Allt om SweClockers Live! – Diskussioner och nyheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Utan att ha tänkt igenom logistiken i det hela så skulle det vara väldigt kul om de som vill och kan tar med sig gammal hårdvara. Då kan vi bygga ihop datorer live på plats och skänka till välgörenhet Detta kan ju också vara en del av sånt som streamas för de som inte kan närvara.

Skulle vara kul!
Vi borde kanske fira att det har varit 20 år genom att bygga ett par riktigt "retro" dator (tänk dig ddr/ddr2 era), och auktionera dem bort för att få ihop pengar till välgörenhet? Skulle vara kul!

Permalänk

Det tycker jag låter som en bra idè!'

Permalänk
Medlem

plix gief invite

Permalänk
Medlem

@Dimestam: visst jag kan köra, har egen utrustning men kanske stora högtalare för en stor lokal skulle hjälpa på vägen

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av huxflux:

@Dimestam: visst jag kan köra, har egen utrustning men kanske stora högtalare för en stor lokal skulle hjälpa på vägen

Vad kul! Jag kontaktar dig efter sommaren så syr vi ihop det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Jag är intresserad av att komma!

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det här låter ju görgosigt!

Lyckas jag bara sy ihop en resa tar jag gärna med mig dunken och kommer upp

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk

Streama det hela, jag är för snål och småländsk för att åka till stöckhölma.

Visa signatur

keep on swimming :-)

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna komma skulle vara väldigt trevligt med tanke på hur trevlig medlemsträffen var i Stockholm Jag har väl varit ganska tongivande i alla mina inlägg om nycklar från grå-siter

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Jag kommer gärna

Visa signatur

Ryzen 3900X || ASUS ROG Strix X570-E Gaming || ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 || ACER - XB280HK 28

Permalänk
Medlem

Yikes... Vad gammal man börjar bli.. 27 år som man pysslat med Linux i december och 20 år med swec.

Om man inte är ute och reser ska jag prioritera och gå på detta om man får - får putsa upp rollatorn och fila upp MCA och Adaptec scsi-kortkunskaperna....

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk

Den festen vore kul att få vara med på!

Permalänk
Medlem

Vad kostar en biljett?

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt, anmäler intresse för biljett!

Permalänk

Hängt på Swec redan innan jag blev medlem. Är en som läser mkt och skriver litet, men ända sedan jag flyttade 100 mil hemifrån så har Swec funnits där. Tom loggan jag gjorde att ha i min första mobil (Nokia 3310) har hängt med som profilbild.
Hoppas jag får komma, har ju inte ens kommit iväg på DH eller nåt.

Permalänk
Medlem

Väldigt intresserad! Anmäler intresse!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Jag får allt lite lust att sjunga We shall overcome när jag kör söderut och kommit ut ur den småländska grönskan och ut på vidderna. 🤡

Skickades från m.sweclockers.com

Mer passande är nog att sjunga "We shall overclock..."

Permalänk
Medlem

Är också mycket intresserad, anmäler intresse.

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad.

Namnbricka med avatar efterfrågas oavsett om jag får komma eller ej! Det borde vara obligatoriskt

Hur är det med klädkod på eventet? Får man liksom ha blå skjorta och grön slips? Eller det kommer vara svårt att mingla med för mycket Intel/Nvidia-vibbar? Man kan ju matcha det med en röd keps eller något...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Detta låter kul. Jag anmäler intresse.

Av SweClockers 310 581 registrerade användare så måste jag vara en av de 400 000 bästa medlemmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag är intresserad.

Namnbricka med avatar efterfrågas oavsett om jag får komma eller ej! Det borde vara obligatoriskt

Hur är det med klädkod på eventet? Får man liksom ha blå skjorta och grön slips? Eller det kommer vara svårt att mingla med för mycket Intel/Nvidia-vibbar? Man kan ju matcha det med en röd keps eller något...

Byxor borde ingå i klädkoden (alternativt, kjol, klänning, kilt).
Enbart skjorta, slips och skor blir nog mindre populärt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuessWho:

Byxor borde ingå i klädkoden (alternativt, kjol, klänning, kilt).
Enbart skjorta, slips och skor blir nog mindre populärt.

Du hänger bara inte med i tiden...
Tusan, jag som trodde jag hittat ett kryphål...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Byxor borde ingå i klädkoden (alternativt, kjol, klänning, kilt).
Enbart skjorta, slips och skor blir nog mindre populärt.

En klassisk Kalle Anka outfit, saker man fnissar åt men gärna slipper se i verkligheten.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nidas:

En klassisk Kalle Anka outfit, saker man fnissar åt men gärna slipper se i verkligheten.

Bör kanske inte posta dendär klassiska seriebilden här...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Detta låter som ett tillfälle man inte vill missa. Det vore något att berätta för barn och framtida barnbarn om en sådan episk tillställning. Skriv upp mig om plats finnes 😀🍾

Permalänk
Medlem

Inser att jag med blott 14 års medlemskap är junior i dessa sammanhang, men visst skulle jag komma om biljetten erbjuds

I så fall kan jag förmodligen ordna med resa för X antal om det blir flera som åker från GBG (och övriga orter längs med 40:an)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Yikes... Vad gammal man börjar bli.. 27 år som man pysslat med Linux i december och 20 år med swec.

Om man inte är ute och reser ska jag prioritera och gå på detta om man får - får putsa upp rollatorn och fila upp MCA och Adaptec scsi-kortkunskaperna....

Haha ja vi sub 1000-medlemmar börjar få några år på nacken.

Hade inte planen varit att vi har två färska 3-månaders som tillsammans med deras 2-åriga stora syster som kommer kräva en del uppmärksamhet så hade det varit en utmärkt anledning att åka till storstan från Göteborg.

Men snart kommer ni väl hit hoppas jag..

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk

intresserad, anmäler intresse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul med festligheter, ju!

Jag är på.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305