Am3 set, Nätagg, moderkortsplåt, stor Noctua lågprofil, 1TB hdd

Permalänk

Am3 set, Nätagg, moderkortsplåt, stor Noctua lågprofil, 1TB hdd

Upp-/nedgraderingspaket

ASUS Crosshair IV 890fx - klarar FX-cpuer med bios update.
AMD Athlon II x4 635
2x2GB Ddr3 Corsair
GIgabyte Gtx 560 ti
Stor tornkylare, typ Enermax svart, enbart AM3 fästen.
~500kr ca

Nätdel
Finns ev. även ett semipassivt nätagg Fractal Design 500-600w. Newton r3 80+ guld tror jag. Det är helt modulärt så när som på CPU+24pin, och stänger av fläkten vid låg belastning. Har uttag för 4st pci-E 6+2 pin kablar men jag har bara kvar 2st av dessa. Saknar alltså till SLI/CF men kör man singel GPU så är det lugnt med vilken som helst.
Funkar fint.
~150kr ca

Kylare låg-/mellanprofil
Noctua Nh-l12 med Intel 115x-fästen. Lilla fläkten under är kvar, stora har bytts till Noctua 140mm med fast varvtal. Går att överklocka lågprofil till trots, ca 400g metall.
Man kan få nya fästen genom Noctua på ett ganska smidigt sätt gratis, men det finns villkor såsom att man kan behöva ha kvitto på att man köpt nytt moderkort/cpu eller dyl.
Flertalet olika low-noise adaptrar och något tillbehör.

Moderkortsplåt Lian Li m-atx.
Praktisk om man vill bygga eget chassi eller dylikt. Jag har använt den till att montera komponenter i ett inbyggt ikea skrivbordsskåp. Löser ett flertal praktiska problem/moment och som bonus jättesmidigt att kunna lyfta ut moderkort med alla komponenter bara genom att lossa plåten.

HDD
HDD 3.5 tum 1TB ca 2-3 år gammal. WD blue 7200rpm
Ca 10000 timmar på 150 uppstarter, huvudsakligen vilotimmar. Crystaldiskinfo säger "Bra".

AMD-set hämtas endast i Uppsala.
Går även att ordna kring Sthlm-Värmdö torsdag/fredag eller längs vägen dit från Uppsala.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hade gärna köpt nätdelen om du kan skicka den. Alternativt hämtas om du har vägarna förbi Stockholm mellan den 1e och 6e augusti.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bjuder 300kr för nätagg+cpukylare+hårddisk. Är dock bortrest t om söndag om du inte har vägarna förbi Märsta tors/fre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem

Kan bjuda 650:- för Upp-/nedgraderingspaket + Nätdel + 1TB HDD, jag finns också i Stockholm (norra delen).

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Kan lägga 400 för nätdel och kylare (+ frakt då eller eventuellt upphämtning som nämnts ovan)

Permalänk

Nu finns bara Lian Li moderkortsplåten kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ändrar, Lian Li moderkortsplåten är kvar och processorkylaren är kvar.

Kylare
Det visade sig att jag saknar några delar till Intel-fästet. Dubbelkollade en sista gång och hade blandat ihop de olika fästenas delar i samma påse. AMD-fäste komplett! Intel backplate och de stora specialskruvarna finns men saknas 3 muttrar, 3 plaströr/distanser och 2 metallskenor. Man kan nog DIY muttrar+ distanser, jag skulle inte dra mig för att göra det, men absolut inte metallskenorna. De är gjutna och speciellt anpassade. Vad jag förstått ingår dessa men i vissa kit inte backplaten när man beställer nya fästen gratis av Noctua (med villkor) eller köper i butik (ca 99kr).

Totalt finns:
Komplett AMD fäste, (ej Ryzen)
Intel backplate men inte komplett fäste
Y-kabel för 2 fläktar på samma CPU-fan uttag
2 low noise adaptrar med olika varvtal
Förlängningskabel fläkt
Arctic Silver kylpasta ca 80% kvar i tuben
Kartong
Noctua metall-logo till chassi och någon till smågrej bara kosmetika
Adapter typ molex-->fläktuttag.

Grammatik och förtydligande, lång text men kortade ner onödig upprepad text
Permalänk

Är annonsen aktiv finns det kvar, kollar alltid PM de flesta kvällar i veckan.