Amazon Prime Day Deals 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Inte exakt så, men hajade till på liknande. Har köpt 5 prylar i 3 ordrar, och den har reserverat 5 olika belopp. 446kr, 1082kr och 80kr är korrekt men den har också med 11kr och 227kr vilket inte har någon koppling till något.

Detta från .co.uk.

Jag får dra ut orderbekräftelse och sitta och räkna ihop beloppen, kan vara att det skickas olika paket och inte allt för varje order. Tror ena beställningen vart 3 paket enbart...
Struligt det här vart då. *Suck*

@trollhattan: Gratis frakt med Prime så de ska inte kosta något.

EDIT: Hade kontakt med Amazon och var bara reservation så borde släppas om ett par dagar. Inget dras från kontot innan det skickas men det är inte första gången det reserveras mer än vad man beställer för eller säger att man måste uppdatera betalningen trots att det finns mer pengar på kontot än totala ordervärdet...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Frakt kan reserveras separat om de är från olika säljare

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker dock mina 3 belopp stämmer med vad som angavs som fraktkostnad vid beställning. Kan de verkligen lägga på flera hundra kronor i efterhand?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Inlägg raderade*

Tog bort ett par inlägg som inte hade med ämnet utan bara drog igång ett sidospår om skatt och politik.

/D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Nitro kylaren är mer påkostad och har högre klockfrekvenser.
Det lär ge en bra knuff i prestanda om du byter.

Tack för svar, köpte Nitro versionen

Permalänk

Är det över nu? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Jag får dra ut orderbekräftelse och sitta och räkna ihop beloppen, kan vara att det skickas olika paket och inte allt för varje order. Tror ena beställningen vart 3 paket enbart...
Struligt det här vart då. *Suck*

@trollhattan: Gratis frakt med Prime så de ska inte kosta något.

EDIT: Hade kontakt med Amazon och var bara reservation så borde släppas om ett par dagar. Inget dras från kontot innan det skickas men det är inte första gången det reserveras mer än vad man beställer för eller säger att man måste uppdatera betalningen trots att det finns mer pengar på kontot än totala ordervärdet...

Fick ej gratis frakt från England med prime men vet att tyska brukar gr. Fick fan betala 14£ i frakt men ändå värt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Har också udda reservationer på kreditkortet. Gissningsvis så justeras dom innan det blir riktiga debiteringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte en hög med Z-wave strömbrytare och 10 meter neutralvit ledlist.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av mrpijey:

Det blev 6x 20TB MyBook Duo-boxar. Oh yeah! 47% rabatt ;).

Vad fick du ger för dom, styck?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med tullavgifter när man beställer från amazon.de?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Ingen tull då det är inom EU

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Inte exakt så, men hajade till på liknande. Har köpt 5 prylar i 3 ordrar, och den har reserverat 5 olika belopp. 446kr, 1082kr och 80kr är korrekt men den har också med 11kr och 227kr vilket inte har någon koppling till något.

Detta från .co.uk.

1 € dvs 11:- SEK är för Primemedlemskapet, de kommer fakturera återstående €6.99 eller vad det nu var efter 30 dagar om du fortfarande är kvar där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Hur ser det ut med tullavgifter när man beställer från amazon.de?

Hört talas om EU? Mellanskillnad melllan tysk moms, 19% och svensk, 25% läggs dock på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Hört talas om EU? Mellanskillnad melllan tysk moms, 19% och svensk, 25% läggs dock på.

Skickades från m.sweclockers.com

Så med andra ord tillkommer det en kostnad..? Vilket innebär att första delen av ditt inlägg känns aningen onödigt.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Så med andra ord tillkommer det en kostnad..? Vilket innebär att första delen av ditt inlägg känns aningen onödigt.

Kan tyckas så, men tull inom EU har aldrig existerat, det är en av EUs bättre grejor, sk frihandel.

Från amazon.uk räknas påslag 20>25% moms, sen är det samma sak för Italien, Spanien och Frankrike, det läggs på mellanskillnad mellan lokal VAT % till Sveriges 25%, som givetvis är den högsta av alla nämnda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Jag får dra ut orderbekräftelse och sitta och räkna ihop beloppen, kan vara att det skickas olika paket och inte allt för varje order. Tror ena beställningen vart 3 paket enbart...
Struligt det här vart då. *Suck*

@trollhattan: Gratis frakt med Prime så de ska inte kosta något.

EDIT: Hade kontakt med Amazon och var bara reservation så borde släppas om ett par dagar. Inget dras från kontot innan det skickas men det är inte första gången det reserveras mer än vad man beställer för eller säger att man måste uppdatera betalningen trots att det finns mer pengar på kontot än totala ordervärdet...

