G2A vill förbättra svärtat rykte genom att sälja positiva artiklar till journalister

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakgrund:

Så G2A menar att de har anställda som brinner så mycket för G2A att de på eget bevåg försöker sig på en olaglig kampanj? Fegt att skylla på arbetstagarna... Ledningen är ansiktet utåt och ytterst ansvariga. Att skylla på och bestraffa anställda är ju bara lågt. Låter inte som ett företag man vill jobba för.

Eller handla av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Så G2A menar att de har anställda som brinner så mycket för G2A att de på eget bevåg försöker sig på en olaglig kampanj? Fegt att skylla på arbetstagarna... Ledningen är ansiktet utåt och ytterst ansvariga. Att skylla på och bestraffa anställda är ju bara lågt. Låter inte som ett företag man vill jobba för.

Den anställde de skyller på, existererar ens denne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

I didnt get mugged, I just didnt understand the thiefs buisness model

Skickades från m.sweclockers.com

Överraskningsövertagande av ägodelar och kontanter.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dax:

Bara det här säger väl vad g2a rör sig om. fiffel och båg.

Så kan du ju inte säga när Sweclockers har en hel armé som handlar sina spel hos G2A och allt illa om just sidan är PÅSTÅENDEN och PÅHITT!

Permalänk
Expertgissare

"företaget påstår att detta erbjudande skickades ut olovligt av anställda som kommer straffas för tilltaget"
Nice guys to work for...

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Avstängd

Tycker det är uppenbart att det är något skumt då visa priser är 30-50% mindre än vad Steam tar och i stora mängder.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Låter inte som ett företag man vill jobba för.

Tja... det positiva var att de blev befordrade, och det negativa att det var till målvakt.

Permalänk
Medlem

För att vända på steken...Hur vet vi att Thomas Faust negativa publikation av G2A:s inte är betald av annan aktör som "opartiskt skriven artikel"?

För att citera Lasse Anrell om relationen journalister och företag emellan "alla horar med alla".

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte var nycklarna kommer från köper där det är billigast från helt enkelt!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

För att vända på steken...Hur vet vi att Thomas Faust negativa publikation av G2A:s inte är betald av annan aktör som "opartiskt skriven artikel"?

För att citera Lasse Anrell om relationen journalister och företag emellan "alla horar med alla".

Vilken negativa publikation? Att han gick ut med G2A ville betala honom för att publicera en av dem skriven artikel utan att berätta det?

Skulle någon annan ha betalt honom för att göra det?

....

Snälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

För att vända på steken...Hur vet vi att Thomas Faust negativa publikation av G2A:s inte är betald av annan aktör som "opartiskt skriven artikel"?

För att citera Lasse Anrell om relationen journalister och företag emellan "alla horar med alla".

Vi vet att han talar sanning i och med att G2A ber om ursäkt för att att dom kommit med förslaget (och likt en 5 åring skyller på sin låtsaskompis Molgan).

Permalänk
Avstängd

Verkar som att G2A och Bethesda har anlitat samma PR-konsult! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Tycker det är uppenbart att det är något skumt då visa priser är 30-50% mindre än vad Steam tar och i stora mängder.

Plus Skattefritt (helt valfritt)

Permalänk
Inaktiv

Likt Sweclockers "sponsrade" nyheter?

humor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Vi vet att han talar sanning i och med att G2A ber om ursäkt för att att dom kommit med förslaget (och likt en 5 åring skyller på sin låtsaskompis Molgan).

Tackar 👍 då vet jag.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa från den sidan eller Kinguin oavsett hur billiga dem är.

De har ju ingen som helst kontroll över vart nycklarna kommer ifrån (många är från stulna kreditkort) och t.ex Microsoft, om de upptäcker att du har använt en nyckel från ett stulet kreditkort så får man en så kallad "marketplace theft" ban på sitt konto som kan vara temporär men i vissa fall även permanent.

Det är ju knappast värt att spara in några hundringar för att råka ut för något sånt.
Bättre att köpa från riktiga distributörer som CDKeys eller PC Game Supply istället.

Permalänk
Medlem

Omöjligt att sälja stulna nycklar, men en anställd kan skicka ut olagliga erbjudanden till journalister? - Jojo.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Känns som att Steam, Uplay, EPIC Games Store, Blizzard o de andra måste gå samman för att få bort problemet. Prata med Federal Trade Commision, FN, VISA, Mastercard o allt som behövs.

Bör ju gå o lösa på nåt sätt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bryr mig inte var nycklarna kommer från köper där det är billigast från helt enkelt!

Inte så smart att erkänna brott som kan ge fängelse i upp till 6 månader på ett forum kanske...?

Häleriförseelse

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att läsa den "opartiska artikeln" de ville ha publicerad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bryr mig inte var nycklarna kommer från köper där det är billigast från helt enkelt!

Så att betala 50% för något och orsaka mer skada än att betala 0 makes sense?

Leta agree to disagree

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirkunit:

Inte så smart att erkänna brott som kan ge fängelse i upp till 6 månader på ett forum kanske...?

Häleriförseelse

Haha lär ju dock aldrig ända, så jag fortsätter nog handla på som vanligt!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Det bästa hade varit att vänta med att gå ut officiellt och sett vilka tidningar som nappade för att sen släppa bomben. Men förväntade sig den här "anställda" att ingen skulle reagera när man läste samma, ehrm, nyanserade artikel på 9 olika sidor?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Versa:

Skulle aldrig köpa från den sidan eller Kinguin oavsett hur billiga dem är.

De har ju ingen som helst kontroll över vart nycklarna kommer ifrån (många är från stulna kreditkort) och t.ex Microsoft, om de upptäcker att du har använt en nyckel från ett stulet kreditkort så får man en så kallad "marketplace theft" ban på sitt konto som kan vara temporär men i vissa fall även permanent.

Det är ju knappast värt att spara in några hundringar för att råka ut för något sånt.
Bättre att köpa från riktiga distributörer som CDKeys eller PC Game Supply istället.

CDKeys och PC Game Supply är ju samma sak som i att de är oauktoriserade försäljare, skillnaden är bara att de saknar tredjepartsäljare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AdoringFan:

Plus Skattefritt (helt valfritt)

När dom köper nyckel då betalar dom skatt.

Ska man tolka varan som begagnade då gäller väl ingen skatt vid köp?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

När dom köper nyckel då betalar dom skatt.

Ska man tolka varan som begagnade då gäller väl ingen skatt vid köp?

Det är samma skatt på begagnade varor som nya.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Det är samma skatt på begagnade varor som nya.

Även om det är en privatperson som säljer?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Även om det är en privatperson som säljer?

Ja i princip, eftersom G2A lägger på moms. De flesta säljare är också företag. Om de betalar moms eller sales tax vid köp beror ju helt på varifrån de handlar också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Ja i princip, eftersom G2A lägger på moms. De flesta säljare är också företag. Om de betalar moms eller sales tax vid köp beror ju helt på varifrån de handlar också.

ah, då vet jag det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666