Star Wars Jedi: Fallen Order – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Usch, EA är så jävla äckliga. Inga mikrotransaktioner som selling point. De är ju liksom de själva som har skapat problemet med mikrotransaktioner och nu försöker de måla upp sig själva som hjältar när de säger att det inte blir några(vilket jag starkt misstror). Utan att ens ge oss spelare en ursäkt. Fy fan.

Jag tror 100% att EA kommer införa mikrotransaktioner ändå för att det är bara girighet som styr det företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mawux:

@loevet: Sorry, uppdaterat länken nu. Han är väl inte helt objektiv men det kan ge en uppfattning om vad många ser som problematiskt med filmen.

Jag har aldrig förstått SJW-klagomålen på TLJ. Nästan alla karaktärer beter sig korkat, oavsett kön eller hudfärg, och det stora problemet med filmen är enligt mig att manuset är så dåligt skrivet. Det spelar ingen roll om de gjort en film med endast vita män, den hade varit exakt lika dålig ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Om Lightsaber combat inte kan komma över Jedi Academys Nivå så behöver Dem inte enns försöka.

Jag skulle bli extremt förvånad om EA lyckas överträffa "känslan" av duellerna i Jedi Academy/Outcast.
The Force Unleashed 1&2 tyckte jag var ganska trist.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anton89:

Jag skulle bli extremt förvånad om EA lyckas överträffa "känslan" av duellerna i Jedi Academy/Outcast.
The Force Unleashed 1&2 tyckte jag var ganska trist.

jag håller med helt. Jag tröttnade halvväg igenom force unleashed, tyckte spelet var tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Anton89: Mmm, rent tekniskt fungerade det bra och det visuella imponerade, men som du är inne på var handlingen ganska intetsägande. Minns väldigt lite från berättelserna i TFU 1&2, men jag kan i detalj återberätta scener från Dark Forces-spelen och Jedi Knight-trilogin.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

De borde göra ett SW spel där man får spela som Sith! Vore ju så jävla coolt, men detta ser ballt ut dock inge gameplay ännu ska bli kul att se hur det ser ut live

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Evil Peter:

Jag har aldrig förstått SJW-klagomålen på TLJ. Nästan alla karaktärer beter sig korkat, oavsett kön eller hudfärg, och det stora problemet med filmen är enligt mig att manuset är så dåligt skrivet. Det spelar ingen roll om de gjort en film med endast vita män, den hade varit exakt lika dålig ändå.

TLJ är dålig av väldigt många anledningar, alla har olika saker de tycker är sämst med filmen.
Vissa tycker att alla SJW budskap som tvingas på publiken är det sämsta med filmen.
Har själv svårt att välja bara en sak att tycka sämst om med TLJ. Men SJW agendan är definitivt ett störande element.

On topic så ser jag fram emot ett singleplayer only spel. Minns inte sist jag spelade ett fps spel med bra singleplayer campaign.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

"Story trailer" visar inget om storyn. Meningslös trailer.

Ehm, va? De visade ju i allra högsta grad upp storyn i stora drag utan större spoilers för att göra folk taggade. Du vet det som trailers ska göra.

Dvs, om du missade det: Jedi (huvudkaraktären) gömmer sig efter att alla andra dödats pga Episode III händelser. Tvingas använda kraften för att rädda en vän efter en olycka och blir ju pga detta upptäckt. Tvingas förstås fly och väljer sedan att slå tillbaka mot dem istället för att gömma sig. Typ så jag minns trailern i stora drag.

Är inte det en story trailer så vet jag inte vad som är det faktiskt.

Skrivet av Oneone:

De borde göra ett SW spel där man får spela som Sith! Vore ju så jävla coolt, men detta ser ballt ut dock inge gameplay ännu ska bli kul att se hur det ser ut live

SWTOR (Star wars the old republic) låter dig ju spela som Sith! Det är ju ett MMO förvisso men är ju en enspelar-klass-story för varje klass i det medan man levlar upp sin karaktär och jag rådiggade Sith warrior storyn. Inget sitta i ring och sjunga kumbaya där direkt om vi så säger...så de lyckas väldigt bra tycker jag.

