Får ingen support pga inbyggd box

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nasra:

Fråga om boxen som skickades 2008 tar in HD kanaler, om inte då är det dags att skicka en ny box till dig.

Nej jag fick till svar "jag ser att vi redan skickat dig en box, och då kostar en ny från 799kr" eller nåt likande.

Men kom igen jag har varit kund sedan 2008, och dom vill ha tillbaka sin jävla 11 år gamla box.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Nej jag fick till svar "jag ser att vi redan skickat dig en box, och då kostar en ny från 799kr" eller nåt likande.

Men kom igen jag har varit kund sedan 2008, och dom vill ha tillbaka sin jävla box.

Fråga supporten om
1. Var är boxen som ni har skickad?
2. När skickades boxen? Någon datum på det.
3. Har ni nått kolli nummer?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nasra:

Fråga supporten om
1. Var är boxen som ni har skickad?
2. När skickades boxen? Någon datum på det.
3. Har ni nått kolli nummer?

Nice, ska fråga nästa gång. Men vad händer om dom inte kan svara på det då?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Nej jag fick till svar "jag ser att vi redan skickat dig en box, och då kostar en ny från 799kr" eller nåt likande.

Men kom igen jag har varit kund sedan 2008, och dom vill ha tillbaka sin jävla 11 år gamla box.

Har du sagt upp abonnemanget? De kommer givetvis inte göra något med en 11 år gammal mottagare, de skickar bara ut mottagare de fortfarande har support på.

För övrigt, mottagaren de säljer för 799 kr – https://www.tradera.com/item/302315/357492028/digitalbox-huma...

Telenor brukar vilja ha tillbaka boxar man betalat för...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Har du sagt upp abonnemanget? De kommer givetvis inte göra något med en 11 år gammal mottagare, de skickar bara ut mottagare de fortfarande har support på.

För övrigt, mottagaren de säljer för 799 kr – https://www.tradera.com/item/302315/357492028/digitalbox-huma...

Telenor brukar vilja ha tillbaka boxar man betalat för...

Nej, telenor är tydligen det ända man kan ha i detta hus. Står på tavlan där nere "tv problem" eller nåt och sen är nummret till telenor.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Nej, telenor är tydligen det ända man kan ha i detta hus. Står på tavlan där nere "tv problem" eller nåt och sen är nummret till telenor.

Om du inte sagt upp de har de knappast sagt åt dig att skicka tillbaka mottagaren?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Om du inte sagt upp de har de knappast sagt åt dig att skicka tillbaka mottagaren?

Han sa att han trodde felet var att pga min ca modul, då han inte hittade serienummret.
Då frågade jag hur mycket kostar en ny sådan då?
Han sa 399kr. Och sedan frågade jag vad en digitalbox kostar.
Han sa från 799kr, och jag ser att vi skickat ut en digitalbox till dig tidigare så vi kan tyvärr inte skicka en ny.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

@robalm:
Hade ett liknade problem med en CA-modul, om än hos ComHem efter att de haft något strul, fick då rådet från supporten att köra "en norsk reset" (supportens namn för det hela)

Stäng av TV:n, dra ur kontakten till TV:n och ta ur CA-modulen.
Sätt i kontaken, starta TV:n utan CA-modulen, stäng av TV:n med fjärrkontrollen, sätt i CA-modulen i TV:n.
Starta TV:n med fjärrkontrollen, TV:n ska nu initiera om modulen.

Fungerade för mig.

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johan_G3:

@robalm:
Hade ett liknade problem med en CA-modul, om än hos ComHem efter att de haft något strul, fick då rådet från supporten att köra "en norsk reset" (supportens namn för det hela)

Stäng av TV:n, dra ur kontakten till TV:n och ta ur CA-modulen.
Sätt i kontaken, starta TV:n utan CA-modulen, stäng av TV:n med fjärrkontrollen, sätt i CA-modulen i TV:n.
Starta TV:n med fjärrkontrollen, TV:n ska nu initiera om modulen.

Fungerade för mig.

Just det. Nu kommer jag ihåg när jag köpte den. Då sa killen i butiken att jag skulle köra på finska för att det skulle fungera.

Tack ska du ha, ska testas imorgon.

Edit: jag får inte upp "initiera om modulen" följde dina steg.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Just det. Nu kommer jag ihåg när jag köpte den. Då sa killen i butiken att jag skulle köra på finska för att det skulle fungera.

Tack ska du ha, ska testas imorgon.

Beror på vilken TV du har, Telenor rekommenderar att du kör "Finland" på Samsung, men "Sweden" på Philips.

Även om inte CA-modulen fungerar så bör du hitta kanaler när du söker, och det bör finnas några okrypterade som du ska kunna titta på också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Fast det är ju inte IPTV-tjänster det handlar om då. För Telia Play måste du vara Teliakund också.

Alla jag kollat på har beskrivit sig som IPTV-tjänster iaf.

Ja, det måste man vara såklart. Får ju knappast kanalpaket gratis.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Alla jag kollat på har beskrivit sig som IPTV-tjänster iaf.

Ja, det måste man vara såklart. Får ju knappast kanalpaket gratis.

Alltså du måste vara Teliakund som i att du har bredband eller telefonabonnemang från Telia för att kunna köpa Telia Play.

Telia Play, Telenor Stream o.s.v. beskriver sig inte som IPTV och hur pirattjänster som inte använder IPTV-standarden överhuvudtaget beskriver sig behöver vi inte ta upp här.