Beskriv hur ingen nedtid sabbat dygnsrytmen och vinn routrar från Asus

Permalänk
Melding Plague

Beskriv hur ingen nedtid sabbat dygnsrytmen och vinn routrar från Asus

Många medlemmar går sömnlösa sedan nedtiden på SweClockers försvann och sabbade deras dygnsrytm. Berätta din historia för chansen att vinna en Asus-router – med föräldrakontroll!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man ska alltså erkänna? Okay, jag kör

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av rmd:

Man ska alltså erkänna? Okay, jag kör

Confess!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det var bland det larvigaste man läst.

Permalänk
Medlem

10 juli 00:30-01:00 var det väldigt svårt att komma in (bad gateway 502) fick jag massa gånger.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Avstängd

Vill ni verkligen vara roliga på redaktionen kan ni berätta för oss hur är det möjligt att "redaktionen" på en stor datorhårdvaru sida gick med att ha en webbhotell som STÄNGER NER varje natt kl 04:30 ?
För det ÄR det dummaste händelse i den tekniska världen sedan Bill Gates sa att ingen behöver mer än 640Kb RAM.
Ni är medvetna om att själva grejen med Internet är att den är uppe hela tiden ? Okej, det var ni inte medvetna om uppenbarligen men det ÄR själva grejen alltså. Att ens sida ska vara tillgänglig dygnet runt.
Och en sak till, Sverige stänger inte ner kl 22 som er lokala ICA butik. Finns folk därute som jobbar med att se till att ni på redaktionen inte vaknar och talar ryska en morgon!
Sedan bör ni aldrig någonsin tala om detta i hopp att folk glömmer en dag och ännu mindre skämta om det. Det är inte roligt, snarare patetiskt.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Administrativ avgift

@Jacob: Har knappt sovit , sitter uppe på swec sent på kvällarna istället för o sova nu :/ , skyller på dig att jag inte kom ihåg lösenordet till adminkontot på jobbet idag!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Vill ni verkligen vara roliga på redaktionen kan ni berätta för oss hur är det möjligt att "redaktionen" på en stor datorhårdvaru sida gick med att ha en webbhotell som STÄNGER NER varje natt kl 04:30 ?
För det ÄR det dummaste händelse i den tekniska världen sedan Bill Gates sa att ingen behöver mer än 640Kb RAM.
Ni är medvetna om att själva grejen med Internet är att den är uppe hela tiden ? Okej, det var ni inte medvetna om uppenbarligen men det ÄR själva grejen alltså. Att ens sida ska vara tillgänglig dygnet runt.
Och en sak till, Sverige stänger inte ner kl 22 som er lokala ICA butik. Finns folk därute som jobbar med att se till att ni på redaktionen inte vaknar och talar ryska en morgon!
Sedan bör ni aldrig någonsin tala om detta i hopp att folk glömmer en dag och ännu mindre skämta om det. Det är inte roligt, snarare patetiskt.

Du måste vara sjukt kul att ha med på fest.

Permalänk
Medlem

So like this one time, at SweC camp...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag önskar jag kunde.. men jag har Comhem :X

Permalänk
Medlem

Det är tvärt om för mig, nu när siten inte är nere på morgonen fastnar jag i forumtrådar innan jobbet, dettq gör att jag vart sen en vecka i sträck nu

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Jösses.....

Permalänk
99:e percentilen

Blev tvungen att sitta uppe och lägga till ett "nostalgiläge" i Better SweClockers. Den som går in i inställningarna och aktiverar Nere för underhåll kan nu sova lugnt om nätterna igen. Men inte jag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Inga mer nedtid varje dag och jag har just fått ISDN! Asså framtiden är nu!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalu1976:

Du måste vara sjukt kul att ha med på fest.

Måste ju bara hålla med honom lite. Som certifikerad nattugla med sömnproblem kan jag ju bara konstatera att jag inte har stött på någon annan sida som har daglig (nattlig) downtime. Så har alltid känts lite fånigt att Sveriges (största?) tekniksida har det. O_o

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Redzo:

Vill ni verkligen vara roliga på redaktionen kan ni berätta för oss hur är det möjligt att "redaktionen" på en stor datorhårdvaru sida gick med att ha en webbhotell som STÄNGER NER varje natt kl 04:30 ?
För det ÄR det dummaste händelse i den tekniska världen sedan Bill Gates sa att ingen behöver mer än 640Kb RAM.
Ni är medvetna om att själva grejen med Internet är att den är uppe hela tiden ? Okej, det var ni inte medvetna om uppenbarligen men det ÄR själva grejen alltså. Att ens sida ska vara tillgänglig dygnet runt.
Och en sak till, Sverige stänger inte ner kl 22 som er lokala ICA butik. Finns folk därute som jobbar med att se till att ni på redaktionen inte vaknar och talar ryska en morgon!
Sedan bör ni aldrig någonsin tala om detta i hopp att folk glömmer en dag och ännu mindre skämta om det. Det är inte roligt, snarare patetiskt.

Ja, alltså, att den här nedtiden var dum och dåligt att ha till mitten 2019 tänker varken jag eller vårt nuvarande teknikteam sticka under stolen med. Det åtgärdades inte förrän nu då det inte bara kunde göras i en handvändning hos vår tidigare leverantör och då valde vi att prioritera annat till dess att vi bytt leverantör. Rätt eller fel prioritering, så är det. Jag har själv slitit mitt hår över det här i åratal och har jag haft ett trigger word har det varit nedtid.