Som sagt. Amazon reserverar för varje order, men belastar inte förrän de skickar, blir det restorder på en beställning så drar de bara för de produkter som gått iväg. Aldrig några problem.

>@trollhattan: Gratis frakt med Prime så de ska inte kosta något.

Prime:
Nej, det gäller bara:
För amazon.de, Tyskland och Österrike. (förutom som vanligt för oss om över €39)
Likaså för amazon.uk, bara GB och Irland. Aldrig fri frakt till Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Ni åker på tull/avgift och moms om ni handlar saker från Kina som säljs genom amazon.de, vilket är vanligt.

Beställde två saker varav den ena mellanlandade i holland och klarade sig från avgifter medans den andra gick direkt ifrån china och då kom moms och avgift på från posten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Ni åker på tull/avgift och moms om ni handlar saker från Kina som säljs genom amazon.de, vilket är vanligt.

Beställde två saker varav den ena mellanlandade i holland och klarade sig från avgifter medans den andra gick direkt ifrån china och då kom moms och avgift på från posten.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det är en sak man får kolla, allt man får gratis frakt över €39 via amazon.de är OK - förutom pålägg från 19% - 25% svensk moms.
(En del säljare inom tyskland erbjuder inte fri frakt över €39 det måste vara i amazons regi sas.)

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Ni åker på tull/avgift och moms om ni handlar saker från Kina som säljs genom amazon.de, vilket är vanligt.

Beställde två saker varav den ena mellanlandade i holland och klarade sig från avgifter medans den andra gick direkt ifrån china och då kom moms och avgift på från posten.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte alls vanligt. Sällsynt på amazon.de och co uk varje fall

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil: £334, normalpris £626.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Det är inte alls vanligt. Sällsynt på amazon.de och co uk varje fall

Det beror väl på vad man letar efter, men jag tycker iaf att det är vanligt

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

>@trollhattan: Gratis frakt med Prime så de ska inte kosta något.

Prime:
Nej, det gäller bara:
För amazon.de, Tyskland och Österrike. (förutom som vanligt för oss om över €39)
Likaså för amazon.uk, bara GB och Irland. Aldrig fri frakt till Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, jag fick gratis frakt som jag sa eftersom det var över 39€. Handlade om konstiga reservationer på mitt kort och han skrev att frakt kan reserveras separat. Eftersom det då var över 39 euro ska inte det ens reserveras för frakten.

Edit: Ett paket vart skickat precis, 6 saker i ordern, 6 olika paket hahaha

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Precis, jag fick gratis frakt som jag sa eftersom det var över 39€. Handlade om konstiga reservationer på mitt kort och han skrev att frakt kan reserveras separat. Eftersom det då var över 39 euro ska inte det ens reserveras för frakten.

Edit: Ett paket vart skickat precis, 6 saker i ordern, 6 olika paket hahaha

Säg inget till Greta...😎🤐😖

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Beror ju iite på i vilka lager och så de ligger i.

Det som Amazon är bra på när det gäller sånt annars är att förpacka flera ordrar man gör i samma försändelse om de inte hunnit gå iväg.

Permalänk
Medlem

Det sket sig för mig en aning nu.

Jag har också handlat lite men betalningen ville inte gå igenom då Nordea har en rutin för internetköp som endast öppnar upp för dessa i 60 minuter, och givetvis försöker amazon dra pengar efter detta. Försökte tillslut köpa en voucher på beloppet för att betala med som inte heller ville gå igenom på kortet. Pratar lite med Nordea support som inte kan göra något undantag i sina rutiner och kommer tillslut på att jag får använda ett annat kreditkort hos Norwegian jag har liggandes!

Amazons svar på detta är att de tycker min aktivitet ser skum ut med misslyckade betalningar och nytt registrerat kort så de låste ned mitt konto då de tror att jag håller på att bli scammad xD

Jag har ju några dagar på mig att lösa detta innan de avbryter min order helt, men skulle vara sjukt tråkigt om jag gick miste om mina kap.

Permalänk
Medlem

@Thriss: Egentligen rätt bra skött av både Nordea och Amazon säger jag som blivit skimmad en gång men på grund av vakenhet från SEB spärrades kortet automatiskt vid köp av flyg till USA och hotell och jag fick tillbaka de 3 000 kr bedragarna redan plockat ut från Skånetrafiken utan varken fysiskt kort eller någon form av Bank ID-kontroll.

Tråkigt att kanske inte få sina grejor men skulle du råka illa ut i framtiden är du nog glad om nu dessa företag har nitiska regler.
Jag tycker att du tar detta bekymmer på rätt sätt

spelling
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]