Varför köpa 1000kr plus windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Det där är bara struntprat. Du har aldrig rätt att göra tveksamma saker för att andra gör det. Du är ansvarig för det du gör och andra är ansvariga för det de gör.

Jag använder dina ord, "det där är bara struntprat" och meningslöst tyckande, du har garanterat gjort tveksamma saker inom din livstid och garanterat brutit mot en eller flera lagar medvetet och omedvetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Nyckeln i sig är unik den nyckel du köper kan kopplas samman med dig. Kontaktar du supporten med en stulen nyckel blir nog också mottagandet annorlunda

med andra ord är dessa billiga nycklarna inte stulna. pga av deras mottagande i supporten?

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem

TS får göra som han vill.

Personligen använder jag Dreamspark för drygt 10 år sedan och fick en W7 nyckel för 200kr eller vad det var som jag fortfarande använder, uppgraderats till 10. Sedan har jag 4 extra licenser från Dreamspark som jag tog när jag var student, fungerar antagligen fortfarande. Har för mig att man inte får sälja dem, men det är kanske vad vissa affärer gör ändå?

För övrigt så tror jag att Windows kommer att bli gratis för privat bruk inom en snar framtid, MS tjänar mer på att sälja vidare din data antagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

med andra ord är dessa billiga nycklarna inte stulna. pga av deras mottagande i supporten?

Du vill tro det va Sök lite på forumet om G2A.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Cdkeys är så vitt jag vet helt ok till skillnad från många andra sidor. Finner det roande att folk direkt säger "Nej de är kriminella och du är en dålig människa om du handlar från dem" per automatik bara för att de har hört talas om G2A.

Jag kan mycket väl ha fel, men backa gärna upp påståenden med källor eftersom jag har sett cdkeys rekommenderas på andra forum där de är nogranna med att undvika skumma företag som just G2A.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

med andra ord är dessa billiga nycklarna inte stulna. pga av deras mottagande i supporten?

Nej. Dessa nycklar är som de evigt lågtidskriminella människor som staten helt enkelt accepterar och betalar hyran för. Vad ska man göra, liksom?

Permalänk
Medlem

Ingen köper Windows-licenser med stulna kreditkort och om nyckeln inte är blockerad så fungerar den precis som vilken annan retail/msdn/adtft nyckel som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Ingen köper Windows-licenser med stulna kreditkort och om nyckeln inte är blockerad så fungerar den precis som vilken annan retail/msdn/adtft nyckel som helst.

Kan du ge en bra källa på ditt påstående? https://www.sweclockers.com/nyhet/27835-spelutgivare-foredrar...

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Jag använder dina ord, "det där är bara struntprat" och meningslöst tyckande, du har garanterat gjort tveksamma saker inom din livstid och garanterat brutit mot en eller flera lagar medvetet och omedvetet.

Har du läst det jag skrev? Jag kanske ska förtydliga det. Jag är ansvarig för det jag gör och du är ansvarig för det du gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Kan du ge en bra källa på ditt påstående?

Lär du hur Microsofts licenser fungerar.

Volymlicenser kör med KMS eller MAK, det är inte MAK som säljs och KMS kör utan individuell nyckel.

MSDN är inte tillåtet att använda i produktion, men finns för att företag/utvecklare ska kunna testa ny programvara eller utveckla för dessa produkter.

Det finns sedan en studentversion av MSDN för att t.ex. högskole och universitetsstudenter ska kunna använda Microsofts olika programvaror. Windows-nycklarna därifrån får inte användas på en dator som inte redan har en Windowslicens i grunden (OEM t.ex.).

Sen säljs även OEM och fullversion i handeln, OEM där är till för små datorbyggare som när t.ex. en butik ska bygga ihop en dator. Priserna på dessa är så höga att det inte finns någon som skulle få för sig att köpa dessa genom kreditkortsbedrägerier, bulk kostar MSDN och studentvariantens nycklar ett par kronor styck när de tömts från företags, myndigheters och studenters konton och de som tömmer kontona behöver inte nödvändigtvis betala något, de behöver bara bereda sig tillgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Lär du hur Microsofts licenser fungerar.

Volymlicenser kör med KMS eller MAK, det är inte MAK som säljs och KMS kör utan individuell nyckel.

MSDN är inte tillåtet att använda i produktion, men finns för att företag/utvecklare ska kunna testa ny programvara eller utveckla för dessa produkter.

Det finns sedan en studentversion av MSDN för att t.ex. högskole och universitetsstudenter ska kunna använda Microsofts olika programvaror. Windows-nycklarna därifrån får inte användas på en dator som inte redan har en Windowslicens i grunden (OEM t.ex.).

Sen säljs även OEM och fullversion i handeln, OEM där är till för små datorbyggare som när t.ex. en butik ska bygga ihop en dator. Priserna på dessa är så höga att det inte finns någon som skulle få för sig att köpa dessa genom kreditkortsbedrägerier, bulk kostar MSDN och studentvariantens nycklar ett par kronor styck när de tömts från företags, myndigheters och studenters konton och de som tömmer kontona behöver inte nödvändigtvis betala något, de behöver bara bereda sig tillgång.

Du svarade aldrig på min fråga

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Cdkeys är så vitt jag vet helt ok till skillnad från många andra sidor. Finner det roande att folk direkt säger "Nej de är kriminella och du är en dålig människa om du handlar från dem" per automatik bara för att de har hört talas om G2A.

Jag kan mycket väl ha fel, men backa gärna upp påståenden med källor eftersom jag har sett cdkeys rekommenderas på andra forum där de är nogranna med att undvika skumma företag som just G2A.

cdkey.se bryter garanterat mot marknadsföringslagen.

Skrivet av crew seven:

Du svarade aldrig på min fråga

En MSDN/ADTFT-nyckel fungerar inte annorlunda bara för att någon annan än prenumeranten/studenten använder den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

En MSDN/ADTFT-nyckel fungerar inte annorlunda bara för att någon annan än prenumeranten/studenten använder den.

Min fråga var om användaren hade en källa på sitt påstående att INGEN säljer nycklar som är köpta med stulna kreditkort.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av stig86:

Jag förstår inte varför du vill ha Windows om du nu inte ens vill betala. Ladda ner Linux. Det är gratis på alla sätt och vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Mogen jämförelse...NOT...

Måste jag förklara varför?!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Min fråga var om användaren hade en källa på sitt påstående att INGEN säljer nycklar som är köpta med stulna kreditkort.

Är det statistiskt signifikant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Min fråga var om användaren hade en källa på sitt påstående att INGEN säljer nycklar som är köpta med stulna kreditkort.

Det du sysslar med nu är ett argumentationsfel.

Det är orimligt att någon skulle köpa en licens för 200 dollar och sälja den för 1-2 dollar, har du kommit över kreditkortsnummer kan du göra annat för att tvätta pengar som har så mycket högre utdelning. Det finns andra källor som inte kräver några pengar här!

Permalänk
Medlem

@Petterk Man blir gråhårig för mindre varför vill du inte se sanningen? Känner mig som Fox Mulder. Varför är det svårare att köpa en bil som är stulen? Nu kommer du att svara jo för att det är nån som blivit av med den. En nyckel är som sagt unik det är nån som blivit av med den också.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Man blir gråhårig för mindre varför vill du inte se sanningen? Känner mig som Fox Mulder. Varför är det svårare att köpa en bil som är stulen? Nu kommer du att svara jo för att det är nån som blivit av med den. En nyckel är som sagt unik det är nån som blivit av med den också.

Du får förstå att olika saker fungerar olika.

Handeln med aktiveringskoder till spel är inte samma sak som nycklar till Microsoft-produkter, källan är helt annorlunda och varför finns redan beskrivet.

