Permalänk
Medlem

Billig 1440p skärm. Vågar man?

Vill gärna ta klivet från 1080 till 1440p. Fönstershoppade lite och hittade följande. Jag kör just nu 144hz och min rädsla är att gå ner till 75(?) pajar känslan. Jag har med åren blivit mindre sugen på FPS, men det händer att jag får suget. Just idag spelar jag mest aRPG.

Här är iaf skärmen jag frågar om. Alla synpunkter är välkomna.

https://www.computersalg.se/i/4127743/iiyama-g-master-silver-...

EDIT: Hittade en Acer som kanske vore bättre?

https://www.computersalg.se/i/4153893/acer-kg271u-led-sk%c3%a...

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort? Orkar din dator driva 1440p i hög fps? Beroende på hur höga inställningar man vill ha såklart.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Vad har du för grafikkort? Orkar din dator driva 1440p i hög fps? Beroende på hur höga inställningar man vill ha såklart.

Just nu en 4690k@4,3 med ett 970(oxå lite klockat) men ska uppa hela systemet, flunar på r3600 med ordentlig kylning och gpu är fortfarande oklart.

Tack för ditt svar!!

Permalänk
Medlem

Det beror visserligen på vad du spelar, men mitt gamla 1060 orkade knappast med 144fps i något nyare spel.

Jag har visserligen freesync på min skärm, jag tycker det gör mer nytta än hög frekvens. Siktar oftast på 60fps i AAA titlar ändå så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Det beror visserligen på vad du spelar, men mitt gamla 1060 orkade knappast med 144fps i något nyare spel.

Jag har visserligen freesync på min skärm, jag tycker det gör mer nytta än hög frekvens. Siktar oftast på 60fps i AAA titlar ändå så.

Skickades från m.sweclockers.com

Tanken är väl 2070 eller likvärdigt från AMD(med ljudnivå som man orkar med, inte jättekinkig). Menar inget illa mot er grabbar för all input är bra, men jag tror frågan har skiftat lite.

Jag skulle gärna ha 1440p på 24", men har insett att det är svårt att få en bra monitor då. Vad tror ni ärade medlemmar om dom 2 jag listade?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe