Permalänk

Tandborste, vad rekommenderas?

Hej!

Har tänkt införskaffa mig en elektronisktandborste men kan inget om vad marknaden har att erbjuda,
så tänkte förlita mig på dom som möjligen har kan något om detta.

Mina krav är bara att den ska vara väldigt bra på det den gör, och priset kan skippa att bry oss just nu,
betalar gärna en bra slant om den är bra och håller, lika bra att köpa något bra om man väl ska slå till;P

Tack!

Permalänk
Medlem

Helt underbar jämfört med Brauns undermåliga batterier.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=2968927

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Helt underbar jämfört med Brauns undermåliga batterier.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=2968927

Verkar som batteriet bara håller 2år till denna om man får tro användarrecensioner =/
I övrigt ser den bra ut.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående, jag var lov att ersätta min gamla tandborste förra året eftersom den börjat strula (p.g.a. olyckligt möte med golv) och köpte då en likadan Philips DiamondClean eftersom jag varit så nöjd med den.

Om jag ska klaga på något så är det att modellen jag köpte var en nyare modell än min gamla, men i stort sett identisk förutom en lite annan färg på handtaget. Det är helt ok, jag köpte den ju för att jag var nöjd med min gamla. Men anslutningen till resefodralet (som kan användas för att ladda tandborsten) är också samma gamla miniUSB, vilket är lite drygt eftersom jag inte äger något annat som använder miniUSB längre.

Sen brukar det vara svårt att hitta borsthuvuden i butik, Braun är betydligt populärare verkar det som. Men det brukar aldrig vara något problem att hitta på nätet istället.

En lite rolig historia är förresten att jag en gång glömde resefodralet när jag hälsade på släkten under en jul för några år sedan. På skoj ställde jag den på min brorsas laddplatta för Nintendo Wii-kontroller, och upptäckte till min förvåning att tandborsten glatt började ladda. Laddplattan verkade lite förvirrad, men det fungerade.

Permalänk
Medlem

Skaffa en Oral-B, batteriet håller i evigheter (är inne på fjärde året med min). Den enda nackdelen är att borstarna är ganska dyra.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Tyckte det var konstigt jag inte fick något svar.
Jag fick svar men följde aldrig tråden haha.

Ska läsa igenom nu vad folk skrivit, sorry!

Permalänk

Hmm, okej batterier är jag väldigt kräsen på ska hålla jätte länge, eller vara utbytbara som alternativ.

Finns rätt många under Oral-B ser jag.

Permalänk
Medlem

Kan också rekommendera Philips DiamondClean.
Med koden deals2019se får du ca 35% rabatt på den från deras hemsida.
Gick på ca 1300 för mig

https://imgur.com/OCu81It

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Verkar finnas fler varianter där, men verkar ju vara bra deal med 35%, man kanske ska slå till;o

Permalänk
Medlem

Kört Oral-B under många år nu, inga problem med batteritider men då har jag alltid den på laddaren i badrummet. Sugen på att testa en Philips men kan inget om deras borstar så jag följer tråden.

*edit* Så skönt att jag kan dela med mig och posta vid denna tid.

Downtime borta, man passar på
Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Hedersmedlem

Kört Oral-B i många år, säkert 25. Alltid varit nöjd och batterierna brukar hålla 5-6 år, sedan är det ändå dags att byta hela borsten (edit, inte för att någon slitits ut i motorn, utan mest för att det är roligt med nytt). Senaste jag köpte för två år sedan (tror den heter 8000) har litiumbatteri som laddar betydligt snabbare än tidigare NiMH. Dessutom är den inte ihoplimmad längre utan botten är löstabgar med en silikonpackning och innanför sitter batteriet, om man nu vill försöka byta när det är dags. Ser ut som ett CR123, men tittade inte jättenoga.

Gillar speciellt TriZone-huvudet, mycket effektivt och bra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av kwame:

Kan också rekommendera Philips DiamondClean.
Med koden deals2019se får du ca 35% rabatt på den från deras hemsida.
Gick på ca 1300 för mig

https://imgur.com/OCu81It

Köpte den där med kupongen, lär få den i veckan så får se vad jag tycker:)

Permalänk
Medlem

Har båda, borstar man tänderna ofta är diamondclean bättre, oral b gör lite mer mekanisk rengöring och kan vara bra om tänderna känns orena.

Permalänk
Medlem

Jag har bara kört med Braun Oral-B och tycker de är OK. Jag rekommenderar mjuka borstar oavsett vilket märke du väljer då jag upplever att normala borstar är för hårda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har kört min Jordan i flera år. Både min o tjejens tandborstar har vi tappat rätt hårt i golvet (botten lossnar), men dem håller ännu bra. Lätt att byta huvud.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?o=2730801

Bra batteri tid, laddaren den kanske 1 gång i månaden. Har inte märkt någon skillnad på batterilängd även fast jag haft den länge.