Lira som Jedi är ju helt annorlunda, en extrem kontrast om vi jämför deras stories. Som klass är Sith och Jedi samma förstås. Men alla animationer är olika, så det känns liksom inte helt lika att lira dem ändå pga det. T.ex Jedi Knight har stasis medan Sith Warrior force choke. Exakt samma effekt men helt olika animationer. Ovanpå det finns ju "specs". I detta fall lira med ett svärd eller ett i varje hand. Det ger ju ytterligare möjlighet till variation om man vill det

Har inte lirat alla start till slut men typ hälften. Inte rört expansionerna heller som bygger vidare på storyn. Men ligger på "att göra" - listan xD

Kanske värt att ta en kik på? går att lira helt F2P men man får mer XP som subscriber så kan vara värt att vara det. Kan bli långrandigt på planeterna och långt mellan delarna i sin story annars. Men för att testa lite och se om man vill ge det en chans duger F2P gott i början.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Då var första gameplay-trailern ute. Som jag skrev i EA Play-tråden är jag inte överväldigad av det som visades, men hoppas ändå att de lyckas knyta ihop det till ett underhållande äventyr i slutändan. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Ser ju skapligt ut...
Men hoppas att det finns ett 1:st person läge, blir ju nästan åksjuk av så som det är i videon.

Permalänk
Avstängd

Kan inte påstå att det såg bra ut iallafall.

Varför kan inte moderna spelutvecklare göra bra animationer för närstrid?

Borde vara -> SvingSvingSving. (iom ljussablar)
Inte -> Chop..paus..CHUP..paus..CHAP likt ett beat em up spel.

Precis som The Force Unleashed och Battlefront så såg det bara dåligt ut.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Rent spelmekaniskt såg det ok ut. Något stela animationer stör jag inte mig på ofantligt mycket. Däremot hade jag velat veta mer om hur det faktiskt kontrolleras. Vince och Stig pratade om att det är ett system baserat på skicklighet som belönar de som blir bra på det, men förklarade inte hur man kan styra attacker eller blockera fiendens. Tydligen ska de visa mer från spelet i morgon under Microsofts konferens, hoppas att de visar mer av det då. Blir det bra spelmekanik och intressant handling är det inte hela världen för mig om animationerna inte är top notch.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Ååh ja! Ser ju ut som att skaparna haft lite inspiration av uncharted serien, im not mad at all. Så länge EA håller sina händer i styr och låter respawn göra sitt kan det bli riktigt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

EA har släppt ifrån sig en ny video med gameplay-demonstration från Jedi: Fallen Order. Detta ska tydligen vara det folk såg under E3 (SweC-Emil bekräftar). Här får vi se Cal Kestis klättra upp för AT-AT:s på Kashyyk i sann Uncharted-anda följt av pangande av AT-ST:s och mellansekvenser med bland andra Saw Gerrera. Nästan 27 minuter video, oväntat matigt vilket är väldigt trevligt.

Måste säga att jag tycker det ser mer och mer lovande ut ju mer jag ser. Ska bli väldigt intressant att se vad de gör av de Metroid-aktiga spelsystemen, där man låser upp färdigheter som gör att man kan komma åt saker på planeter som var oåtkomliga tidigare. Tror det här kan bli den vettiga single player-upplevelse vi väntat på sedan Jedi Knight-spelen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Relik 📜

Som @loevet skriver, det där är hela snutten som live-spelades bakom stängda dörrar under EA Play/E3!

Våra trötta (hade precis landat i LA, haha) intryck finns här..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det verkar vara väldigt likt TFU-serien.
Utvecklarna tror fortfarande att ett ljussvärd har samma fysiska egenskaper som ett brännbollsträ.

