Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Gilgamesh:

hmm, nu vart beställningen avbeställd helt plötsligt, hade varit kul o veta vad som hänt om jag kom 5 min tidigare till butiken.

Gå dit imorgon och spela dum, visa din screen (bilden) och säg att du ska hämta ut kortet, har du tur är det någon som inte har så bra koll men med självsäkerhet som trollar till priset utan att fråga någon kollega

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

hmm, nu vart beställningen avbeställd helt plötsligt, hade varit kul o veta vad som hänt om jag kom 5 min tidigare till butiken.

Fick precis ett mail:

"Hej,

Vi har haft en lagerrensningskampanj och tyvärr har prissättningen blivit fel. Som en effekt av detta kommer vi dessvärre behöva avbeställa din order.
Vi ber så mycket om ursäkt för det inträffade"
.

Är något för bra för att vara sant...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

fick samma, åt helvete med deras ursäkt

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Samma sak för mig med Level 18:

Beställde denna för 4990:-
https://www.webhallen.com/se/product/291820-Asus-Zenbook-14-U...
Nu uppe på 9990:-
Fick samma mejl som ovan om "fel på lagerrensingskampanj"...

Verkar dock som jag hann få hem en del smått skräp som ingick i "Galne gunnar loggan" kampanjen.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det är självklart en bugg med så löjliga priser, det förstår vem som helst
Ingen kommer få något kort för dessa priserna.

Men som vanligt när det blir sjuka prisfel kommer vissa Swecare gnälla -"FY FAN VA DÅLIGT AV DOM ATT INTE STÅ FÖR PRISET", och "JAG KOMMER DÅ ALDRIG MER HANDLA DÄR"

Samma alltid så om det är Inet, webhallen, komplett, dustin etc etc.

Nja, ibland händer det faktiskt. Jag tror att det var förra black friday som proshop reade ut något mekaniskt tangentbord för 99kr när det annars låg på över tusenlappen men som du säger handlar det oftast om systemfel. Helt osannolikt var det ju faktiskt inte då det verkade handla om ett fåtal kort som ändå är på väg ut ur sortimentet.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Njaa, finns gott om billigare paket med 32GB, med bättre latens också. Sedan är det här diskussionstråden, tipsen ska man posta i tipstråden 🙂

Visa signatur

Chassi: Silverstone SG-13B | Moderkort: MSI B450I | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | CPU-kylare: Alphacool Eisbaer LT120 (fläktar utbytta till Corsair Premium ML120) | RAM: Crucial Ballistix 3600Mhz CL16 2x8GB | PSU: EVGA G3 1000W | GPU: AMD Radeon 5700 XT | Skärm: Dell U2515h | SSD: Corsair MP510 960GB | HDD: Seagate Firecuda 2TB (2,5")

Permalänk
Medlem

Det var inte någon överdrivet bra deal imo. Du kan få 2x16GB 3200MHz CL16 istället för lägre pris: https://www.komplett.se/product/893832/datorutrustning/datork...

Två stickor är självfallet att föredra före 4st (för framtida uppgraderingar, färre komponenter som kan gå sönder osv). Dessutom har de ett ganska stort övertag med CL16 istället för CL18. Hur de olika modellerna överklockar har jag sämre koll på dock, men vet att Vengance ofta går att dra upp en bit eller tighta till timings.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Nja, ibland händer det faktiskt. Jag tror att det var förra black friday som proshop reade ut något mekaniskt tangentbord för 99kr när det annars låg på över tusenlappen men som du säger handlar det oftast om systemfel. Helt osannolikt var det ju faktiskt inte då det verkade handla om ett fåtal kort som ändå är på väg ut ur sortimentet.

Förr förra BF proshop hade Corsair K70 för 99kr, köpte ett då.

Skillnaden var att det stog klart och tydligt att det var ett limiterat nummer för just 99kr

Saken är att det inte finns någon logisk anledning för de att sälja ut typ 8 olika kort för så pass stor förlust, även om nya är på ingång.

Och de hade rätt säkert annonserat det då det hade varit ett extremt dragplåster när det handlar om flera tusenlappar man sparar per kort.

Sen var det väl fler produkter än just GPUerna som fick prisfnatt :)'

Men visst, jag hade gärna sparat 3000-5000kr per grafikkort, det hade varit den största rean någonsin på sådana komponenter (Och detta är anledningen det är ologiskt)

Permalänk
Medlem

Hade det inte verkat uppenbart fel i systemet hade jag försökt få tag på två 2080 Ti för priset av ett, och sedan sålt vidare det ena ouppackat i kartong för 80% av lägsta ordinarie pris på Prisjakt så hade man bara betalat runt 1 500 spänn för sitt eget

Permalänk
Medlem

Tur att jag inte märkte felprissättningen på webhallen, behöver två nya grafikkort men och hade blivit groteskt missnöjd om jag lagt beställning och inte fått köpa.

Beställt ett 2070S iaf, prestanda som ett 2080 bör räcka länge. Ett kvar att skaffa.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Förr förra BF proshop hade Corsair K70 för 99kr, köpte ett då.

Skillnaden var att det stog klart och tydligt att det var ett limiterat nummer för just 99kr

Saken är att det inte finns någon logisk anledning för de att sälja ut typ 8 olika kort för så pass stor förlust, även om nya är på ingång.

Och de hade rätt säkert annonserat det då det hade varit ett extremt dragplåster när det handlar om flera tusenlappar man sparar per kort.

Sen var det väl fler produkter än just GPUerna som fick prisfnatt :)'

Men visst, jag hade gärna sparat 3000-5000kr per grafikkort, det hade varit den största rean någonsin på sådana komponenter (Och detta är anledningen det är ologiskt)

Vanligtvis reagerar man när priser är onormalt låga, MEN nu gick de ut på Facebook med att det var
Galna, tokiga, knasiga, helt uppåt väggarna och vansinniga priser! Vad skall man tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vanligtvis reagerar man när priser är onormalt låga, MEN nu gick de ut på Facebook med att det var
Galna, tokiga, knasiga, helt uppåt väggarna och vansinniga priser! Vad skall man tro?

Sant. Antar jag inte reagerade på det då de alltid skriver så när de säljer saker för ordinarie pris typ

Ex " Tycker du att Apple Watch Series 3 borde kosta 3595kr istället för 6190kr?, Passa på innan det ringer olika jurister till oss och ber oss ta ned den här helt "galna" kampanjen.

När ordinariepris är 3390 på flera andra ställen

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: Skulle gissa att om nån faktiskt drog Webhallen till rätten för det här ärendet så skulle dom förlora med tanke på just deras marknadsföring av rean, har för mig att orderbekräftelse ska räknas som ingått avtal som inte kan brytas hur som helst. ClickOK förlorade ju trots allt "HDD tvisten" för ett par år sedan där det var uppenbart att prissättningen var fel och iaf om jag får avgöra hade företaget mer att stå på i det fallet (har för mig att priset var 10% av det normala).

Prissättningen i det här fallet var inte absurd, det dyker upp liknande prissänkningar under t.ex BF. När Webhallen sen drar upp den där FB posten då skjuter dom sig själva i foten, sen om nån tänker/orkar bråka med dom om det är en annan fråga ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

@SUMITOMO: Skulle gissa att om nån faktiskt drog Webhallen till rätten för det här ärendet så skulle dom förlora med tanke på just deras marknadsföring av rean, har för mig att orderbekräftelse ska räknas som ingått avtal som inte kan brytas hur som helst.

Webhallen skickar inte ut orderbekräftelse. De skickar ett "tack"-mail med följande text:

"Informationen i detta mail är enbart preliminär och vi reserverar oss för eventuella felaktigheter."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Går inte att beställa till Sverige vid utcheckning.

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av dobber:

Går inte att beställa till Sverige vid utcheckning.

Du måste använda nåt i stil med mailboxde eller liknande, mail forwarding dvs.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Du måste använda nåt i stil med mailboxde eller liknande, mail forwarding dvs.

