Åsikter om Scythe USB Foot Switch Triple II?

Permalänk

Åsikter om Scythe USB Foot Switch Triple II?

Tjenare!

Kollade runt lite på Inet och hittade den här https://www.inet.se/produkt/6101092/scythe-usb-foot-switch-tr... och blev lite intresserad, det verkar ganska skönt att kunna göra vissa saker i spel med fötterna istället för macroknappar på tangentbordet.

Så jag har lite frågor om den. Vill helst ha svar från någon som redan äger och använder en

Fungerar den att binda i spel som man gör på tangentbordet, alltså bara trycker ner en knapp när man valt att man vill ändra den eller måste det göras på programmet som man installerar?

Använder du den mycket eller "glömmer" man bort att man har den och använder tangentbordet istället?

Fungerar den bra? Inge krångel med att den går sönder lätt eller liknande?

Är den skön att använda?

Är det värt att skaffa en?

Edit: Märkte att min titel var ganska dum då jag vill att folk som faktiskt äger en ska svara, inte ha någon annan som inte äger en ska skriva sina åsikter om hur han/hon tycker den verkar...

Permalänk

Ingen som har en? haha

Permalänk

Hade en polare som lirade FPS spel med pedaler, han använde dom för att strafea och tyckte det var kanon, det var dock inte dessa utan några andra pedaler.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk

Med brist på svar så slängde jag helt enkelt iväg en beställning på den. Vi får väl se hur den fungerar!

Permalänk

Var det ngt att ha? Funderar på att ha den som bland annat "Push-to-talk" knapp i spel

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
SpelClockers

Bumpar gammal tråd, tycker den funkar bra, den är stabil på golvet och den glider inte omkring som många andra gör. och den känns robust och den känns allmänt bara robust!

Visa signatur

Spel PC: AMD 5 2600X, 16GB DDR44 3000MHz, GF RTX 2080, Asus Crosshair VII HERO, acer predator x34a, Samsung EVO SSD 960 1.5TB,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabbengrå:

Bumpar gammal tråd, tycker den funkar bra, den är stabil på golvet och den glider inte omkring som många andra gör. och den känns robust och den känns allmänt bara robust!

Använder du den fortfarande? Och fungerar mjukvaran i Windows 10?

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Krass:

Använder du den fortfarande? Och fungerar mjukvaran i Windows 10?

Den fungerar fortfarande underbart

Visa signatur

Spel PC: AMD 5 2600X, 16GB DDR44 3000MHz, GF RTX 2080, Asus Crosshair VII HERO, acer predator x34a, Samsung EVO SSD 960 1.5TB,

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med keybinds egentligen?

Blir det att pedalerna är några dubbletter av tangenter på tangentbordet?

Permalänk
Medlem

@Grabbengrå: Bah, jag som hade hoppats på att du hade stoppat undan den i en gaderob, och vilje sälja den. Är på jakt efter en sådan eller liknande produkt. Men verkar tyvärr omöjligt i dagens läge att hitta någon affär som säljer

Permalänk

PCsensor säljer också USB-pedaler: http://pcsensor.com/usb-foot-control-keyboard-mouse-button-th...

Själv fick jag precis två stycken PCsensor-singelpedaler som jag använder när jag lirar PUBG

Default så fungerar dom som "b" men med programvaran så kan man programmera om dom till vilken tangent man vill (när man väl gjort det så behöver man inte köra mjukvaran längre). Det dumma var att programvaran först inte kände av pedalerna men jag lyckades googla fram lösningen som hör och häpna var att ändra tecknet för decimalsymbolen i Windows 10 från komma till punkt.

Permalänk
Rekordmedlem

Lite udda tråd det här ... Är det någon som provat styra via midi ? Det finns ju många olika lösa midipedaler inom musikhandeln och funkar det bara mjukvarumässigt så finns det många olika pedaler att trampa på, allt från enkla till uppsättningar för orglar.
Ett footboard är kanske nästa grej för spelaren som trodde han hade alla tillbehör.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.