Age of Wonders III gratis på Steam

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Age of Wonders III gratis på Steam

Det fantasy-baserade turordningsbaserade 4x-strategispelet Age of Wonders III är just nu gratis på Steam. Jag gillade verkligen Age of Wonders 1 & 2, men trean släpptes precis när jag kom in i en fas där jag inte spelade PC så mycket så jag missade den delen. Det här kanske blir möjligheten att uppleva det till slut (skriver han och tittar nervöst på backlogen).

Age of Wonders III är spelbart på Windows, Mac OS och Linux med både single player och multiplayer. Senare i år ska utvecklarna Triumph släppa Age of Wonders: Planetfall som bygger vidare på samma grundläggande spelmekanik men handlingen och miljöerna är där av science fiction-karaktär istället. Gratisversion av Age of Wonders III kanske är ett bra sätt att bygga upp hype för kommande spelet?

Age of Wonders III på Steam

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

@loevet: Tack för tipset! Kanske blir ett bra tidsfördriv i väntan på Total war: Warhammer 3!

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem

Härligt med Age of Wonders! 1 & 2 var fantastisk bra, får testa 3an också nu när det är gratis.

Permalänk
Medlem

Bra tips även om jag lider av I-landsproblemet att backloggen växter i högre takt än jag hinner beta av den...

Permalänk
Medlem

På tal om gratis spel så är Torchlight gratis på Epic Store.

Torchlight på Epic Store

Permalänk
Medlem

Har haft endera PBEM igång i ett antal år nu; när det kom var det verkligen kul med detaljrikedomen på allt när man zoomade in, tycker ännu att den är det faktiskt; spelar inga grafiska superspel och tycker ej att AoW3 ser 'retro' ut. Lirade tvåan och Shadow Magic före som jag gillade, gillar det här mycket också. Det är något tämligen tillfredsställande med kanoner och musketörer. Rekommenderar tilläggen också.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Danielkm: just, lade till det i biblioteket igår, bra tips om ett bra spel!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreasusGoldtooth:

@loevet: Tack för tipset! Kanske blir ett bra tidsfördriv i väntan på Total war: Warhammer 3!

Eller i väntan på Age Of Wonders: Planetfall

Permalänk

Det fungerar på Linux också. Nice.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk

Ser lovande ut!
Som macOs-gamer så är det inte ofta sånt här dyker upp gratis

Permalänk
Medlem

Man vet att man har köpt på sig för mycket spel när man upptäckter att man tydligen redan hade köpt det 2015.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Inte bekant med serien men gratis är ju intressant, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Härligt att det fungerar för Linux också.
Detta får jag testa men min maskin är förlegad så lär gå slött om det överhuvud taget startar.
AMD A8 6410 med integrerat Radeon R5.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Gratis är gott, lägger till det i Steam-biblioteket bland alla andra dammiga, bortglömda spel jag aldrig kommer röra.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Hjälpsam

Hm 629 timmar på AoW3.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Perfekt Age of Wonders III kommer hålla mig sysselsatt tills "The Blaskowicz Terror Twins" släpps (Wolfenstein:Youngblood).

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Grymt! Nu kanske jag kan få farsan att sluta spela elvenar hela dagarna. Ska nog testa själv med. Inte min genre egentligen, men kanske kan lyckas sätta mig in i det ändå.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Hm 629 timmar på AoW3.

Wow, det är en del : ) Har 398 själv, hade jag inte arbetat heltid hade det nog blitt en del mer.

(Kör på Linux; Solus, 0 problem)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Ska absolut testas!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | 3700X | 2080Ti | 32GB DDR4 | 2TB NVMe
ARCTIS PRO + GAMEDAC | RIVAL 650 | APEX M750 | 2 x PG279Q | PG32UQ | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

På tal om gratis spel så är Torchlight gratis på Epic Store.

https://www.youtube.com/watch?v=ghQBj6Gfn10

Torchlight på Epic Store

Och ifall att du är subscriber på humblebundle så har dom torchlight 1 och 2 DRM fritt att ladda ner gratis.
Så det är också en väg att gå ifall man nu redan är en sub.
(Och om ni inte är det så är denna månaden kanske en bra tid att pröva, ifall ni vill ha kingdom come deliverance och fler spel i slutet av månaden för bara 12$)

Själv har jag varit sub sjukt länge så det är bekvämt att få en överaskning varje månad med massa spel.
Nackdelen är dock att jag inte hinner spela igenom dem alla.

Tragiskt nog så pausade jag förra månaden, där fick man senua hellblade och lite andra godsaker

Permalänk

Tackar för tipsen.
Detta är vad jag tror kan fungera från nu och in i framtiden att göra om tråden där vi alla kan tipsa om spel som är gratis.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk

Det ska finnas en tråd här på sweclockers där man tipsar när ett spel erbjuds gratis på ex. steam, origin, epic store osv. Men kan inte hitta den nu, någon som har länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Det ska finnas en tråd här på sweclockers där man tipsar när ett spel erbjuds gratis på ex. steam, origin, epic store osv. Men kan inte hitta den nu, någon som har länk?

Denna skulle jag tro?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1012271-erbjudanden-pa...

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Kolsvart Katt:

Har haft endera PBEM igång i ett antal år nu; när det kom var det verkligen kul med detaljrikedomen på allt när man zoomade in, tycker ännu att den är det faktiskt; spelar inga grafiska superspel och tycker ej att AoW3 ser 'retro' ut. Lirade tvåan och Shadow Magic före som jag gillade, gillar det här mycket också. Det är något tämligen tillfredsställande med kanoner och musketörer. Rekommenderar tilläggen också.

Vad är PBEM? 🤔
Iaf, jag håller med ang AOW3 😊
Kanoner och en ingenjör som kan ladda om regelbundet är absolut guld 😃👍🏻
Hur kul som helst 💯

Tilläggen är ok, men Necromancers är rätt OP tycker jag för egen del 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix4m:

Vad är PBEM? 🤔
Iaf, jag håller med ang AOW3 😊
Kanoner och en ingenjör som kan ladda om regelbundet är absolut guld 😃👍🏻
Hur kul som helst 💯

Tilläggen är ok, men Necromancers är rätt OP tycker jag för egen del 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag hittade var Play by Mail spel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det jag hittade var Play by Mail spel

Ja just. Play by email. De jag vet som ännu lirar har inte tid att sitta i fyra timmar och köra klart ett spel, eller två timmar åt gången gånger fem sessioner eller så. Med mail kör man kanske ett drag om dygnet var, har fungerat rätt bra i flera år.

Skrivet av phoenix4m:

Vad är PBEM? 🤔
Iaf, jag håller med ang AOW3 😊
Kanoner och en ingenjör som kan ladda om regelbundet är absolut guld 😃👍🏻
Hur kul som helst 💯

Tilläggen är ok, men Necromancers är rätt OP tycker jag för egen del 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja just, med ingenjörer är både musköter och kanoner riktigt skoj = ) Necros är inte direkt dåliga sen, näe..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Tack

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Permalänk

@scara: Måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad av spelet! Lirat tillsammans med en polare och är väldigt hooked just nu. Lite synd att jag inte är speciellt intresserad Sci-fi..

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B