Låter som att det i slutändan kan bli billigare, snabbare och lättare med returer om man köper från Sverige med andra ord.

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

@SUMITOMO: Skulle gissa att om nån faktiskt drog Webhallen till rätten för det här ärendet så skulle dom förlora med tanke på just deras marknadsföring av rean, har för mig att orderbekräftelse ska räknas som ingått avtal som inte kan brytas hur som helst. ClickOK förlorade ju trots allt "HDD tvisten" för ett par år sedan där det var uppenbart att prissättningen var fel och iaf om jag får avgöra hade företaget mer att stå på i det fallet (har för mig att priset var 10% av det normala).

Prissättningen i det här fallet var inte absurd, det dyker upp liknande prissänkningar under t.ex BF. När Webhallen sen drar upp den där FB posten då skjuter dom sig själva i foten, sen om nån tänker/orkar bråka med dom om det är en annan fråga ;p

Fast ClickOK krävde ju mer betalt EFTER de levererat varan, då är det långt försent att rätta sitt misstag. Här är tråden förresten

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1200181-clickok-se-sta...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av dobber:

Går inte att beställa till Sverige vid utcheckning.

Mailboxde.com

Skrivet av dobber:

Låter som att det i slutändan kan bli billigare, snabbare och lättare med returer om man köper från Sverige med andra ord.

Nja, frakten går på en hundring typ. Är gratis frakt inom Tyskland om man beställer mellan 00-06

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

Om någon ska köpa nytt nätagg, detta är en bra deal

https://www.webhallen.com/se/product/281749-Kolink-Continuum-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziltharon:

Om någon ska köpa nytt nätagg, detta är en bra deal

https://www.webhallen.com/se/product/281749-Kolink-Continuum-...

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det är ju många % på webhallen i deras fantastiskt magiska rea, så dom deletar säkert ordern...;)

Permalänk
Skrivet av ziltharon:

Om någon ska köpa nytt nätagg, detta är en bra deal

https://www.webhallen.com/se/product/281749-Kolink-Continuum-...

Skickades från m.sweclockers.com

lär väl bli avbeställt likt 2080 Ti kortet jag beställde...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziltharon:

Om någon ska köpa nytt nätagg, detta är en bra deal

https://www.webhallen.com/se/product/281749-Kolink-Continuum-...

Recension här:
http://www.jonnyguru.com/blog/2017/06/12/kolink-continuum-105...
Verkar vara ett "ok" agg och prisvärt för att vara platinum-agg för de pengarna!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

@SUMITOMO: Skulle gissa att om nån faktiskt drog Webhallen till rätten för det här ärendet så skulle dom förlora med tanke på just deras marknadsföring av rean, har för mig att orderbekräftelse ska räknas som ingått avtal som inte kan brytas hur som helst. ClickOK förlorade ju trots allt "HDD tvisten" för ett par år sedan där det var uppenbart att prissättningen var fel och iaf om jag får avgöra hade företaget mer att stå på i det fallet (har för mig att priset var 10% av det normala).

Prissättningen i det här fallet var inte absurd, det dyker upp liknande prissänkningar under t.ex BF. När Webhallen sen drar upp den där FB posten då skjuter dom sig själva i foten, sen om nån tänker/orkar bråka med dom om det är en annan fråga ;p

Det dyker inte upp liknande prissänkningar under BF nej. Men visst, jag hoppas det dyker upp 2080 ti för halva priset under BF osv

Och du kanske ska läsa ClickOK fallet mer noga, då det inte var i närheten av samma som en fel prissättning.

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Fast det är ju många % på webhallen i deras fantastiskt magiska rea, så dom deletar säkert ordern...;)

Episk fail av webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av ziltharon:

Finns många liknande exempel på gamla produkter med felaktiga priser. Sånt händer med icke lagerförda varor som aldrig eller nästan aldrig beställs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziltharon:

Episk fail av webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Classic webbis!