Intervju: Rekordmedlemmen "mrqaffe" har skrivit över 50 000 foruminlägg

Intervju: Rekordmedlemmen "mrqaffe" har skrivit över 50 000 foruminlägg

I forumet diskuteras allt från modermodem till friluftsliv och en av de mest aktiva medlemmarna är "mrqaffe", som i genomsnitt har skrivit 13 inlägg om dagen de senaste tio åren.

Läs hela artikeln här

..och jag tycker att mina drygt 9k är pinsamt många

Skickades från m.sweclockers.com

Alltid uppskattat mrqaffes inlägg. Skriver lätt förstått och hjälpsamt vilket är riktigt hjälpsamt när man sitter i sjön.

Håller med, oftast väldigt uppskattade inlägg.

Kul att en medlem hyllas detta bör införas på medlemsträffarna

Bra kille det där

Citat:

– Tyst, bakgrundsbelyst, ha normallayout och storlek. Gillar faktiskt tryck-känslan bäst i riktigt bra membrantangentborden, såsom Keytronik Ergoforce. En lågprofilversion med bakgrundsbelysta tangenter på det, så vore man hemma!

Han borde testa Logitech K800. Grymt gött tangentbord.

Turf är kul. Hållit på sedan 2013. Fler här borde testa!

Keytronik Ergoforce KT2001 grymt bra grejer hade ett 1999-2004 nångång

spillde en halv öl engång i det men drog ur sladden fort och super smart som man var i fyllan
sköljde man det under kranen sen fick det torka några dagar, funka hur fint som helst efter

Vilken nörd

MrGaffe är ett välbekant nick härinne, kul att han uppmärksammas!

Jo mrqaffe ser man lite överallt och hela tiden och vräker ur sig kunnigheter..
50.000 är ju en jämra massa, där ligger man i lä med bara 15.000

Skrivet av WestManiaC:

spillde en halv öl engång i det men drog ur sladden fort och super smart som man var i fyllan
sköljde man det under kranen sen fick det torka några dagar, funka hur fint som helst efter

Skoj, jag gjorde likadant med mitt Logitech G910 Mekaniskt Gaming Tangentbord, fast med a-fil.
Spolade av det ordentligt i duschen med varmvatten, lät torka 1 dygn och sedan blåste av det med hårtorken för att vara extra säker.

2 år senare funkar tangentbordet fortfarande perfekt

För att ha skrivit ca 50k tusen inlägg så missa han att skriva här, bara första inlägget som räknas

Kul initiativ, när man skummar igenom någon tråd och ser det brinnande Q'et med tillhörande nick så brukar jag stanna upp för att läsa, tycker @mrqaffe skriver bra och håller en trevlig ton

Jag hade en period när jag var väldigt aktiv på Turf, var nästan besatt av Turf. Jag ledde lokalt.
Men sen hade jag inte tid att hålla på så mycket och då blev det inte lika kul och sen blev det inte så mycket mer turfande.
Annars var det rätt kul när man var inne i det.

De fem snabba kan jag hålla med om.

ErgoForce var en stor favorit och hade de fortsatt att tillverkas/säljas hade det nog blivit fler.
Måste varit bästa tangentbord/kr jag köpt.
Nu har jag Logitech G710+ med Cherry MX Bruna brytare till min primära dator.
Köpte det på rea, men har för mig det stod att ordinarie pris skulle varit runt 1500-1700kr eller så.
Om jag gav runt 300kr på den tiden man köpte ErgoForce.
Tycker G710+ med bruna brytare är bättre än ErgoForce, men inte tillräckligt mycket att motivera den stora prisskillnaden.
Nu verkar det som G710+ också slutat tillverkas/säljas. Men mitt fungerar bra än så länge.

Jag gillar också cykling. Både för nöje och vardagscykling (pendla till jobb, handla, besöka folk, etc).
Men bytte jobb och var tvungen att skaffa bil. Så har tappat en del av vardagscyklingen och saknar det ibland.

Grattis till dina 50800+ inlägg @mrqaffe

Ja, vi har ju snackat en heldel med varandra i SE trådarna, mm.
Så klart är du alltid välkommen hos mig IRL också om det krisar, fast blir ju en bit att åka...
En välförtjänt nominering av en i mitt tycke kunnig och engagerad person.

Roligt att Swecs belönar medlämmar i stället för att jaga folk med kniv och yxa som på en del andra platser som tack för att folk försöker att hjälpa till.

Skulle jag nominera nästa person skulle det nog bli xxargs, tror jag. Det han inte kan är inte värt att veta, oavsett vad det gäller.

Roligt med dessa 20 års inslag, många skrivna rader av @mrqaffe

Oj vad imponerande! Det enda jag klår mrqaffe i är hur länge jag varit medlem men är inte ens i närheten så aktiv på att skriva som mrqaffe är!

Grattis @mrqaffe!
Kul initiativ förövrigt med intervju utav medlemmar

Vad roligt och vilket jobb! @mrqaffe brukar ge givande inlägg som ger mycket hjälp och startar intressanta diskussioner!

Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Han borde testa Logitech K800. Grymt gött tangentbord.

Jag har det trådade Illuminated men det behöver renoveras om det nu går, a svarar väldigt sporadiskt på det och halva belysningen har slocknat, nån dag jag får tid så ska jag öppna upp det och se om det är utslitet eller renoverbart.

Skrivet av Retro Puter:

Turf är kul. Hållit på sedan 2013. Fler här borde testa!

Jag har just kommit hem efter att ha varit ute och turfat ca 11 mil idag för att ta en ganska ny zon ute på Hindens rev (zonen HindensBåk, HindensRev har jag tagit tidigare) cyklade dit vilket blir ca 10 mil med lite turfande på vägen och så får man gå sista biten ute på revet och revet ju långt som skam och det är jobbigt att traska i rullstenen i en mil, det är ju en vandring på 2 timmar om man ska kolla på landskapet också och jag gillar inte heller att gå och speciellt inte med cykelskor, visserligen MTB skor men de är inte nått att vandra i rullsten med.
Kan rekommendera de som inte besökt Hindens rev att göra det, oerhört spännande plats där det bara är några meter mellan Vänerns norr och söderstrand och de är helt olika.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hindens_rev
Man kan även kolla in platåbergen, det finns ett par turfzoner på dem också förutom naturen, älgar och kungen när han jagar älg
https://www.platabergensgeopark.se/

Skrivet av WestManiaC:

Jag har ett par Keytroniktangentbord liggande men de skulle behöva rengöras för att bli respektabla igen.

Kände inte ens till Turf, cool hobby och verkar vara sjukt bra motion!

Sweclockers glömde fråga om ditt nick så vi får fixa till det!
Hur föddes ditt nick?

Kul! Ja, man ser ju mrqaffe lite här o var.

Vad roligt att det finns fler turfare på forumet. Jag har hållit på sen december 2011. Blev en runda på lite över 4 mil idag.

Skrivet av Lithium81:

Skoj, jag gjorde likadant med mitt Logitech G910 Mekaniskt Gaming Tangentbord, fast med a-fil.
Spolade av det ordentligt i duschen med varmvatten, lät torka 1 dygn och sedan blåste av det med hårtorken för att vara extra säker.

2 år senare funkar tangentbordet fortfarande perfekt

haha med fil oxå, kletigt

Huj, själv ligger man på strax över 5000 inlägg men varit registrerad och alltid aktiv sedan innan millenieskiftet.
Fruktansvärt många år. Jag tror inte det gått många dagar som jag inte varit inne på sweclockers på något sätt

Läser nog mer än jag skriver dock.

Skrivet av ClintBeastwood:

Sweclockers glömde fråga om ditt nick så vi får fixa till det!
Hur föddes ditt nick?

Jaa, det kommer väl från högstadietiden med att jag började intressera mig för radio, amatörradio och DXing, på radioklubben så kunde man köpa fika och jag ville bara dricka en viss läsk (Gravensteiner) eller kaffe och där på radioklubben gnabbades jag med en som kallades mickel räv och han började kalla mig mr kaffe som "hämnd" för att vi kallade honom mickel räv för jag ofta drack kaffe om "den rätta" läsken inte fanns i klubblokalen.
Sedan har det levt kvar med lätt ändrad stavning.

Det som är mest imponerande dock är att jag tycker sällan jag ser dig skriva i nyhetstrådarna, utan enbart forumet. Strongt gjort @mrqaffe
Det här är dock ett undantag obviously

Skrivet av mrqaffe:

Jag har det trådade Illuminated men det behöver renoveras om det nu går, a svarar väldigt sporadiskt på det och halva belysningen har slocknat, nån dag jag får tid så ska jag öppna upp det och se om det är utslitet eller renoverbart.

Jag hade ett trådat Illuminated innan men kunde inte trycka in Shift+Space+W vilket gjorde FPS spelande till en plåga. (Om ditt klarar det så har de första revisionen vilket är bättre byggd.
K800 skiljer en del från Illuminated men har samma bakgrundsbelysning vilket är najs.
De rundade tangenterna gör det mycket skönare att skriva på.