Amazon Prime Day Deals 2019

Permalänk
Medlem

Någon som förstår varför just "truly wireless headphones" (inga trådar alls) inte går att beställa till sverige genom Amazon? Försökt med både amazon.de och amazon.co.uk

Står "item does not ship to sweden"

t.ex:
https://www.amazon.de/gp/product/B07MGG1G4L/ref=ox_sc_saved_t...

men för denna funkar det t.ex:
https://www.amazon.de/Mpow-Bluetooth-Kopfh%C3%B6rer-Wasserdic...

Detta bara för att den har en tråd mellan varje öra? Kollat även på andra produkter och det är likadant där.

https://www.amazon.de/Bluetooth-Vigorun-Sport-Kopfh%C3%B6rer-...

Ovan också... så irriterande. Varför skulle det vara ok med alla headphones men inte earbuds?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Då har Amazon Prime Day startat! Där finns en massa prissänkningar som man inte ser ofta här i Sverige. Precis som i förra året så kan man skapa ett nytt konto och få en månads gratis Amazon Prime för att utnyttja erbjudanden. Jag tänkte att den kunde ha ett eget tråd precis som Black Friday där det också kan diskuteras.

Samsung 970 EVO M.2 SSD 1TB för endast 1580kr. Hos Prisjakt hamnar den som lägsta 1TB Samsung 970 EVO på 2250kr, 30% billigare.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4771897
https://www.amazon.de/Samsung-MZ-V7E1T0BW-970-Interne-NVMe/dp...

Har dealen hunnit försvinna på den?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Har dealen hunnit försvinna på den?

Ja, verkar som det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBomba:

Någon som förstår varför just "truly wireless headphones" (inga trådar alls) inte går att beställa till sverige genom Amazon? Försökt med både amazon.de och amazon.co.uk

Står "item does not ship to sweden"

[...]

Ovan också... så irriterande. Varför skulle det vara ok med alla headphones men inte earbuds?

Det har inte med produkten att göra, det är säljaren som bestämmer. Den vara som inte skickas till Sverige säljs av en extern säljare, inte av Amazon själva.

Precis under "This item does not ship to Sweden" står det: "Sold by Antimi Store and Fulfilled by Amazon". Leta efter "Dispatched from and sold by Amazon" så skall det fungera (för det mesta utom sprit iaf).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Meguiars Ultimate Liquid Wax
Ca 190kr. Kostar över 400kr i Sverige.

https://www.amazon.de/dp/B004HCM9H4/ref=gbph_img_m-6_a57d_4fc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Det har inte med produkten att göra, det är säljaren som bestämmer. Den vara som inte skickas till Sverige säljs av en extern säljare, inte av Amazon själva.

Precis under "This item does not ship to Sweden" står det: "Sold by Antimi Store and Fulfilled by Amazon". Leta efter "Dispatched from and sold by Amazon" så skall det fungera (för det mesta utom sprit iaf).

Tack för svaret!
ok, så kan det vara. Men jag hittar inte en enda produkt som är helt trådlösa headphones som kan skickas till Sverige. Därför antar jag att det är Amazon som har den restriktionen. Med din teori så bör det ju finnas någon/några produkter som är helt wireless som kan skickas till Sverige. Kan du hitta en sådan?

Edit: Undersökte vidare..

Produkter från samma säljare:
https://www.amazon.de/s?me=A1F0XLN912ZIQ1&marketplaceID=A1PA6...

De enda produkterna som inte kan skeppas till Sverige är earbuds som inte har någon tråd mellan plopparna. Resten går. Mycket skumt.. Vill bara veta varför

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Tycker att den maskinen är värt det priset, helt klart. Helst eftersom det är två batterier med. Det är den "vanliga" maskinen som Bosch har till konsumenter. Vi har sålt en hel del av dessa och vad jag vet så har de fungerat bra. Den har 4all-systemet som passar massa olika maskiner som Bosch har.

Om du ska ha den hemma för lite småsaker eller bygga lite trall någon gång fungerar den superbra, men bygga hus med den är väl att ta i kanske.

Ska inte bygga hus haha, montera möbler och fixa lite saker hemma. Nyligen flyttat till hus och är trött på skruvmejsel, tror nog jag beställer den. Kostar 1500 hos jula såg jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBomba:

Tack för svaret!
ok, så kan det vara. Men jag hittar inte en enda produkt som är helt trådlösa headphones som kan skickas till Sverige. Därför antar jag att det är Amazon som har den restriktionen. Med din teori så bör det ju finnas någon/några produkter som är helt wireless som kan skickas till Sverige. Kan du hitta en sådan?

