Permalänk

Datorn kass efter flytt mm

Tjena,

Inte använt min stationära dator på ett par veckor, och flyttade precis. Tog fram den för lite lir och film häromdan och den funkar inte alls som innan flytten. Brukade kunna köra de flesta spel på högsta settings men nu laggar jag tom i Dota 2 om jag inte har skitsettings. Kan heller inte kolla på film på min sekundära skärm, då videon bara fryser eller blir svart. Har även kraschat med blue screen en gång.

Har uppdaterat alla drivers redan, ingen skillnad.

Specs: https://i.imgur.com/IJsPQUa.png

Permalänk

@snudedans: Kolla så alla komponenter och kablar sitter på plats så inget har åkt ut lite under flytten.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in skärmarna i grafikkortet eller har de råkat hamna i moderkortets kontakter?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Du har inte råkat koppla in skärmen i moderkortets portar?
Lätt misstag, lätt att kontrollera, lika bra att någon ställer frågan

Permalänk
Medlem

Om du har ett tungt grafikkort som saggar lite, så kan det bli glapp i pcie-kontakten om man inte transporterar den försiktigt.
Testa att stödja upp grafikkortet isåfall

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@snudedans: Kolla CPU-temp så kylaren inte har lossnat och du throttlar för CPU:n blir för varm.

Och tryck i alla strömsladdar till moderkort och grafikkort på både moderkort sidan och psu-sidan så de inte glappar.

Permalänk

@snorren Allt de där verkar sitta bra.

Angående var jag kopplat in skärmarna så har jag bara två uttag och de är inkopplade likadant som förut.

Permalänk

Problemet löst. Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snudedans:

Problemet löst. Tack för alla svar!

Alltid bra o skriva hur du löste problemet för ev. framtida folk som kommer och söker i forumet på relaterade saker

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!