Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Efter mina nackproblem lättats på av kiroprakter vet jag att det går att bli bättre så jag har äntligen tagit tag i min viktresa nedåt, inget hokus pokus rent minusintag på kalorier. Mer grönt/frukt och kött/fisk och mindre dåliga kolhydrater på regelbundna tider och vardagsmotion till att börja med. Har ca 30kg att bli av med så det finns mycket att ta av. Har börjat med kortare lunchpromenader för att få lite luft och få sträcka ut lite.

Sedan har jag tagit tag i ergonomin på jobbet har skaffat en rollermouse, backappstol, ett skärmstativ som är mer anpassningspart till bildskärmarna. Höj och sänkbart bord har jag haft sedan tidigare iaf.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Efter att ha bott långt från stan, i en dyr bostad, så har man äntligen
flyttat till centrum. Mindre lägenhet, men nära till allt, och billigare.

På det så har man skaffat sig nya glasögon så man kan se nånting igen.
Fick mig även mitt i allt ett jobb, så kan inte bli mycke bättre nu.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Tagit semester imorgon samt fredag, ska bli så fruktansvärt skönt med långhelg.

Sen att sambon tyckte jag var elak som tog semester när hon är i London är en annan sak

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Efter att felaktigt fått sparken från mitt jobb, och nu haft en tvist med facket om detta, så kommer jag
att få min vilja igenom om att få hela april betald samt vara arbetsbefriad från den arbetsplatsen resten av månad.
Skrev även på nytt kontrakt för ett annat jobb och börjar det nästa vecka med 4 veckor betald utbildning!
Känner verkligen att all min ångest över hur dessa personerna betett sig mot mig, börjar släppa och jag kan äntligen andas ut ordentligt!

Sen imorgon ska jag och min sambo på undersökning på BVC och se ifall vi har en liten knodd
på gång!

Permalänk
Medlem

Fick en grill av svärföräldrarna igår 😍 Tänkt köpa en i flera veckor men inte blivit av. Hoppas på bra väder nu i veckan 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Inaktiv

Livet har äntligen vänt. Från att ha varit med svensk hederskultur för att ha raggat på 20år sedan och tagit rejält med stryk så har jag äntligen börjat umgås med tjejer igen. Och inte nog med det så har jag med konststycket klarat av att förklara för dessa att min sociala förmåga vid tjejer ligger på typ 1 av en ett till tio skala. Men att jag inte under några omständigheter har några osunda tankar utan enbart vill vara en vän.
Se mig lite som en homosexuell person som umgås med kvinnor, dessa kan ofta få göra mer utan att bli anklagat för ha ha osunda tankar.

På frågan om jag någonsin ska få osunda tankar, så inte de närmsta två åren. Jag har alldeles för många problem och ej skulle vilja dra ner en tjej i skiten. Jag tänker slutet av Titanic där bara en fick plats på träflotten och Leonardo Dicaprio inte valde att stanna på flotten så även Kate Winslet sjönk.

I alla fall så är jag på länge så lycklig i mitt liv. Den som inte har så mycket gläds mer över det den får. Den som har mycket blir snabbt mer bortskämd: https://www.youtube.com/watch?v=-JvtlB_NzI8
*edit*
En fyrhjuling inlämnad på service p.g.a. någon annan kört som en idiot. Nå renovering gick på nästan 5000kr mindre än uppskattat, första gången jag har varit med om att något blev billigare. Så nu har jag 5000kr att lägga på någon datorpryl.. Undra vad, ny A3 skrivare kanske? Det är nästan som jag börjar tro på Karma.

Permalänk
Medlem

Jag har varit ren i över fyra veckor. Livet är fortfarande trash men jag gör verkligen mitt bästa!

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem

Skönt att få skriva i denna tråd den här gången!

Sagt upp mig från jobbet och har nog fan inte mått såhär bra på år! Efter jag slutade så har jag mera energi och även om jag sover mindre under nätterna så vaknar jag upp och VILL lämna sängen, inte som förut när man drog sig så länge man bara kunde.

Har fått hyfsat positiva reaktioner från företag jag har sökt jobb hos sen jag slutade. Men känner ingen stress att hitta nytt direkt eller något liknande.

Fan va jag har saknat de här känslorna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Livet har äntligen vänt. Från att ha varit med svensk hederskultur för att ha raggat på 20år sedan och tagit rejält med stryk så har jag äntligen börjat umgås med tjejer igen. Och inte nog med det så har jag med konststycket klarat av att förklara för dessa att min sociala förmåga vid tjejer ligger på typ 1 av en ett till tio skala. Men att jag inte under några omständigheter har några osunda tankar utan enbart vill vara en vän.
Se mig lite som en homosexuell person som umgås med kvinnor, dessa kan ofta få göra mer utan att bli anklagat för ha ha osunda tankar.

På frågan om jag någonsin ska få osunda tankar, så inte de närmsta två åren. Jag har alldeles för många problem och ej skulle vilja dra ner en tjej i skiten. Jag tänker slutet av Titanic där bara en fick plats på träflotten och Leonardo Dicaprio inte valde att stanna på flotten så även Kate Winslet sjönk.

I alla fall så är jag på länge så lycklig i mitt liv. Den som inte har så mycket gläds mer över det den får. Den som har mycket blir snabbt mer bortskämd: https://www.youtube.com/watch?v=-JvtlB_NzI8
*edit*
En fyrhjuling inlämnad på service p.g.a. någon annan kört som en idiot. Nå renovering gick på nästan 5000kr mindre än uppskattat, första gången jag har varit med om att något blev billigare. Så nu har jag 5000kr att lägga på någon datorpryl.. Undra vad, ny A3 skrivare kanske? Det är nästan som jag börjar tro på Karma.

Känner igen mig en heldel där ha ha, men ärligt talat jag tror du kan våga mer, det finns tjejjer för alla.
Jag har insett att mitt live inte alls är så trash som man själv tycker egentligen jämfört men många andra.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Känner igen mig en heldel där ha ha, men ärligt talat jag tror du kan våga mer, det finns tjejjer för alla.
Jag har insett att mitt live inte alls är så trash som man själv tycker egentligen jämfört men många andra.

Finns ingen mening att våga mer då det av flera anledningar är kört. Till att börja med så skulle jag inte orka om så Jessica Alba frågade om jag ville hänga med på bio en kväll, för det jag tänker på när jag är ledig är att sova och då helt för mig själv, högst en riktig katt i sängen.

Nå livet går bättre, jag har börjat med träning så jag får nog mer ork om något år eller så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Finns ingen mening att våga mer då det av flera anledningar är kört. Till att börja med så skulle jag inte orka om så Jessica Alba frågade om jag ville hänga med på bio en kväll, för det jag tänker på när jag är ledig är att sova och då helt för mig själv, högst en riktig katt i sängen.

Nå livet går bättre, jag har börjat med träning så jag får nog mer ork om något år eller så.

Ja, vadfan, en bekant träffade en flicka (i samma ålder) när han var 40+
(Tror bara inte han tänkt på att stadga sig förut... ha ha)
Det är aldrig för sent.

Tror de flesta känner sig litet som Leif och Billy så det är inget att oroa sig för mycket kring.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Jag är jätteglad idag för det är fredag, det är kul!

Permalänk
Medlem

Opererade korsbandet i februari förra året, blir såklart synligt ärr kvar, inte minst på en blekfis som jag. Skickade in bilder till försäkringsbolaget för några veckor sedan, och fick beskedet idag: 7000 kr för "vanprydande ärr". Trevlig bonus för något som rent estetiskt inte kommer påverka mitt liv det minsta! Nästa vecka trillar dessutom skatteåterbäringen ner!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Hade ett fysik prov idag. Jag tänkte att det skulle gå jävla dåligt, men det blev faktiskt ganska bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaghatai:

Jag har varit ren i över fyra veckor. Livet är fortfarande trash men jag gör verkligen mitt bästa!

Go go! Kämpa vidare!

Permalänk
Medlem

Spelade Division 2 tyckte det var sådär. Nu tycker jag att det är jättekul

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Skrev nyss på kontrakt för ett nytt jobb! Högre lön. Mera semester dagar! Känns väldigt bra än så länge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Superglad, har inte varit sådan glad på de senaste 10 åren.

Jag har fått tillräckligt arbetserfaren för att inte oroar mig på arbetsmarknaden.
Min vikt är på tok för hög, men den rusar ner i extrem takt.
Jag umgås med skitschyssta tjejer och det finns inte en chans att någon berättar något skit om mig för dem som de inte redan vet om, för jag har redan berättat de dumheter som jag har gjort. Mohoha, f.d polare era jävla skitstövlar ni går bet där.

Så livet känns väldigt tryggt för mig. Lite ensamt på kvällarna kanske med jag har hittat tillbaka till gymmet som jag nu ska gå till.

Permalänk
Medlem

Gav mig på att renovera en Philips CD-i konsol.

CD-släden gnisslade och ibland orkade den inte läsa skivorna.
Det inbyggda batteriet (som är ingjutet i en IC-krets...) har varit slut i dom 12 år jag har ägt den.

Med ny minneskrets beställd (plus sockel för att slippa löda i framtiden) och ny drivrem plus lite grafitfett för dom gnisslande kuggarna i cd-mekanismen satte jag igång.

Många svordomar senare ha jag insett att det är dags att byta upp sig från Biltemas lödkolv, den har aldrig haft problem tidigare, men den här uslingen till konsol har dom använt något magiskt tenn med högre smältpunkt så varje lödben tog det nära på en minut för att smälta tennet på och dom smala lödspetsarna jag köpt passade inte till lödkolven dom hängde bredvid i affären...

Hur som helst så hjälpte svordomarna även denna gång.

Så nu har jag en Fullt fungerande Philips CD-i 210 med tyst cd-släde som läser skivor perfekt och som det nu går att spara i spelen på.

Tog bara 3,5 timme varav nära 3 timmar gick åt för att löda bort det gamla chippet.
Rätt verktyg gör skillnad.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SID 6.7:

Gav mig på att renovera en Philips CD-i konsol.

CD-släden gnisslade och ibland orkade den inte läsa skivorna.
Det inbyggda batteriet (som är ingjutet i en IC-krets...) har varit slut i dom 12 år jag har ägt den.

Med ny minneskrets beställd (plus sockel för att slippa löda i framtiden) och ny drivrem plus lite grafitfett för dom gnisslande kuggarna i cd-mekanismen satte jag igång.

Många svordomar senare ha jag insett att det är dags att byta upp sig från Biltemas lödkolv, den har aldrig haft problem tidigare, men den här uslingen till konsol har dom använt något magiskt tenn med högre smältpunkt så varje lödben tog det nära på en minut för att smälta tennet på och dom smala lödspetsarna jag köpt passade inte till lödkolven dom hängde bredvid i affären...

Hur som helst så hjälpte svordomarna även denna gång.

Så nu har jag en Fullt fungerande Philips CD-i 210 med tyst cd-släde som läser skivor perfekt och som det nu går att spara i spelen på.

Tog bara 3,5 timme varav nära 3 timmar gick åt för att löda bort det gamla chippet.
Rätt verktyg gör skillnad.

Har någon gammal tysktillverkad lödstav till sådant, ganska grovt gjord men bra kräm när man behöver det, smälter tom plasten på handtaget om man glömmer den upp och ned länge...

Har länge jagat en lödpistol på minst 220W men hittar det inte någonstans i Europa...

---------------------------

Tänkte rycka upp ett ogräs i en kruka nyss men tyckte att jag kände igen bladen, smakade på ett blad av vad jag förut trott varit en nässla som följt med blomjorden, det visade sig vara Citronmelissplantor av gamla frön från en kruka jag trodde aldrig blev något i fjol så jag satte en chiliplanta i den i stället, nu skall jag dela på dem, givet att de skall ut i trädgården nu i stället för komposthinken.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Såg att de återupptagit tillverkningen av mjuka karameller från en gammal fabrik jag trodde var borta i stan här, hittade till och mina gamla favoriter på hyllan.
(Äter egentligen inte godis, men gjorde ett undantag)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Fick precis en gåva av Ida (Rippin Kittin på Sweclockers) då jag fyller år om ett par dar så hon gav mig FarCry5 i present med alla DLC som finns. Behöver dock ett bättre grafikkort för att köra spelet då mitt nuvarande är under minikravet. Tack tjejen i alla fall som är en sann vän och medspelare <3

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Fick precis en gåva av Ida (Rippin Kittin på Sweclockers) då jag fyller år om ett par dar så hon gav mig FarCry5 i present med alla DLC som finns. Behöver dock ett bättre grafikkort för att köra spelet då mitt nuvarande är under minikravet. Tack tjejen i alla fall som är en sann vän och medspelare <3

Du kan få mitt gamla diamond sparkle...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Du kan få mitt gamla diamond sparkle...

Är det smycken? då kvittar det. Jag bär inget sånt tyvärr.
Jag gav mig själv en present då mina systemkrav var för låga för Far Cry 5. Ett nytt grafikkort Vega 56 för 3090 kr

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Är det smycken? då kvittar det. Jag bär inget sånt tyvärr.
Jag gav mig själv en present då mina systemkrav var för låga för Far Cry 5. Ett nytt grafikkort Vega 56 för 3090 kr

Synd, hade nog varit unikt att ha i en kedja på stan annars, tänk vad många nördar med hornbågade glasögon som skulle flockas kring dig...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Äntligen semester!
Känns riktigt gött

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Nu har den där snälla tjejen Rippin Kittin givit mig gåvor igen som jag har på min vänlista på steam. Denna gången köpte hon en kopia av hennes favoritstream program Action. Jag hade inte ens bett om det haha. Nackdelen det funkar inget vidare på min skrotdator. Två köp på kort tid och så funkar inte skiten som det ska på min dator. Ska köpa en Ryzen 3600 dator så snart som möjligt. Behöver ca 15-20k för att slutföra köpet

Tack Ida men du är nästan för snäll <3 När jag sa detta till henne så svarade hon att hon bara lägger pengarna på hög nu för tiden

Skrivet av Flutters:

Äntligen semester!
Känns riktigt gött

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Sista arbetsdagen var väl inte så trevlig dock. Delar ut tidningar då det började ösregna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Hmmm... Damp ned en postavi nu som verkar vara paketet jag trodde "försvunnit" verkar ändå vara som personen jag köpte grejerna av sade trots den otroliga historien, tror faktiskt det var sant att h*n inte hade något löpnummer eller annat att gå efter... Nå, jag skiter i hur, huvudsaken han faktiskt postade mitt paket och det nu kom fram, bra man vilade litet på hanen så att han fick någon dags respit trots allt. Klart han får ett bra betyg nu när grejerna kom fram som de skulle trots allt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Trodde jag åkt på något virus eller liknande skit igen igår då jag satt uppe och kollade på gamla musikvideos då allting plötsligt började flimra sådär på skärmen och allt slutar att svara på normala kommandon, såg framför mig timmar av arbete att installera om en massa igen, men efter omstart och ny muukvaruscanning upptäckte jag att tangentbordet skrev in massor med blankslag utan avbrott, visade sig vara min lunchtallrik som låg mot enter... snacka om lättnad, i allafall nu skall jag njuta av den tid man slipper sådan skit så länge man nu kommer att kunna göra det igen...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number