Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@griid: nej, och jag tror det är rätt få som är det överlag :>

Man behöver väl inte vara klättermänniska själv för att ha stor behållning av en bra klätterfilm? En annan sak om kategoriskt hatar klättring.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

MIB International. Rätt kul ändå.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

"Shazam!"

Kanske rolig för en 12 åring.
Och vette 17 var dom hittat skådisen som spelar hjälten, men snacka om fel casting.
4/10 för vuxna.

Permalänk
Medlem

Chef

Matlagningsfilm där man återfår sin passion för att laga mat

9/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Man behöver väl inte vara klättermänniska själv för att ha stor behållning av en bra klätterfilm? En annan sak om kategoriskt hatar klättring.

Men kom igen nu, det enda jag sa att jag tyckte taglinen var bedrövlig och att mitt svaga intresse för sporten i sig inte gav mig någon större lust att se den, trots sitt ganska höga betyg. Folk verkar anstränga sig för att misstolka. Nu släpper vi den här diskussionen och låter tråden återgå till sitt syfte.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Captain Marvel. Nytt lågvattenmärke från Marvel universumet.

Permalänk
Medlem

Trailer för nya Jumanji: The Next Level har kommit. Gillade extremt Jumanji: Welcome the Jungle.

Permalänk
Medlem

Terminator 2

Såg att den fanns på Netflix helt plötsligt. 5/5, den håller än!

Permalänk
Medlem

Coherence

Löjligt bra Si-Fi helt utan specialeffektbudget. Fruktansvärt smart och fan vet om jag sett något lika bra på väldigt, väldigt länge. Dessutom ett brutalt bra slut. Missa inte! Alla filmer som tar upp Schrödinger's cat är i min bok halvvägs framme...

IMDb

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Alita battle angel - Snygga effekter men kass story. Ok fightingscener men utan nåt egentligt innehåll. 6/10

Iron sky 2 - the coming race - Mer av samma som ettan. Elaka space-nazis yada yada. Inget under av produktion direkt och dåligt att de inte gjorde narr av Trump på nåt sätt. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Coherence

Löjligt bra Si-Fi helt utan specialeffektbudget. Fruktansvärt smart och fan vet om jag sett något lika bra på väldigt, väldigt länge. Dessutom ett brutalt bra slut. Missa inte! Alla filmer som tar upp Schrödinger's cat är i min bok halvvägs framme...

https://i.imgur.com/TTwhGxW.jpg

IMDb

Jag håller med, vill minnas att jag skrev ett halvlångt inlägg om den för ett par månader sedan. Kan fortfarande ägna den en tanke emellanåt, till skillnad från de filmer man knappt minns en vecka senare...

Du skriver "utan specialeffektbudget" vilket är en underdrift... Vill minnas att filmen inte kostade mer än ~50.000 dollar. Vilket kan jämföras med 9/10 andra sci-fi som har mångdubbelt så hög budget utan att ens komma i närheten av att vara lika bra.

Jag såg även Triangle https://www.imdb.com/title/tt1187064/ inte långt efter Coherence och även det är en sevärd "mindfuck"-film som sticker ut lite jämfört med allt annat som görs. Triangle når tyvärr inte riktigt hela vägen fram och man kan ganska tidigt lista ut vad som föresiggår vilket jag tycker är lite synd. Men som sagt, fortfarande väldigt sevärd!

Permalänk
Medlem

Såg "Missing link" https://www.imdb.com/title/tt6348138/
En ny stop-motion film av skaparen av coraline och corpse bride mm.
Ett måste om man gillar stop motion :).

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Blev sugen på en klassiker så letade upp min gamla kopia av En prins i New York (Coming to America)

Den hade inte varit populär att släppa i dagens läge. Men sjukt rolig fortfarande.

8/10

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Lego Master

Baserat på rekommendation härifrån, såg jag Coherence (2013) häromkvällen.
Galet trevlig, och upplägget påminner mig lite om en annan favorit, The Man from Earth (2007). Tight budget, begränsad scenografi och kul koncept.

Sen såg jag Alita: Battle Angel (2019) med.
Gillar den riktigt mkt, även om jag inte har läst/sett någon tidigare om den världen. Man kan ju hoppas på en filmserie i samma setting, men risken är väl att det blir slarvigare och tunnare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Såg The Nun och Låt Den Rätte Komma In igår:
The Nun får 4/10, tråkig story, och tråkig stämning genom filmen, inte alls som The Conjuring filmerna som jag tycker väldigt mycket om. Ett par bra jumpscares men inte så mycket mer än så.

LDRKI får 8/10, älskar denna filmen, och den ger mig en del nostalgitrippar. Fångar verkligen det "ljuva" 80-talet med alla sina fula frisyrer och normaliserade alkoholism, det enda som stör mig är huvudpersonens snor som rinner ner på läppen hela tiden!

Permalänk
Medlem

Alita Battle Angel. 7/10 rent spontant, snygga effekter och rätt så ok story för att vara en specialeffekterfilm. Kan inte låta bli att tänka "Hur länge skulle en mänsklig hjärna vara mer effektiv än en artificiell för en artificiell kropp? Säkert..tre-fyra år?" men det är ett sidospår.

Willz: Om snor, haha, så kände jag om Stranger Things s2 fast med blod. Näsblod näsblod näsblod.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag håller med, vill minnas att jag skrev ett halvlångt inlägg om den för ett par månader sedan. Kan fortfarande ägna den en tanke emellanåt, till skillnad från de filmer man knappt minns en vecka senare...

Du skriver "utan specialeffektbudget" vilket är en underdrift... Vill minnas att filmen inte kostade mer än ~50.000 dollar. Vilket kan jämföras med 9/10 andra sci-fi som har mångdubbelt så hög budget utan att ens komma i närheten av att vara lika bra.

Jag såg även Triangle https://www.imdb.com/title/tt1187064/ inte långt efter Coherence och även det är en sevärd "mindfuck"-film som sticker ut lite jämfört med allt annat som görs. Triangle når tyvärr inte riktigt hela vägen fram och man kan ganska tidigt lista ut vad som föresiggår vilket jag tycker är lite synd. Men som sagt, fortfarande väldigt sevärd!

Har du någon koll på var man kan streama "Triangle"?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Alien Covenant

Trots att denna film fått mediokra betyg så gillade jag den skarpt. Alien med Fassbender i 4K HDR och Atmos kan bara vara underhållande och det var den. Tyckte till och med att den var riktigt bra, det enda sura var att den sista "plottvisten" var väldigt genomskinlig.

Gillar ni Alien eller Sci-Fi i allmänhet är detta ett säkert kort, emellanåt riktigt brutal och hela vägen välgjord som tusan. Jag köpte den på rea på 4K Blu-ray och den var värd de 199:- den gick lös på (kommer definitivt att se den igen).

IMDb

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Blev sugen på en klassiker så letade upp min gamla kopia av En prins i New York (Coming to America)

Den hade inte varit populär att släppa i dagens läge. Men sjukt rolig fortfarande.

8/10

Jag har en liten historia i samband med denna filmen som kanske vissa tycker är kul och andra tycker är i dagens läge snudd på oanständig.

Filmen i sig är knappast politiskt korrekt och min historia kan också tolkas fel men jag ber er tänka efter lite innan ni eventuellt kommenterar.

1988 hade jag varit först ett år i USA och jobbat (hela familjen var där) och sedan efter ett år på en stridsvagn i Skövde så åkte jag och en kompis på en månads resa tillbaka till USA. Vi började med Chicago, fortsatte med Fort Lauderdale och avslutade med New York. Väl i New York hade vi dels ont om pengar (bodde på YMCA med en byrå upp mot dörren som säkerhet) och dels noll streetkredd. Vi lyckades muta oss in på väldigt coola nattklubbar (Limelight i en gammal kyrka bla.) men vi hade inget riktig koll.

En av dagarna i New York så fick vi för oss att gå på bio. Vi gillade båda Eddie Murphy och strosande på Time Square hittade vi en biograf som visade "En prins i New York". Perfekt tyckte vi, den hade dessutom inte haft svensk premiär vad vi kände till.

Sagt och gjort vi köpte biljetter (tyckte biljettjejen såg väldigt frågande ut när vi ville ha våra biljetter, ja hon var inte vit) och kom tillbaka någon timma senare. Och kom ihåg nu att detta var 1988, biografen var massiv och rymde flera gånger mer personer än jag någonsin sett i Sverige... Vi var de enda vita personerna i hela publiken, två svenska turister i självlysande skjortor (åttiotalet) och shorts och kände oss som de mest felplacerade människorna i historien. Vi fick extremt många mer eller mindre dödande blickar från resten av publiken men när väl filmen börjat så släppte all spänning och vi skrattade lika mycket som alla andra.

På väg ut hade man kanske kunnat förvänta sig någon form av bråk då de två vita jäklarna skändat vår filmvisning men inget sådant hände, alla var skittrevliga.

