Vilken är din bästa teknikpryl på sommaren?

Permalänk

https://www.bang-olufsen.com/en/speakers/beoplay-a1?variant=b...
Helt klart

Telefonen måste ju hänga med också!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

På sommaren är det helt klart min Sony-kamera och gopro-kamera som fångar alla fina minnen på sommarresorna. Finns ingen bättre teknik. Minnen är obetalbara.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Anker powerport solar 21 tillsammans med en powercore 26800 för att driva ljudböckerna och garmin inreach mini under sommarens expedition.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Avstängd

Bra köp.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas-2400:

Drönaren när man ska åka på Sverigesemestern i sommar!
När man är hemma skulle jag säga luftkonditioneringen.

Mon freestyle kwad är alltid med i tjänstebilen året om 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Frida 🥐

Känner mig så tråkig som sa powerbank i videon, haha! Hade jag fått tänka längre så hade jag nog sagt mobilen, men det känns liksom självklart ... Den har nog blivit en del av mig. Där har jag alla mina kartor i Google Maps och sparade favoritställen till resan. Och musik så klart! Powerbank är grymt bra om man ska åka iväg och tälta, utan den blir mobilen värdelös.

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

De prylar som gör att man kan spela Turf.
Nån enhet (mobil/platta) som har gps och 4g, kör android och så energi för att driva det länge, solcellsladdare som matar ett par powerbankar som man växlar mellan så man kan vara igång under flera dygn när man cyklar iväg och spelar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Mobilen är med hela tiden oavsett årstid. Är inte den som bär med mig datorer el annan teknik. Ev i kombination med någon slags enklare lurar el headset.
Med rejäl kameramobil (P30 Pro) lär ju digitalkameran (ett par år gammal enklare modell) få stanna hemma framöver.

Fläktar är ju nödvändiga, men AC klarar man sig utan för det mesta här i norra Norrland. Istället är myggskydd bra att ha.

Fartkameravarnaren alltid i bilen, för kamerorna blir bara fler och fler..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Söder om söder-hipster

Finns en pryl som jag inte använder särskilt mycket resten av året, men som verkligen lever upp på sommaren; min Ipad.

Det är en dator, en läsplatta, en tv, en textredigerare, en fotostudio, en serietidning, ett brädspel, en musikspelare... den är allt. Även på landet långt från wifi och med stapplande mobiltäckning kan den fyllas med Netflix-material, och servera nyheter varje morgon.

En fantastisk pryl som kommer till sin rätt på semestern!

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Medlem

Om den räknas som teknikpryl, så är det tvivellöst bilen. Utan den hade man nog spenderat betydligt mer tid i sin alldeles för varma lägenhet.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Min teknikpryl är datorn helt klart. Mobil är ju bra när man reser, men jag brukar sakna datorn. Om jag måste vara i solen är det kepsen!

Mycket bra video @emilakered! Så du ska vara nöjd, som du skriver på Twitter.

Hoppas att SweC framtida videos är mer i stil med denna eller mer som FZ som lägger ner mer tid på videoformatet.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Kindle, NC hörlurar och min stationära dator. Ledig mer denna sommaren än jag varit på många år så chill ute på dagarna och några timmar Overwatch på kvällarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av El1min4tor:

Kindle, NC hörlurar och min stationära dator. Ledig mer denna sommaren än jag varit på många år så chill ute på dagarna och några timmar Overwatch på kvällarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Satte kaffet i halsen för jag såg det först som Killer NIC men sen så lugnade jag ner mig och läste rätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

trådlösa digitala temperaturmätare.

(helvete, 30.3 utanför 24.8 där jag sitter bäst att stänga alla fönster och öppna dem på andra sidan (sovrummet 23.1)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-7700K | Asus Z270E | 2x16GB Corsair LPX 3000 | Asus 1060 OC 6GB | Sound BlasterX AE5 | Samsung 960 250GB | Samsung 850 1TB | Toshiba HDWN180 8TB | Silverstone GD09 | BQ Dark Rock TF | Thermaltake RGB 850W | Corsair K70 LUX RGB | Razer Mamba

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom att det lyssnas extra mycket på poddar på sommaren och jag använder övrig elektronik mindre vid denna tid så är det svårt att inte nominera mobilen. Känns lite för enkelt...

Så om man ska välja något annat då?

Ja då blir det ett par billiga trådade lurar till min telefon. Typ 150 spänn från kjell eller liknande.

Jag har ett par dyra trådlösa over ears med brusreducering, apt-x och allt det där tekniska som man förväntas efterfråga. Yadda yadda. Men de är varma, de är dyra och jag vill inte ha in sand i dessa lurar.

Därför kör jag under sommaren mest med trådade billigare hörlurar för mina poddar.

De får inte slut på batteri.
De är svalare än over ears.
Bra komplement om man inte är så intresserad av att lägga 2-3000 spänn TILL på ljud till mobilen.
Vet inte om de riktigt "tål sand", men det känns tämligen riskfritt att ha med dem till stranden ändå.
Inga störningar av omgivningen längre nu när det är trådat. Yay!
Dom får plats i fickan!
Billiga!

Nackdelarna - ja det blir lite sladdtrassel igen. Och jag har på kort tid sumpat bort gummitoppen på ena luren.

Och allt det här möjliggörs av den feeeeeenomenala uppfinningen integrerad 3,5mm-kontakt på telefonen.

Hell yeah! Sjukt bra uppfinning!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Robotklipparen och moppen jag köpte av farsan. Haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Mobilen, inte för att vara nåbar men för alla (ljud)böcker som finns på den.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Utan tvekan min v6 1200m! Intercom för mc hjälmen när man är ute å låssas vara tonåring igen med polaren (fast med aningen större leksaker) ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Skön video Semesterkänsla över den!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Min iPad Pro och iPhone. När jag har semester gillar jag att rita/måla och läsa böcker, och där är paddan underbar. Telefonen är min kamera när jag är ute och reser, och jag gillar iPhones kamera. Att sen kunna redigera bilder på paddan eller direkt på telefonen är inte heller dumt.

Permalänk
Medlem

När solen bränner som mest... Ja, man sitter väll vid datorn och hoppas att det blir kalare haha

Permalänk
Relik 📜

Hörde att flera missat videon i toppen, så kastar in här också! Kanske blev en lite för osynlig thumbnail, hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

AC, dator, Nvidia Shield

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Inaktiv

Nintendo Switch, Smartphone, Sony 1000XM3 och Powerbank. Helgarderad ifall det blir rejält fulväder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hörde att flera missat videon i toppen, så kastar in här också! Kanske blev en lite för osynlig thumbnail, hehe.

[.video]https://youtu.be/f9Q537hQQP8[/video]

Skickades från m.sweclockers.com

Vem är mannen med det mäktiga skägget? Jag är djupt imponerad!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DasIch:

Vem är mannen med det mäktiga skägget? Jag är djupt imponerad!

Kan det vara @Klorixx som är skyldig där?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kan det vara @Klorixx som är skyldig där?

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar han UNIX?

Permalänk
Inaktiv

En extra dator, min osynlige kompis, när jag spelar spel på andra skärmen, där står den och plöjer se-material!

Permalänk
Medlem

Måste vara mina hörlurar (och Spotify så klart)
Med allt resande är de nummer 1