Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Limbo + Inside bundle kostar 79:- nu. Väldigt bra deal för två grymma spel, speciellt "Inside"!

Permalänk
Medlem

Så nu har det gått några veckor sen man kunde börja byta användarnamn till PSN. Ni som gjort det. Kan ni berätta vad era erfarenheter hittills är?

Stött på några problem?
Kunnat spela alla spel från 2018 och framåt?
Behållit alla trophies?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Inaktiv

Blir att invänta PC-versionen för mig. Även om det inte är alltför tydligt fortfarande vad spelet är så är det en klar förbättring mot tidigare klipp.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Tror du det kommer till PC när Sony lagt så mycket pengar på Kojima?

Edit: jag har missat ryktena.

Men jag själv har svårt att tro på PC-release med tanke på att man använder Decima engine som Gorilla Games skapat vilket i sin tur ägs av Sony. Plus då sponsringen från Sony självt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

@anders190: Tror du det kommer till PC när Sony lagt så mycket pengar på Kojima?

Edit: jag har missat ryktena.

Men jag själv har svårt att tro på PC-release med tanke på att man använder Decima engine som Gorilla Games skapat vilket i sin tur ägs av Sony. Plus då sponsringen från Sony självt.

Förutsätter att spelet kommer till PC, samma dag som för Playstation eller senare pga tidsexklusivitet. Vore dock bra om Kojima kunde säga hur det ligger till.

Helt klart ett intressant spel men beror mycket på vart spelet i slutändan hamnar. Sony har tryckt in mycket pengar i titeln men det har de också gjort i andra titlar. Dock gillar Sony att köpa exklusivitet så kan tyvärr vara ett spel som slutar på Playstation.

Nyligen tagit platinum i Days Gone och håller på och spelar igenom Horizon: Zero Dawn igen. Samt DLC't, har inte spelat den innan. Jag är långt ifrån nöjd med prestandan dessa två titlar får på min PS4 Pro och misstänker att även denna titel lär ha problem. Förhoppningsvis dyker spelet upp på PS5 iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss mail om att det väntar en prishöjning på PS Plus. Priserna visas inte korrekt i mailet.

Citat:

Från och med den 1 augusti 2019 kommer priserna för PlayStation Plus-prenumerationer att öka i Sverige på grund av det rådande marknadsläget.

• En helårsprenumeration med förnyande kommer kosta %%twelve_price%%

• En tremånadersprenumeration med förnyande kommer kosta %%three_price%%

• En månadadsprenumeration med förnyande kommer kosta %%one_price%%

De nya priserna gäller från och med den 1 augusti 2019.
Detta betyder att alla förnyelser som görs på eller efter det datumet kommer debiteras enligt det nya priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TKD_1337:

Jag fick nyss mail om att det väntar en prishöjning på PS Plus. Priserna visas inte korrekt i mailet.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, och likt för dig så saknas ju de nya priserna. Men oavsett så är det en höjning och jag tycker personligen inte att dagens pris motiverar det jag får ut av tjänsten ens. Mitt PSN+ går ut om två veckor, blir inte att förnya som det känns idag. Får se vad som händer på E3 dock.

Permalänk
Medlem

Fick även jag Mail om höjningen. Funderar på att köpa ett år nu för gamla priset och stapla det. Men, frågar om det ens är värt det då jag knappt spelar online och månadens spel sällan blir spelade.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

"• En helårsprenumeration med förnyande kommer kosta 620.00 kr

• En tremånadersprenumeration med förnyande kommer kosta 260.00 kr

• En månadadsprenumeration med förnyande kommer kosta 95.00 kr"

Det börjar bli för mycket om man sällan spelar. Jag har två oöppnade årsabonnemang men de senaste åren har jag betalat varje månad och sällan spelat (ibland samma sak med Xbox Live Gold). Jag kommer nog sälja koderna och har ju gått över till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gör ju inte saken bättre nu när man bara "får" 2 spel till PS4. Mot innan, 2st ps4. 2st ps3 och 2st till ps vita ...
Även om de nästa aldrig spelades som sagt innan
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag fick nyss mail om att det väntar en prishöjning på PS Plus. Priserna visas inte korrekt i mailet.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon5930:

Samma här, och likt för dig så saknas ju de nya priserna. Men oavsett så är det en höjning och jag tycker personligen inte att dagens pris motiverar det jag får ut av tjänsten ens. Mitt PSN+ går ut om två veckor, blir inte att förnya som det känns idag. Får se vad som händer på E3 dock.

Skrivet av N_Micke:

Fick även jag Mail om höjningen. Funderar på att köpa ett år nu för gamla priset och stapla det. Men, frågar om det ens är värt det då jag knappt spelar online och månadens spel sällan blir spelade.

Dustin har rabatt på PS+ just nu.

12 månader PS+ för 395kr (ordinarie pris 545kr)
https://www.dustinhome.se/product/5010989266/psn-plus-card-12...

Ser nu att det är rabatt på PS Store också. (Det kostade 550kr igår)

12 månader för 402 kr.
https://store.playstation.com/sv-se/product/IP9102-NPIA90006_...

Permalänk
Medlem

Fina rabatter på PS Store kom i natt, länkar lite urval som jag själv tycker om.

Horizon Zero Dawn - 199kr (180kr med PS+)
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP9000-CUSA01021_...

The Last of Us - 149kr (139kr med PS+)
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP9000-CUSA00556_...

Monster Hunter: World - 199kr
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0102-CUSA07708_...

God of War - 299kr (260kr med PS+)
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP9000-CUSA07410_...

Batman: Arkham Collection - 389kr (180kr med PS+!)
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP1018-CUSA00135_...

Marvel's Spider-Man - 299kr
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP9000-CUSA11993_...

Permalänk

Days of Play (på PSN store) startar nu och borde ha specialpris på PS plus. Blir väl att tanka ett år till innan priset går upp iallafall... Tror andra handlare som har deal med Sony ger liknande rabatter.

Permalänk
Medlem

PlayStation® Plus: Helårsprenumeration – 30 % rabatt (Multi Format)
403 kr
https://cdon.se/spel/spel-downloads/playstation-plus-helarspr...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

God of War på webhallen bara 249kr just nu, väldigt svårslaget!

https://www.webhallen.com/se/product/171139-God-of-War

Permalänk
Medlem

Var visas födelsedatumet?

Var fasiken ser man vilket födelsedatum man har valt när man skapade PSN-konto? Minns inte vilken ålder jag valde på sonen när jag skapade kontot för att han skulle få tillgång till att spela online.

Permalänk
Medlem

"Detroit: Become Human" är ett av månadens spel i juli för PS+ medlemmar.
Relativt nytt och ett måste för er som spelat "Heavy Rain" och "BEYOND: Two Souls"!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av edson:

"Detroit: Become Human" är ett av månadens spel i juli för PS+ medlemmar.
Relativt nytt och ett måste för er som spelat "Heavy Rain" och "BEYOND: Two Souls"!

Av okänd anledning så blev PES 2019 ersatt med Detroit, var inte det tänkta spelet för juli: https://www.eurogamer.net/articles/2019-07-02-pes-2019-myster...

Bra spel för övrigt. Köpte det vid lanseringen förra året och jag lutar åt att dubbeldippa när spelet släpps på PC i höst.

Permalänk
Medlem

Heavy rain ingår det med. Förvisso varit månadens spel tidigare men en trevlig bonus för de som inte fick det den gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Heavy rain ingår det med. Förvisso varit månadens spel tidigare men en trevlig bonus för de som inte fick det den gången.

Aha, det såg jag inte då jag redan äger dessa två. Då är det ju en superdeal deluxe!!! Hoppas ingen ligger sömnlös över att PES 2019 byttes ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Av okänd anledning så blev PES 2019 ersatt med Detroit, var inte det tänkta spelet för juli: https://www.eurogamer.net/articles/2019-07-02-pes-2019-myster...

Bra spel för övrigt. Köpte det vid lanseringen förra året och jag lutar åt att dubbeldippa när spelet släpps på PC i höst.

Tydligen uppretade (och fotbollshatande) jänkare som drog igång ett hejdundrande drev...

Permalänk
Medlem

Har beställt PS4 Pro och undrar om ni har tips och råd på hur man får ut det bästa av den? Behöver man PS konto? Kostar det? Jag kommer spela offline spel tror jag bara men vill ju gärna kunna köpa och ladda ned spel också så man slipper CD skivor.

Permalänk
Medlem

@socsoc: Du kommer behöva skapa ett konto.

Månadskostnad blir det bara om du vill spela online. PSN Store har du tillgång till ändå.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@socsoc: Du kommer behöva skapa ett konto.

Månadskostnad blir det bara om du vill spela online. PSN Store har du tillgång till ändå.

Ett PSN konto där jag kan ladda ned spel? Visst äger man spelet då för all framtid och kan ladda ned det igen ifall man formaterar PS4an nån gång så länge man är inloggad? Går det köpa förladdat kort så man slipper ange sin bankkort? Var köper man sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Ett PSN konto där jag kan ladda ned spel? Visst äger man spelet då för all framtid och kan ladda ned det igen ifall man formaterar PS4an nån gång så länge man är inloggad? Går det köpa förladdat kort så man slipper ange sin bankkort? Var köper man sånt?

Spelen kopplas till kontot du skapar och det kvittar vilken PS4 du loggar in på. Åtkomst har du alltid.
Finns voucher i butik som ex CDON, Gamestop, Webhallen osv.

Så man behöver inte använda sitt bankkort.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Spelen kopplas till kontot du skapar och det kvittar vilken PS4 du loggar in på. Åtkomst har du alltid.
Finns voucher i butik som ex CDON, Gamestop, Webhallen osv.

Så man behöver inte använda sitt bankkort.

Låter bra det. Kan man fylla med flera voucher och få in alla pengar på kontot som med Google Play Gift Card? Hur är priserna jämfört med det som säljes online och i butiker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Låter bra det. Kan man fylla med flera voucher och få in alla pengar på kontot som med Google Play Gift Card? Hur är priserna jämfört med det som säljes online och i butiker?

Nyare spel har en tendens att vara dyrare på PS Store vs Retail fysiska skivor vilket kan uppfattas som konstigt men antar
att det har att göra med exklusiviteten.

PS Store har dock generellt väldigt många reor och generösa rabatter på spel som inte är dagsgamla så håll utkik!
Går att favoritmärka / Wishlist om du loggar in med ditt konto på https://store.playstation.com/.

Dock verkar inte denna funktion finnas (ännu?) på själva PS Store-appen på PS4:an vilket är lite märkligt.
Hoppas dock att det kommer!

Permalänk
Medlem

Den där önskelistan har jag svårt att se någon mening med förutom att lista de spel man är sugen på. Det är inte direkt som så att de skickar ut en avisering när spelet man önskar sjunker i pris.
Då är det bättre att köra på psprices eller psdeals (kostar pengar för relevanta funktioner).

Permalänk

Latex? dong? PS4 ? Hjälp mig snälla

Vet inte vart jag skulle vända mig till för alla jävla tele-supportrar jag pratat med har inte lett ngåonstans, dom skakar på axlarna typ vad ska vi göra.. Så tbx till ruta ett. Så pallar inte dra hela dagboken. Men tillslut så slutade det med att jag köpte en Razer Raiju Tournament. Vilket var ett riktigt bra dunder köp. Tills jag insåg att det inte gick att ha headset/headphones inkopplade samtidigt som man man har kontrollen i PS bluetooth läge. Vilket är ett fucking skämt för en sån fin/dyr kontroll. Hela grejen för att jag köpte den var ju för att den skulle vara trådlös så att den räcker fram till mig när jag ligger bakåt lutad i soffan. Men nope.....Dom ville nog hellre se mig krypandes på alla fyra i en svart latex dräkt på golvet ist kändes det som haha. Går heller inte att koppla den till en annan "strömkälla".spm supporten- sa att det nog inte skulle vara några större problem. Pallade väl inte med miit tjat mer , som även ni inte gör nu haha. Så är det någon som har någon bra ide på hur jag kan göra?? var iväg idag och köpte ett par riktigt bra Bluetooth hörlurar, så med BT så trodde jag nog att det skulle funka. Men PSet känner inte igen den, fast en hel del andra prylar med BT är uppkoplade så äre inga prob.
Läste lite om dong idag, funkar det bra? Någon som vet? Störningar?

Hittade en här på netonet
Asus dong här https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv-tillbehor/tradlo...

Vil ju inte tappa mer i fps o lagg ov, än vad jag redan kmr göra med trådlösa Razern. Kan tänkte mig att det bästa alternativet är att koppla till själva Playstationet ( BT ofc ) Näst bäst genom TVn . Och sist men inte minst dong jäveln.

Tack för läsandet, dagboken det blev ändå. Men känner mig desoerat. Så jag är sjukt tacksam för svar, råd , tips elr idear. Vad som helst förutom latex varianten! Tack på förhand från en nybliven medlem här på swe! Må bäst så länge.! // Blueberry