Snacka om att det var segregerat i USA under åttiotalet, en filmvisning med en svart huvudperson var i princip no no för en vit person. Vi fattade inte det och klev in i klaveret och hade kul som fasen...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Alien Covenant

Jag såg den nyligen för första gången jag med! (vanlig bluray)
Fassbender är tveklöst grym! ... och hans karaktär ges mer djup och motivation jämfört med Prometheus, men resten... Nja.
Hela "alienutvecklingen" (inkl parasitvätskor, tentakelmonster, predaliens osv) som sker via Prometheus och Covenant känns bara mest rörig... Jag engageras inte alls i mythoset som man gjorde första två filmerna, och jag ser inte riktigt hur allt ska kunna kombineras i en sammanhängande vettig timeline.

Utan att spoila Coventant för mycket:
Hela planetutforskandet (och konsekvenserna av det) i filmen är klassiskt exempel på "korkade skräckfilmsmänniskor" som mest gör en förbannad. Ja, spring runt på planeten ni inte vet nått om, lämna ingen vakt vid skeppet, dela upp er i mindre grupper och gräv runt lite i gyttjan osv... Och skjut hagelgevärsliknande vapen vilt bland explosiv utrustning, bra idé!

Kaptenen har några minuters klarsyn senare i filmen och sen går han och blir jättekorkad igen precis efteråt... Whut?

Och slutet saknade uppoffringen i klimaxet i Prometheus. Hade de sista strandsatta resonerat och agerat utifrån annat än egenintresse så hade filmen kunnat avslutats helt annorlunda... Men då hade väl de inte kunnat mjölka ur fler filmer

Mitt betyg blir nog en 6/10...
Välgjord och jepp rätt creepy/brutal här o var, och några ok skådisar, men helheten funkar inte för mig.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag såg den nyligen för första gången jag med! (vanlig bluray)
Fassbender är tveklöst grym! ... och hans karaktär ges mer djup och motivation jämfört med Prometheus, men resten... Nja.
Hela "alienutvecklingen" (inkl parasitvätskor, tentakelmonster, predaliens osv) som sker via Prometheus och Covenant känns bara mest rörig... Jag engageras inte alls i mythoset som man gjorde första två filmerna, och jag ser inte riktigt hur allt ska kunna kombineras i en sammanhängande vettig timeline.

Utan att spoila Coventant för mycket:
Hela planetutforskandet (och konsekvenserna av det) i filmen är klassiskt exempel på "korkade skräckfilmsmänniskor" som mest gör en förbannad. Ja, spring runt på planeten ni inte vet nått om, lämna ingen vakt vid skeppet, dela upp er i mindre grupper och gräv runt lite i gyttjan osv... Och skjut hagelgevärsliknande vapen vilt bland explosiv utrustning, bra idé!

Kaptenen har några minuters klarsyn senare i filmen och sen går han och blir jättekorkad igen precis efteråt... Whut?

Och slutet saknade uppoffringen i klimaxet i Prometheus. Hade de sista strandsatta resonerat och agerat utifrån annat än egenintresse så hade filmen kunnat avslutats helt annorlunda... Men då hade väl de inte kunnat mjölka ur fler filmer

Mitt betyg blir nog en 6/10...
Välgjord och jepp rätt creepy/brutal här o var, och några ok skådisar, men helheten funkar inte för mig.

Jag har en fantastisk förmåga att bortse från logiska problem när jag ser på film till skillnad från när jag läser Sci-Fi (se Swecklockers Sci-Fi tråd). Denna förmåga gör att jag även kan njuta av eventuellt tveksamma händelser utan att hänga upp mig på detaljer och istället följa handlingen framåt, inte så dumt faktiskt...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Har du någon koll på var man kan streama "Triangle"?

Ingen aning tyvärr. Nu när jag gått och blivit student igen får jag mycket av min media från mindre legala källor :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag har en fantastisk förmåga att bortse från logiska problem när jag ser på film till skillnad från när jag läser Sci-Fi

Hehe jo det ÄR lättare att bara glida med i en film (jämfört med bok) och liksom bara köpa läget, men ibland så blir liksom vissa logiska brister eller beteenden för mycket...

Men en film kan vara ganska fundamentalt ologisk men ändå funka.
Halvdåligt exempel är väl Matrix:
hela konceptet att använda människor och inget annat än människor som kraftkälla är helt enkelt både omöjlig och absurd.
Att använda de döda för att föda de levande är i praktiken ett exempel på en evighetsmaskin, vilket fundamentalt inte kan funka. Det finns alltid energiförluster som gör att människorna skulle svälta ihjäl till sist.
Och om du har infrastruktur, resurser och teknik för att hålla liv i massa människor, så måste du rimligen kunna hitta något annat sätt att generera ström som inte är i närheten av lika komplext?

