Det går bra för företaget... Extra semester

Permalänk
Medlem

Det går bra för företaget... Extra semester

Snyggt av Epic games. Dom anställda får två veckor extra ledigt nu.
Vore inte helt fel om man fick mer ledigt när det gått bra för jobbet.

Vad skulle ni välja... Pengar eller ledig tid?

Permalänk
Medlem

Grejen är att när det går bra för företaget så brukar det betyda att man får jobba på semestern...

Men det är väl för att jag arbetar inom tillverkningsindustrin.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Keeper of Traditions

Vad hade de från början då? En källa att diskutera hade varit trevligt...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

https://www.businessinsider.com/fortnite-working-conditions-2...

Vissa anställda som säger de arbetar 70 timmar per vecka. Vissa som till och med jobbar 100h per vecka.

Visa signatur

Aorus RTX 3080 Master | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3000MHz

Permalänk
Inaktiv

Pengar och semester är samma sak. Jag gissar på att Epic Games har 30 dagar, 6 veckors semester.

Jag själv hade valt semester då jag genom sidoverksamhet korta perioder drar in mer pengar än vad jag gör på jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Snyggt av Epic games. Dom anställda får två veckor extra ledigt nu.
Vore inte helt fel om man fick mer ledigt när det gått bra för jobbet.

Vad skulle ni välja... Pengar eller ledig tid?

Tycker dock det är lite halvtasking kompensation endå.. Dom har ju i princip jobbat dubbel tid hela veckorna.

"I slutet av april nåddes vi av Polygons rapport, som avslöjade att de anställda hos Epic Games ofta tvingas arbeta 70 timmar i veckan för att hänga med i Fortnites skyhöga utvecklingstempo. Men nu har Epic Games, månne som ett direkt svar på kritiken, gett sina anställda ledigt i två veckor."

Källa: https://www.pcgamer.se/2019/06/efter-kritiken-fortnite-utveck...

Permalänk
Medlem

Beror självklart på storlek på löneökning/bonussumma. Blir ändå bara skatt. Så helst ledigt. Om inte summan är mkt större än motsvarande semester

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Pengar och semester är samma sak. Jag gissar på att Epic Games har 30 dagar, 6 veckors semester.

Jag själv hade valt semester då jag genom sidoverksamhet korta perioder drar in mer pengar än vad jag gör på jobbet.

30 dagar för ett amerikanskt företag? Det är ju ett drömavtal i så fall. Har vänner i USA som har två veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

30 dagar för ett amerikanskt företag? Det är ju ett drömavtal i så fall. Har vänner i USA som har två veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Två veckor är det vanliga i amerika.

Permalänk
Skrivet av Giuffria:

Två veckor är det vanliga i amerika.

Ja precis...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Hade valt pengar, samt att företaget ser till att anställa tillräckligt med personal så folk inte blir helt överarbetade övriga veckor på året. Man vill inte bara leva för några få veckor semester varje år, utan ha ork att leva även resten av året.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Beror helt på hur villkoren ser ut annars.

Just epic games verkar jobba sjukt med övertid. Och har man redan kompenserats för den tiden med pengar och kanske en eventuell bonus så skulle jag alla dagar ta ledigheten.

Men är det ett jobb med normal arbetsbelastning och i sverige med våra 5 veckors semester så hade nog 2 veckors ledigt hellre tagits ut i Pengar.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Hade helt klart valt mer ledig tid med familjen

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

För 20 år sedan hade jag valt pengar, idag ledighet.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

Två veckor är det vanliga i amerika.

Vilket underbart land

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ju mer jag tänker på det ju mer lutar jag åt ledighet.

Ju mer åren går ju mer tänker jag att vi alla egentligen borde gå över till att jobba typ 6h per dag, och kanske till och med ha fyradagarsveckor.
Det lär väl ta hundra år innan vi är där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja grattis Epic, de gav dem ynka 2 veckor efter de har överjobbat sina anställda.
HELA 2 veckor, woooow

Vi har redan gott om betald semester i Sverige, speciellt jämfört med många andra länder i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Ju mer åren går ju mer tänker jag att vi alla egentligen borde gå över till att jobba typ 6h per dag, och kanske till och med ha fyradagarsveckor.

Helt klart fyradagsveckor hellre än 6h per dag.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jobbar tolvtimmarsskift, dock tre dagar i veckan i snitt bara. Jobbar antingen tre eller fyra skift i rad. Får årsbonus varje år från företaget och hur stor den blir beror på hur det har gått. Har haft ganska bra flyt senaste åren och fått ca 4.5% av årslönen i bonus. Skulle inte vilja ha mer ledighet då jag ändå inte tar ut all semester. Förra året hade jag 9 semesterdagar kvar (har 14 semesterdagar per år) och i år ser det ut att bli 5 eller 6 dagar kvar också. Jag jobbar hellre så mycket övertid jag kan, sparar det i komp, och tar ut kompledigt istället för semesterdagar. Jag tjänar mer pengar så nämligen. Förra året gjorde jag ca 210h övertid. Än så länge sen årsskiftet är jag uppe i ca 135h. Mer ledighet för mig skulle inte betyda något alls eftersom jag inte skulle utnyttja den utan bara låta den falla ut i pengar.

Jag jobbar inom tillverkningsindustri. Verksamheten går 24/7 året runt utan undantag. Julafton, midsommar, nyår, påsk, spelar ingen roll. Maskinerna ska snurra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag gillar att jobba, tycker fem veckors semester räcker. Personligen hade jag tagit pengarna.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Man kan i många fall köpa sig frihet... annars är det ett självklart val.

Skickades från m.sweclockers.com