r. XQEMU klarar av att starta nästan alla spel men är svårt att få igång och få spel är spelbara. CXBX-r är lättare att få igång men spelkompatibiliteten är lägre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Imponerad över hur de har fått plats med allt och lyckats med kabeldragning/portar och kylning.

Bara att få in en av konsolerna i ett datorchassi är skitjobbigt.

Vet inte hur det är med Xbox men PS4 Pro mår definitivt bättre om man byter från originalkylning till vatten, otroligt dålig kylare på dem.

Permalänk
Medlem

Cool måste jag ändå säga men lite to much nu när nästa generations konsoler är på ingång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Definitivt ett coolt bygge, kanske inte det mest praktiska förstås men det spelar ju mindre roll på denna nivån. Har velat ha något sånt sedan jag såg en annons för den där Megadrive-PC-hybriden som fanns på nittiotalet:

Det är lite som en AMG/Mercedes Geländewagen G63. Jättesuv som klarar terrängkörning hur bra som helst men som också är snabbare än de flesta bilar på asfalten. Inte praktiskt, energisnålt eller prisvärt och långt ifrån realistiskt för de flesta av oss men ändå kul att det finns sådana produkter liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderjo4:

Var det jobbigt att byta kylpastan?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har också bytat kylpasta på min PS4 Pro och kan hålla med om att det väldigt värt det!
Det blir så mycket tystare.

Det är inte svårt. Bara följ en disassemble guide på Youtube. Var beredd på många skruvar bara, totalt 40-50 skruvar eller nåt så ha en skruvdragare redo!