Detta småstörde mig hela första gången jag såg filmen, men jag kunde släppa det och gå vidare och njuta av filmen
Ursäkta semi-OT!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@Roger W:
För mig handlar det mycket om varför det är ologiskt. Är det bara slarvfel, uppenbart överdrivet till max eller okunskap stör det mig mer.
Matrix funkar för det är mer som en drömvärld, surrealistisk eller whatever.
Kassa animationer med ojämn kvalité i filmer som försöker vara seriösa är värst. Nyversioner av gamla verk är det ofta så i..
Det ska ofta vara häftigt på bekostnad av all trovärdighet.
I äldre filmer med CGI tycker jag man höll sig till mer "korrekt fysik" så att säga om det är menat att det ska se verkligt ut.

On Topic.

Såg Speed 1994. Helt ok fortfarande även om det inte är en favorit. Inte mycket uppenbar CGI där jämfört med nya action där nästan allt som ska går sönder/expoderar är CGI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Trots att denna film fått mediokra betyg så gillade jag den skarpt. Alien med Fassbender i 4K HDR och Atmos kan bara vara underhållande och det var den. Tyckte till och med att den var riktigt bra, det enda sura var att den sista "plottvisten" var väldigt genomskinlig.

Gillar ni Alien eller Sci-Fi i allmänhet är detta ett säkert kort, emellanåt riktigt brutal och hela vägen välgjord som tusan. Jag köpte den på rea på 4K Blu-ray och den var värd de 199:- den gick lös på (kommer definitivt att se den igen).

https://i.imgur.com/woIE0mU.jpg

IMDb

Tyckte också den var bra! Men som redan diskuterats kan man ju tycka att många konstiga beslut görs under filmens gång, hehe.

Tycker också det var synd att man inte fick följa Elizabeth Shaw (Noomi Rapace) och se mer av "The Engineers" då jag personligen kände väldigt hypad inför det efter slutet på Prometheus.

Såg om The Thing (1982) häromdagen. Riktig klassiker. Tycker IMDB's betyg stämmer rätt bra - 8/10 brödrostar.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

"Shazam!"

Kanske rolig för en 12 åring.
Och vette 17 var dom hittat skådisen som spelar hjälten, men snacka om fel casting.
4/10 för vuxna.

Kan bara hålla med, fast jag tror jag max skulle ge 3/10.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Tyckte också den var bra! Men som redan diskuterats kan man ju tycka att många konstiga beslut görs under filmens gång, hehe.

Tycker också det var synd att man inte fick följa Elizabeth Shaw (Noomi Rapace) och se mer av "The Engineers" då jag personligen kände väldigt hypad inför det efter slutet på Prometheus.

Såg om The Thing (1982) häromdagen. Riktig klassiker. Tycker IMDB's betyg stämmer rätt bra - 8/10 brödrostar.

Såg också om The Thing nyligen då den gick på någon av alla kanaler jag betalar för. Löjligt bra även idag!

En riktig nu jävlar ska vi skrämma skiten ur dig variant som fungerar.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hehe jo det ÄR lättare att bara glida med i en film (jämfört med bok) och liksom bara köpa läget, men ibland så blir liksom vissa logiska brister eller beteenden för mycket...

Men en film kan vara ganska fundamentalt ologisk men ändå funka.
Halvdåligt exempel är väl Matrix:
hela konceptet att använda människor och inget annat än människor som kraftkälla är helt enkelt både omöjlig och absurd.
Att använda de döda för att föda de levande är i praktiken ett exempel på en evighetsmaskin, vilket fundamentalt inte kan funka. Det finns alltid energiförluster som gör att människorna skulle svälta ihjäl till sist.
Och om du har infrastruktur, resurser och teknik för att hålla liv i massa människor, så måste du rimligen kunna hitta något annat sätt att generera ström som inte är i närheten av lika komplext?

Detta småstörde mig hela första gången jag såg filmen, men jag kunde släppa det och gå vidare och njuta av filmen
Ursäkta semi-OT!

Det är bara att släppa sin logiska del av hjärnan och njuta av resan. Har gjort det sedan sjuttiotalet när jag första gången träffade James T. Kirk.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Och vette 17 var dom hittat skådisen som spelar hjälten, men snacka om fel casting.

Om du menar Zachary Levi så hittade de honom här:
https://www.imdb.com/title/tt0934814/?ref_=nm_flmg_act_29

Och man har nog mer behållning av honom om man sett Chuck

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."