Men att det var SÅ HÄR dåligt kunde jag aldrig ana! Shit. Nu känns det ännu bättre att vi kommit tillrätta med det dummaste som hänt teknikvärlden sedan Bill Gates uttalande. Jag hoppas också att vårt agerande ser till att jag inte vaknar en dag, plötsligt talar ryska och tvingas handla ryska livsmedel i närbutiken. Slutligen tackar och bockar jag för informationen om att internet faktiskt inte släcks klockan 4:30 (GMT+1), tyckte väl det var konstigt att det bara gällde SweClockers.

Nej, vi väljer hellre att se det som en dum grej som är förbi och att reaktionerna om sabbad dygnsrytm som följde var roligt. Vi ser ju till och med detta själva och spann vidare på nedtiden i en tävling gjord med glimten i ögat. Men om några enstaka vill fortsätta leva i det förgångna och tala om hur jävla dåligt någonting har varit efter att det är åtgärdat – knock yourself out medan resten av nattsuddarna på SweClockers blickar framåt. Men glömma det gör vi aldrig och vi kommer nog aldrig sluta skämta om det utåt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av ander01se:

Måste ju bara hålla med honom lite. Som certifikerad nattugla med sömnproblem kan jag ju bara konstatera att jag inte har stött på någon annan sida som har daglig (nattlig) downtime. Så har alltid känts lite fånigt att Sveriges (största?) tekniksida har det. O_o

Ähh, Se det lite som SVT har testbild.. Man måste inte alltid visa saker hela tiden.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Egentligen har det ju varit rätt bra att SweClockers släckts ner, så man inte råkade surfa runt allt för länge. Har ju faktiskt hänt ett antal gånger att SweClockers gått ner på natten, så då va det ju bara att släcka ner allt och gå och lägga sig istället...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Inaktiv

Sen nedtiden försvann har man ju inte haft koll på tid och rum. Tappat greppet om verkligheten och alla dess trådar. Det jag verkligen inte förstår är hur nedtiden kunde påverka mina kläder till att krympa... Aliens!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag satt redan och spammade F5 konstant tills Sweclockers laddade igen så inget förändrades för min del.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ander01se:

Måste ju bara hålla med honom lite. Som certifikerad nattugla med sömnproblem kan jag ju bara konstatera att jag inte har stött på någon annan sida som har daglig (nattlig) downtime. Så har alltid känts lite fånigt att Sveriges (största?) tekniksida har det. O_o

SF (Numera Filmstaden) har länge haft stängt nattid, dock har jag inte använt sidan nattetid sedan de bytt namn så vet inte om detta är ett minne blott. Men kändes som en stor miss av dem att stänga ner där vid ~01:00 så alla fulla efter krogen inte kunnat boka biljetter.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@Redzo:

Meh.. lite lugn

Käkat citron till frukost?

Visa signatur
Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Jacob:

Ja, alltså, att den här nedtiden var dum och dåligt att ha till mitten 2019 tänker varken jag eller vårt nuvarande teknikteam sticka under stolen med. Det åtgärdades inte förrän nu då det inte bara kunde göras i en handvändning hos vår tidigare leverantör och då valde vi att prioritera annat till dess att vi bytt leverantör. Rätt eller fel prioritering, så är det. Jag har själv slitit mitt hår över det här i åratal och har jag haft ett trigger word har det varit nedtid.

Men att det var SÅ HÄR dåligt kunde jag aldrig ana! Shit. Nu känns det ännu bättre att vi kommit tillrätta med det dummaste som hänt teknikvärlden sedan Bill Gates uttalande. Jag hoppas också att vårt agerande ser till att jag inte vaknar en dag, plötsligt talar ryska och tvingas handla ryska livsmedel i närbutiken. Slutligen tackar och bockar jag för informationen om att internet faktiskt inte släcks klockan 4:30 (GMT+1), tyckte väl det var konstigt att det bara gällde SweClockers.

Nej, vi väljer hellre att se det som en dum grej som är förbi och att reaktionerna om sabbad dygnsrytm som följde var roligt. Vi ser ju till och med detta själva och spann vidare på nedtiden i en tävling gjord med glimten i ögat. Men om några enstaka vill fortsätta leva i det förgångna och tala om hur jävla dåligt någonting har varit efter att det är åtgärdat – knock yourself out medan resten av nattsuddarna på SweClockers blickar framåt. Men glömma det gör vi aldrig och vi kommer nog aldrig sluta skämta om det utåt.

Gissar
Ditt trigger word börjar på K

Bra inlägg förresten... men om du ser trigger eller triggerhappy22 på ol spel så se upp...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Tävlingen pågår till och med den 4 augusti. Vinnarna utses av en jury och kontaktas via forumets interna system för privata meddelanden (PM)."

Idag 2019-07-28: "Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut."

Tävlingen avslutad i förtid?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av PWx2:

"Tävlingen pågår till och med den 4 augusti. Vinnarna utses av en jury och kontaktas via forumets interna system för privata meddelanden (PM)."

Idag 2019-07-28: "Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut."

Tävlingen avslutad i förtid?

SBT. Fixat!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner