Kommer du fortsätta att köpa från G2A?

Permalänk
Medlem

Kommer du fortsätta att köpa från G2A?

Kommer du fortsätta att köpa från sidor likt G2A och kinguin nu när det är bevisat att det finns stulna nycklar där?
Köper du en billig nyckel som visar sig vara stulen så skulle detta kunna klassas som häleri.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Steam och andra har ju varit medvetna av detta ett bra tag nu men inte gjort nåt i själva verket mot g2a och Liknande sidor.
Hur annars har man kunnat köpa nycklar för en tredje del av priset.
Tror inte många såsom Steam kommer klaga när det är inte dom som producerar själva spelarna. Dom gillar att se siffror på användare mest av allt.
Vad tycks?

Skickades från m.sweclockers.com

Stavning
Permalänk
Medlem

Fortsätta? Kommer inte börja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Har aldrig handlat o kommer ej börja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det är så skönt att vi äntligen fått svart på vitt vad det egentligen är de här sidorna håller på med trots att det har varit uppenbart hela tiden att det är något lurt. Tyvärr tror jag att 95% av deras användare antingen lever under stenar och inte kommer höra talas om detta, eller bara inte kommer bry sig because billigt. Jag blir förstummad varje gång de kommer på tal på forumet och folk försvarar dem för att vad är det för konstigt med att köpa spel för en fjärdedel av vad de kostar på alla andra ställen eller det är klart att Windows för 50kr är legit!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

Saknar alternativet "inte gjort, och kommer inte börja".

Brasklapp: jag får dock erkänna att jag gjort ett eller annat köp på Kinguin.
Inget som blivit avaktiverat dock.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har inte gjort men kan mycket väl tänka mig att göra det om det gäller en titel som jag är intresserad av och till ett mycket fördelaktigt pris.

@crew seven: Och nej, det är inte häleri i lagens mening.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är något konstigt alls att många väljer med plånboken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par spel därifrån för många år sedan men tycker bara det är förbannat dyrt där numera. Dessutom har jag inget emot att betala lite extra för att få en nyckel jag vet inte är stulen samt att jag supportar bra affärer.

Permalänk
Medlem

Jag kommer absolut att handla igen när det handlar om titlar där jag är tveksam att stödja utgivaren. De tiondels promille av stulna nycklar som potentiellt förekommer är ingen anledning att avstå för mig.