Jag älskar Star Wars men det här spelet väcker inte det minsta sug hos mig - lär väl ändå spela det för storyns skull.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Lyxfällan 🎮

I den här intervjun berättar nivådesignern Jeff Magers om hur inspirationen från Metroid ger spelaren möjlighet att låsa upp delar av planeterna som inte är tillgängliga när spelaren först når dem. Det ska innebära att vissa planeter kan erbjuda linjär utforskning första gången, men får öppen design när spelaren låser upp nya sektioner med nya färdigheter.

Han bekräftar återigen att spelaren kan besöka alla planeter som tidigare besökts när som helst via skeppet. Att han säger "vi vill alla utforska Star Wars-universumets världar" ger mig hopp om att det kan bli en matig upplevelse för Star Wars-fantaster.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt på detta. Velat ha ett bra singleplayer SW spel i många år nu. Hoppas bara de kan lösa fysiken för den känns väldigt ytlig/plastig i de klipp jag sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla vid ca 3:50 i videon som loevet postade. Lyckas dem lura någon att tro att två ska svimma om deras hjälmar duttar mot varandra lite? Huvudkaraktären ler ju dessutom när han gör det. Fan vad störigt!

I övrigt är jag dock väldigt taggad på spelet. Jag tror det kommer bli bra, man kan ju inte annat än gilla att om man hör lite klassiskt SW ljud i lurarna samtidigt som man svingar ljussvärd! ^^

Permalänk
Lyxfällan 🎮

EA har gått ut med att de ska släppa en ny trailer för Jedi: Fallen Order i kväll. Det sker under en tillställning som kallas Triple Force Friday, eftersom det går av stapeln på fredag amerikansk västkust-tid. För oss släpps trailern däremot klockan 20:00 i kväll, och jag är faktiskt ganska taggad! Tror Fallen Order kan bli en återgång till när Star Wars-spel faktiskt var bra.

Trailern ska kunna beskådas på Star Wars-kanalerna på Youtube, Twitch och Mixxer.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Är tyvärr väldigt otaggad för detta spel, alla av att se EA förstöra franchises jag älskat har helt förstört alla förhoppningar. Jag hoppas att EA tappar licensen och att den plockas upp av nån mer värdig.

Men mirakel kan ju hända.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Gambit_2K: Men Respawn är ju inte EA, de är en egen utvecklare med ett tidigare utbud av spel man kan använda som referenspunkt för vad man tror om Jedi: Fallen Order. Titanfall 2 var exempelvis riktigt bra, och spelets regissör Stig Amussen regisserade God of War III hos Sony Santa Monica som även det var ett riktigt bra spel.

Den första gameplay-trailern var rätt ljummen men den senaste gameplay-genomgången och intervjuer med spelets nivådesigners gjorde mig definitivt mer taggad.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Relik 📜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@emilakered: jag har ju varit mer taggad på Fallen Order än en viss individ (host host ahem) och den här trailern ändrar inte på detta. Jag tycker det ser väldigt stämningsfullt ut, och spelmekaniken blir nog också givande tror jag. Hava lite förtroende för The Stig. Vissa ansiktsanimationer ser lite för dassiga ut för vad de borde vara i en storproduktion av detta slag, men det är på det stora hela inte så viktigt om övriga delar av spelet blir så bra som det ser ut.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Gambit_2K: Men Respawn är ju inte EA, de är en egen utvecklare med ett tidigare utbud av spel man kan använda som referenspunkt för vad man tror om Jedi: Fallen Order. Titanfall 2 var exempelvis riktigt bra, och spelets regissör Stig Amussen regisserade God of War III hos Sony Santa Monica som även det var ett riktigt bra spel.

Den första gameplay-trailern var rätt ljummen men den senaste gameplay-genomgången och intervjuer med spelets nivådesigners gjorde mig definitivt mer taggad.

Näh men Dice och Bioware är inte EA heller men se vad som hände där efter EA's inflytande spred sig. EA's track record att förstöra franchises och sedan lägga ned spelstudios vet vi ju alla om vid detta laget.

Anthem = Tokflopp, Battlefield 5 = Flopp, Mass Effect 4 = Tokflopp, Dragon Age 4 = Flopp, Sim City (2013) tokflopp, Command & Conquer Generals 2 = Floppade redan vid betatestande så det aldrig släpptes, Star Wars: Battlefront 2 = Mega flopp

EA bestämmer budgeten
EA bestämmer när spelet är färdigt nog att släppas (vilket allt för ofta är för tidigt)
EA bestämmer hur spelet efter launch ska se ut, lootboxes (sorry EA vill att man säger "suprise mechanics") med skins, DLC etc.

Ingen studio som ligger under EA för mig har nån stor chans att lyckas, inte så länge EA kör på med games as a service modellen. Och inget får mig att tro att de inte kommer göra det med Fallen Order på ngt sätt även om det inte kommer multiplayer (eller har det sagts ngt om det?).

Men nog med min rant, ska jag koncentrera mig på trailern så ser det lite spännande ut. Dock hoppas jag inte den det som ser ut att vara en Sith Inquisitor är huvud antagonisten i spelet. Hon ser riktigt tråkig ut, så jag hoppas iaf att Vader gör en Cameo eller kanske tom. en som en bossfight.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

32gb ram på rekomenderade, tufft

RECOMMENDED REQUIREMENTS

OS: 64-bit Windows 7/8.1/10
Processor (AMD): Ryzen 7 1700 or Equivalent
Processor (Intel): i7-6700K or Equivalent
Memory: 32 GB
Graphics card (AMD): RX Vega 56 or Equivalent
Graphics card (NVIDIA): GTX 1070 or Equivalent
DirectX: 11 Compatible video card or equivalent
Hard-drive space: 55 GB

https://www.dsogaming.com/news/official-pc-system-requirement...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Flopper:

32gb ram på rekomenderade, tufft

RECOMMENDED REQUIREMENTS

OS: 64-bit Windows 7/8.1/10
Processor (AMD): Ryzen 7 1700 or Equivalent
Processor (Intel): i7-6700K or Equivalent
Memory: 32 GB
Graphics card (AMD): RX Vega 56 or Equivalent
Graphics card (NVIDIA): GTX 1070 or Equivalent
DirectX: 11 Compatible video card or equivalent
Hard-drive space: 55 GB

https://www.dsogaming.com/news/official-pc-system-requirement...

Det var styva krav... På gränsen till att jag ifrågasätter optimiseringen. Att ett UE4-spel är så tung driver verkar skumt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tie Fighter...,jag var helt blown away av det liret, gick inte att begripa att man verkligen flög en Tie Fighter vilket det verkligen kändes som

Skrivet av filbunke:

Dark Forces, KOTOR, Jedi Knight, osv, jag vill flyga rymdskepp igen....

Tie Fighter blir 25 år gammalt i år.

X-Wing Alliance, det senaste släppet i serien, 20 år gammalt.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det var styva krav... På gränsen till att jag ifrågasätter optimiseringen. Att ett UE4-spel är så tung driver verkar skumt.

Skickades från m.sweclockers.com

Men vad betyder det egentligen? Ger de komponenterna 144+ fps i 4k ultra eller 60 fps i 1080p high? Likaså minimikravet, ger det 30 fps i 720p low eller 60 fps 1080p low?

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag har aldrig förstått SJW-klagomålen på TLJ. Nästan alla karaktärer beter sig korkat, oavsett kön eller hudfärg, och det stora problemet med filmen är enligt mig att manuset är så dåligt skrivet. Det spelar ingen roll om de gjort en film med endast vita män, den hade varit exakt lika dålig ändå.

Nej, jag hade skrattat högt åt varje scen med prinsessan Leia i stort buskigt skägg.