Vill du diskutera mer får du göra det med någon annan, jag kan inte lägga energi på allt här i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Du får förstå att olika saker fungerar olika.

Handeln med aktiveringskoder till spel är inte samma sak som nycklar till Microsoft-produkter, källan är helt annorlunda och varför finns redan beskrivet.

Vill du diskutera mer får du göra det med någon annan, jag kan inte lägga energi på allt här i världen.

Varför skriver du om du inte vill diskutera jag har fortfarande inte fått svar på min fråga

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

cdkey fungerade bra för mig. Inget olagligt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Varför skriver du om du inte vill diskutera jag har fortfarande inte fått svar på min fråga

Kan du bevisa att du inte är en mördare?

Du måste förstå varför man inte kan ställa den frågan om det ska vara någon vits med en diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimzen:

cdkey fungerade bra för mig. Inget olagligt heller.

Ge gärna källa på det.

Skrivet av Petterk:

Kan du bevisa att du inte är en mördare?

Du måste förstå varför man inte kan ställa den frågan om det ska vara någon vits med en diskussion.

Ja jag kan bevisa att jag inte är någon mördare

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Ett brott är det i alla fall Borde man inte kunna jämföra detta med killarna som hade swefilmer dom åkte dit så det smällde om det. Det va inte heller nån fysisk produkt dom länkade ju bara lite filmer.

Men kan man inte lika gärna anklaga MS för att inte banna nycklar som blivit köpta av stulna kreditkort,
Eller kan det vara så att MS tycker det är gött att få in cash och struntar fullständigt i vart pengarna kommer från?

Så alla som köpt legitima nycklar stödjer ett företag som tar cash från stulna kreditkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Men kan man inte lika gärna anklaga MS för att inte banna nycklar som blivit köpta av stulna kreditkort,
Eller kan det vara så att MS tycker det är gött att få in cash och struntar fullständigt i vart pengarna kommer från?

Så alla som köpt legitima nycklar stödjer ett företag som tar cash från stulna kreditkort?

Om du köper en dator på nätet som visar sig vara köpt med ett stulet kreditkort är det okey då?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ja jag kan bevisa att jag inte är någon mördare

Aha, snubben trollar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Har du läst det jag skrev? Jag kanske ska förtydliga det. Jag är ansvarig för det jag gör och du är ansvarig för det du gör.

citat "Det där är bara struntprat. Du har aldrig rätt att göra tveksamma saker för att andra gör det."

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Aha, snubben trollar.

Men du lilla solstrålen Spelutvecklarna säger ju till och med att det är stulna nycklar hur mycket mer bevis behöver du?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

citat "Det där är bara struntprat. Du har aldrig rätt att göra tveksamma saker för att andra gör det."

Du verkar ha svårt med läsförståelsen. Det var ett svar på tidigare inlägg. Dessutom menar du att jag har fel? Jag förstår inte vad du är ute efter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Om du köper en dator på nätet som visar sig vara köpt med ett stulet kreditkort är det okey då?

Om jag sålde min egen licens och har gjort det i över 20års tid med kunskapen om att folk köpte det med stulna kreditkort utan att försöka leta reda på nycklarna och banna dom eller gjort nånting annat för att förhindra att det kunde ske, då vore det inte ok.

Men MS ser väl detta som ett "loophole" i systemet, bara dom får in pengar oavsett stulna/icke stulna kreditkort så gör dom inget fel enligt det juridiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Om jag sålde min egen licens och har gjort det i över 20års tid med kunskapen om att folk köpte det med stulna kreditkort utan att försöka leta reda på nycklarna och banna dom eller gjort nånting annat för att förhindra att det kunde ske, då vore det inte ok.

Men MS ser väl detta som ett "loophole" i systemet, bara dom får in pengar oavsett stulna/icke stulna kreditkort så gör dom inget fel enligt det juridiska.

Har detta funnits i över 20 år? Nej MS eller spelutvecklarna ser inte detta som ett loophole dom vill ha betalt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata