Funderar på att köpa drönare men hur är butiken Drone-AX?

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa drönare men hur är butiken Drone-AX?

Sitter och surfar runt efter en DJI mavric pro 2 för bra pris och hitta då en butik som heter Drone-AX men hittar ingen information om den butiken så vänder mig till sweclockers detektiverna.

Hur är den butiken någon som har hört talas om den eller har haft något med dem att göra med?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Sitter och surfar runt efter en DJI mavric pro 2 för bra pris och hitta då en butik som heter Drone-AX men hittar ingen information om den butiken så vänder mig till sweclockers detektiverna.

Hur är den butiken någon som har hört talas om den eller har haft något med dem att göra med?

dom verkar ju inte ens ha en hemsida? hittar endast deras FB som inte har nån mer info.
"bra pris" kan du utveckla lite mer?

grundregeln är väl alltid om du handlar av en "butik" att det är ett företag & inte en privatperson.
ingen info att hitta då det inte existerar något.
finns X på prisjakt/pricerunner ?

loggan från pinterest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

dom verkar ju inte ens ha en hemsida? hittar endast deras FB som inte har nån mer info.
"bra pris" kan du utveckla lite mer?

grundregeln är väl alltid om du handlar av en "butik" att det är ett företag & inte en privatperson.
ingen info att hitta då det inte existerar något.
finns X på prisjakt/pricerunner ?

loggan från pinterest
https://images-platform.99static.com/0b54DtakhrA6kMwLXKt6_I_eGwU=/0x0:960x960/fit-in/900x675/99designs-contests-attachments/64/64656/attachment_64656126

Hittade *företaget* via blocket https://mobil.blocket.se/annons/uppsala/dji_mavic_2_pro/85200...

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Skulle vara skeptisk till "blocketföretag" som inte har någon kontaktinfo öht utom blockets inbyggda medelandefunktion eller gmail via facebook.

Ingen fysisk adress att läsa vad jag kan hitta. Får inte upp något resultat via hitta länken på blocket.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Jag skulle rekommendera att kolla på Mavic Air - fly more bundle. Väldigt prisvärt och fått väldigt bra recensioner från många tester på tuben. Sen beror det lite på vad du ska ha den till. Om kameran är väldigt viktig så är pron bättre.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Jag skulle rekommendera att kolla på Mavic Air - fly more bundle. Väldigt prisvärt och fått väldigt bra recensioner från många tester på tuben. Sen beror det lite på vad du ska ha den till. Om kameran är väldigt viktig så är pron bättre.

Det jag är mest utefter är räckvidden. Håller på mycket inom skog och lantbruk så skulle underlätta något att ha en drönare som kan flyga till de jobbigare platser så man slipper springa själv och då känns pro 2 som ett bra alternativ som har upp till 6km räckvidd och prislappen är inte så blodig heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Det jag är mest utefter är räckvidden. Håller på mycket inom skog och lantbruk så skulle underlätta något att ha en drönare som kan flyga till de jobbigare platser så man slipper springa själv och då känns pro 2 som ett bra alternativ som har upp till 6km räckvidd och prislappen är inte så blodig heller.

Okej då är nog det bättre. Airen klarar +3km under Bra förhållanden. Över skog borde ju det funka, om pron klarar 6 km under Bra omständigheter så är det imponerande. Iofs så kör väl pron med dji's egna teknik (minns inte vad det heter) som ska vara märkbart bättre. Tyvärr så körs inte det på airen det hade varit riktigt nice Kameran är ju som sagt bättre också, vilket troligen inte är en nackdel heller Vad gäller priset; gör du jobb som du får betalt för? I så fall kör på, då är det ju inte så mycket att fundera på. Misstänker att du redan har gjort det men annars räckvidds test på youtube är ju nått att gå på.

Vad gäller "butiken" så skulle jag nog undvika den, jag köpte min air på dustin så kolla om pron där är prisvärd.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

vad betyder "företag" för dig ? sen fungerar inte länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

vad betyder "företag" för dig ? sen fungerar inte länken

På blocket är de märkta som företag.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

På blocket är de märkta som företag.

ja men blocket har inget krav för "F" du kan som privatperson skapa en annons och klicka "F"
Drone-AX är med 99.9999% säkerhet en privatperson utan företag.

det finns inte heller mycket att gräva /hitta om Drone-AX då ingenstans så hittar man vem som styr annonsen.
Detta är en väldigt stark signal att inte handla från dom/denna person.

edit: blocket har ett fält orgnr som ska fyllas in men dom kollar inte om det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

På blocket är de märkta som företag.

blocket annonsören har ett företag som fixar bilar på åland.
https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=1729871&...

ta en gratis resa med Vikinline till mariehamn å en cykel å knacka på ? glöm inte få kvitto från drönarföretaget som troligt inte finns.
varför jag är säker, därför att X påstår att Drone-AX är ett dotterbolag till CGS Event. det går inte ha samma orgnummer som X påstår.