Nej, ingen aning. Det kanske är så enkelt att Amazon inte har några TW-lurar i sitt eget sortiment? (Det låter iofs lite otroligt men jag har inte letat)

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Nej, ingen aning. Det kanske är så enkelt att Amazon inte har några TW-lurar i sitt eget sortiment? (Det låter iofs lite otroligt men jag har inte letat)

Undersökte vidare..

Produkter från samma säljare:
https://www.amazon.de/s?me=A1F0XLN912ZIQ1&marketplaceID=A1PA6....

De enda produkterna som inte kan skeppas till Sverige är earbuds som inte har någon tråd mellan plopparna. Resten går. Mycket skumt.. Vill bara veta varför

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBomba:

Undersökte vidare..

Produkter från samma säljare:
https://www.amazon.de/s?me=A1F0XLN912ZIQ1&marketplaceID=A1PA6....

De enda produkterna som inte kan skeppas till Sverige är earbuds som inte har någon tråd mellan plopparna. Resten går. Mycket skumt.. Vill bara veta varför

Min teori är att det har med att trådlösa earbuds följer med en powerbank att ladda de i. Det är förbjudet att skicka sådana över landsgränser inom EU.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tog också en gratis-månad. Får se om jag hittar något de två dagarna 15-16 juli som Prime Day pågår.

Men fy för att denna inte sälj någonstans i Europa: https://www.amazon.com/Nakamichi-Shockwafe-Pro-7-1Ch-DTS/dp/B...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Min teori är att det har med att trådlösa earbuds följer med en powerbank att ladda de i. Det är förbjudet att skicka sådana över landsgränser inom EU.

Skickades från m.sweclockers.com

oh! Äntligen en bra teori

Tack för svaret. Frågade även säljarna om varför de inte kan skicka dessa till Sverige, så får se om de ens vet det själva

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

hemma meck som jag är kör jag ryobi, vilka har mängder av prylar, som mer har med hem att göra vilket är bättre för hemma meck än köra dyra hantverkarprylar. den stora fördelen med dom är att batteri kopplingen fungerar på saker dom hade för 20 år sedan.

hantverkar kvalite är enligt mig helt bortkastade pengar om man använder dom sällan. som att köpa en monsterdator för 30 tusen och enbart köra ms röj på den och surfa in på aftonbladet lite då och då.

Nu var ju dock poängen att väntar man på lite rea är de inte dyrare, utan snarare billigare än ryobi-dragarna. Ett tips då Amazon brukar ha rätt bra erbjudanden ibland. Men visst, skruvar man lite smått ett max par gånger om året är ryobi än mer pengar sjön i min mening, förutsatt att man inte redan sitter fast i ryobi-träsket dvs. Tycker inte kvaliten på prylarna är värd pengarna, men det är ju upp till var och en.

Skulle personligen aldrig byta ut mina verktyg hantverkskvalitet, men då skruvar jag också 'lite' mer än ett par gånger om året.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Nu var ju dock poängen att väntar man på lite rea är de inte dyrare, utan snarare billigare än ryobi-dragarna. Ett tips då Amazon brukar ha rätt bra erbjudanden ibland. Men visst, skruvar man lite smått ett max par gånger om året är ryobi än mer pengar sjön i min mening, förutsatt att man inte redan sitter fast i ryobi-träsket dvs. Tycker inte kvaliten på prylarna är värd pengarna, men det är ju upp till var och en.

Skulle personligen aldrig byta ut mina verktyg hantverkskvalitet, men då skruvar jag också 'lite' mer än ett par gånger om året.

Mina ryobi saker håller rätt bra. Byggt en bod och altan med skruvdragaren och haft den i 5 år och den har upplevt en del misshandel.
Då kan man lika gärna vänta på att ryobi får rea och få det ännu billigare.
När jag bodde i lägenhet blev det betydligt mindre skruvande då klarade jag mig bra på julas billigaste för 150 kr. Den lever än idag även om batteriet blivit trött.

Mött många hantverkare som pissar på alla märken utom deras. Det alla har gemensamt är att ingen ens testat andra märken. En knegare på midsommarafton skrockade glatt när han så att jag hade min ryobi myggjagare med mig om att det bara är skit osv. Han blev tyst när jag undrade hur må ga av hans ryobi saker som gott sönder, inga han hade inte ens testat några.

Jag har testat i princip alla märken och den stora skillnaden är ofta hastigheten som man kan se vid sida vid sida jämförelse eller uthålligheten som ofta är marginell förutsatt att samma typ och kapacitets batterier används.
Det som brukar gå sönder först är batterierna tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phnom_11:

Någon som vet om det går att komma runt dessa "This item does not ship to Sweden" hade ju varit trevligt med en Fire TV Stick 4K Ultra HD för 300kr..

något brevlådeföretag med ok priser eller dylikt?

Undrar samma. Mailboxde.com kostar 8 euro med försäkring, 38 euro = 400 SEK. 30 euro hade känts betydligt mer givet köp. Löjligt med såna restriktioner, det är bara den vanliga Fire Stick TV international som går att beställa till sverige.

Permalänk
Medlem

Hmm, är det inte gratis frakt till Sverige?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Mina ryobi saker håller rätt bra. Byggt en bod och altan med skruvdragaren och haft den i 5 år och den har upplevt en del misshandel.
Då kan man lika gärna vänta på att ryobi får rea och få det ännu billigare.
När jag bodde i lägenhet blev det betydligt mindre skruvande då klarade jag mig bra på julas billigaste för 150 kr. Den lever än idag även om batteriet blivit trött.

Mött många hantverkare som pissar på alla märken utom deras. Det alla har gemensamt är att ingen ens testat andra märken. En knegare på midsommarafton skrockade glatt när han så att jag hade min ryobi myggjagare med mig om att det bara är skit osv. Han blev tyst när jag undrade hur må ga av hans ryobi saker som gott sönder, inga han hade inte ens testat några.

Jag har testat i princip alla märken och den stora skillnaden är ofta hastigheten som man kan se vid sida vid sida jämförelse eller uthålligheten som ofta är marginell förutsatt att samma typ och kapacitets batterier används.
Det som brukar gå sönder först är batterierna tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Börjar bli lite off-topic.. Men ja känner igen det. Bara 'deras' märke gäller.
Har kört det mesta i maskinväg som hantverkare själv, allt från Bosch och Milwaukee till Makita och Festool. Äger även ett par Ryobis, bland annat en handöverfräs av 'lite dyrare' modell och en klinga, tyvärr ingen vidare kvalitet på dem. Hade även en skruvdragare, men den begick självmord (brann upp) vid hårdkörning. Men den var för svag och varvtalen var för låga på den ändå.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Hmm, är det inte gratis frakt till Sverige?

Du måste handla för minst €39,
gäller på amazon.de endast.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Du måste handla för minst €39,
gäller på amazon.de endast.

aha tack för svaret, jag var inne på UK :/

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk

Rolig kampanj, synd att mycket inte skickas till SWE som till exempel whisky och kylskåp

Missade Samsung M.2:an men det blev en Crucial SSD till brorsan och lite smått och gott till mig. Astra rakblad, disktabletter, grillbestick, bilvax, motorolja. lol
Får kika lite mer senare, tur att det är en regnig dag idag.
Var det inte snack om att amazon skulle etablera sig i Sverige för några månader sen?

Permalänk

Schysst att man ska till London nästa vecka, kanske kan lösa en pickup point där för mina varor. Någon som har erfarenhet av detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinkansen:

Rolig kampanj, synd att mycket inte skickas till SWE som till exempel whisky och kylskåp

Blev nyfiken Man verkar kunna shoppa whisky om man lägger till sitt passnummer?

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.co.uk/Samsung-MZ-76E1T0B-EU-Solid-State/dp...

Samsung MZ-76E1T0B/EU 1 TB 860 EVO Sata III 64L V NAND Solid State Drive för £99.99

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4655197

Blev £105:66 till slut vid beställning...

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Medlem

@pomelo: whisky kan behövas eftersom man med Amazon Prime på sin TV nu har allt dubbat till Tyska Också himla svårt att bläddra i menyn på ett främmande språk.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av That Maniac:

Schysst att man ska till London nästa vecka, kanske kan lösa en pickup point där för mina varor. Någon som har erfarenhet av detta?

Jag har hämtat saker på Amazons Pickup Points ett antal gånger – senast för några veckor sedan.

Frakten inom Storbritannien (långsam frakt) brukar vara fri om du beställer för minst 20 GBP.

De varor som kan beställas till dessa utlämningsställen (och även direkt till Sverige) är de som är märkta med ”Dispatched from and sold by Amazon” eller ”Sold by [NN] and Fulfilled by Amazon”. Varor som inte ingår i dessa kategorier skickas inte till utlämningsställen utan endast till vanliga bostadsadresser i Storbritannien. Du kan inte heller beställa alkohol till Pickup Points utan endast till hemadresser (det går däremot hos tyska Amazon). Ibland kan du även beställa varorna direkt till ditt hotell, men alla hotell har inte den tjänsten och då bör varorna nog anlända medan du bor där. Fråga hotellet först för säkerhets skull.

Det finns olika typer av utlämningsställen och du bör använda dig av dem där paketen ligger kvar i minst ett par veckor och beställa i god tid eftersom förseningar i frakten annars kan ställa till det (jag har råkat ut för det några gånger …).
Jag brukar använda mig av närmaste Amazon Hub-Counter där paketen ligger kvar i 14 dagar och välja en butik som har öppet alla dagar i veckan (sedan jag vid några tillfällen fått problem med leveransen till butiker som varit stängda en dag i veckan).

Ett alternativ är Local Collect där du hämtar paketen på ett lokalt postkontor där de ligger kvar i hela 18 dagar, vilket gör att du kan beställa i mycket god tid. Postkontoren kan dock ha begränsade öppettider på kvällar och under helgerna så det kan vara bra att välja ett postkontor i en butik med generösa öppettider – inte ett klassiskt postkontor. Om du väljer Local Collect bör du under alla omständigheter undvika postkontoret vid Trafalgar Square, där man har en fullständigt manuell (anteckningar i en pärm) och extremt vimsig hantering av paket!

Vissa varor kan inte levereras till vissa typer av utlämningsställen, vilket inte syns förrän du försöker slutföra din beställning. Postkontoren verkar till exempel inte vilja ta emot litiumbatterier i någon form (inte ens knappceller) så om du beställer sådana får du välja en Amazon Hub-Counter i stället för Local Collect.

Gör din beställning 8–10 dagar innan du kommer till London för att vara säker på att inte några förseningar ställer till det för dig.
Det finns fler typer av utlämningsställen, men där ligger paketen bara kvar i tre eller fem dagar så hoppa över dessa alternativ om du inte är i London en längre tid.

Amazon ändrar hela tiden sina tillgängliga utlämningsställen. Här finns information om de aktuella typerna av utlämningsställen:
https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId...
Här kan du söka efter utlämningsställen (kräver att du har ett Amazon-konto och är inloggad). Skriv en adress och du kan sedan se alla närliggande utlämningsställen på en karta:
https://www.amazon.co.uk/gp/css/account/address/view.html?vie...

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@pomelo: whisky kan behövas eftersom man med Amazon Prime på sin TV nu har allt dubbat till Tyska Också himla svårt att bläddra i menyn på ett främmande språk.

Logga in med datorn och ändra till svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinkansen:

Rolig kampanj, synd att mycket inte skickas till SWE som till exempel whisky och kylskåp

Missade Samsung M.2:an men det blev en Crucial SSD till brorsan och lite smått och gott till mig. Astra rakblad, disktabletter, grillbestick, bilvax, motorolja. lol
Får kika lite mer senare, tur att det är en regnig dag idag.
Var det inte snack om att amazon skulle etablera sig i Sverige för några månader sen?

Samsung M2:an finns fortfarande på Brittiska sidan, dessvärre ingen gratisfrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Börjar bli lite off-topic.. Men ja känner igen det. Bara 'deras' märke gäller.
Har kört det mesta i maskinväg som hantverkare själv, allt från Bosch och Milwaukee till Makita och Festool. Äger även ett par Ryobis, bland annat en handöverfräs av 'lite dyrare' modell och en klinga, tyvärr ingen vidare kvalitet på dem. Hade även en skruvdragare, men den begick självmord (brann upp) vid hårdkörning. Men den var för svag och varvtalen var för låga på den ändå.

Överbelastar man dom går viljet verktyg som hest sönder. Min har rykt när jag använde en hålsåg. Alternerade mellan den och en sladd ansluten Bosch. Boschen dog dessvärre men båda rök och luktade bränt då vet man att det är nära.
Ja lite offt blev det här.
Hittar man bra reor så blir det iallafall billigare verktyg oavsett vilket man väljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Om nån ser en 24-27" 1440p med 75hz+ till hyggligt pris. Pinga mig är ni rara <3

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch + massa tillbehör €299

Nintendo Switch med två handkontroller (en grå, en röd/blå), Kit Labo Multikit samt €35 i värdecheck på Nintendo eShop för €299. Blev ett sådant till mig, men jag är på semester i Frankrike.

https://www.amazon.fr/Nintendo-SwitchTM-Joy-ConTM-t%C3%A9l%C3...

Skickades från m.sweclockers.com