Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

SweClockers Meet & Geek i Örebro 2019

Det här behöver ingen introduktion längre. SweClockers Meet & Geek har pågått ett år och vi har hitintills samlat över 160 medlemmar, för att tillsammans ha en helkväll ihop. Konceptet är enkelt; mat, dryck och härligt nördhäng bland de mest entusiastiska. Trots hård konkurrens med folk som var på semester och utlandsresor och Power Big Meet i Västerås blev vi totalt 36 personer på plats! Helt sjukt.

Temat för kvällen var retrohårdvara och tangentbord, på uppdrag av initiativtagaren @Oskar000 som gjorde det hela möjligt. Retro och tangentbord blev det, förutom gamla moderkort var tangentbordskonnässören @huttala på plats med sina kreationer och stod redo hela kvällen att svara på frågor från alla nyfikna. Det bästa var ändå @Drygman som tryckte en gnuggis i pannan och insisterade på att bära mig när natt blev till morgon. Vet inte riktigt hur jag känner inför det senare.

Med detta kapitel avslutat har vi avverkat sex stycken SweClockers Meet & Geek – Gävle, Linköping, Skellefteå, Växjö, Stockholm och nu Örebro. Var bär det av härnäst kanske du undrar? Planerna finns i den officiella tråden och du är givetvis välkommen att planera in något däremellan!

Avslutningsvis – stort tack till @wurpan som ligger bakom merparten av bilderna i galleriet!

Besök galleriet här

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Administrativ avgift

@Jacob: har vi hittat baksidan än?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det kändes så sjukt konstigt att nördsnacka och alla runtomkring faktiskt är intresserade av vad man har att säga.
Hur kul som helst!

Permalänk
Jacob Fanboy

@Jacob: Haha, ville ju bara ha en schysst bild med dig till Jacob fancluben! "Gnuggisen" måste jag ändå ge utmärkelsen bra produkt för den satte sig rätt bra, den är ju borta idag men känns fortfarande som jag har en tejpbit i pannan.

Återigen, tack alla för en trevlig kväll! Tills nästa gång så röstar jag för en stad med senare stängningstider.

Permalänk

bild 20 och 22: Sänka krets?

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Jag vek ner mig vid två-snåret..

Skyller på åldern men förbannat kul var det

@Drygman
Jävla bedrift av oss att hitta jordens innehåll

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Otroligt trevligt, jag lyckades undvika hela galleriet så det får ju räknas som en bedrift. (:

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Medlem

Fy vad roligt!
Hade jag varit mer aktiv här på swec de senaste året hade jag lätt hängt på !
Hoppas ni kommer tillbaka till Örebro någon gång!

Visa signatur

Lev livet!

Permalänk
Medlem

Jag kunde tyvärr inte delta vid detta tillfälle, men hoppas på att det kommer en andra chans någon gång framöver