Allt om SweClockers Live! – Diskussioner och nyheter

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Allt om SweClockers Live! – Diskussioner och nyheter

Snart är det dags för ett stort firande och det handlar inte om vad som helst! För 20 år sedan grundade @Edin den sajt många av oss hänger på dagligen och som för vissa är ett andra hem. Det här ska givetvis firas och vi bjuder därför upp med fest den 9 november, då fler än 200 medlemmar ur SweClockers gemenskap samlas i skyddsrummet för en helkväll av talkshows, nostalgi, gästtalare och andra aktiviteter.

Nyheter om SweClockers Live!

Om det vore möjligt hade naturligtvis alla varit välkomna, men med en lokal att förhålla oss till blir antalet biljetter begränsat. Inledningsvis finns endast 200 biljetter och vi börjar därför med folk på vår gästlista, bestående av tongivande medlemmar, veteraner som varit med från start och så klart alla ni som bidrar mest till gemenskapen och sammanhållningen i forumet. Med andra ord väntar en helkväll av kända forumprofiler, som gör redaktionen, moderatorer, testpiloter, SpelClockers – och så klart också dig – sällskap!

Är du intresserad av att komma? Gör din intresseanmälan genom att helt enkelt skriva i tråden, så får du förtur när vi väl har det öppna biljettsläppet! Först till kvarn gäller.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Priolista?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Brukar inte gå på såna här events, men så brukar det ju inte heller vara jubileum.

Skål!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Sjusovarn

Fyller år dagen efter, så det hade varit fint att få fira in den respektabla åldern av 27 med massa trevligt folk från SweClockers!

Permalänk
Medlem

Låter mysigt. Detta vill jag helst inte missa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Forumledare

Den stora frågan är dock obesvarad....kommer det finnas en korv-stream?!
Många kommer säkert ihåg förra festen i skyddsrummet där en webcam fanns tillgänglig med vy över baren(?) där korv serverades. Många var vi som följde detta med spänning och oddsade på både på valet mellan ”topping” samt om den där ölen verkligen var glutenfri (🤔) (saknar fortfarande rapport från @kenneth )

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Låter najs. Lär ju inte hamna på nån priolista direkt, men får väl hänga på låset om det blir biljetter över

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Hade varit riktigt roligt men Stockholm är lite väl långt bort för min del...

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Danielkm:

Hade varit riktigt roligt men Stockholm är lite väl långt bort för min del...

Vi kanske borde sätta upp en lista för samåkning?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Om jag nu minns rätt så har ni hållt en rad "events" i och runt 08-land, förutom Dreamhack då givetvis.

It's time for Southern Sweden!

...eller Skaune... Köpenhamn räknas inte.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Ta och skriv upp mig vettja

Permalänk
Jacob Fanboy

Kan redan höra "Anna Untz - E d fest" dunkandes!

Permalänk
Entusiast

Nu när man bor i huvudstaden bör man väl passa på att nyttja detta tillfälle
Om plats finns kommer jag gärna

Permalänk
Medlem

Vill verkligen inte missa detta! Missade förra eventet för att jag fick infektion vid en visdomstand som jag sedan fick dra ut precis när det var dags :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Stort! Skulle vara fantastiskt kul att få närvara!

Permalänk
Geeks Gaming

Blir kul, klart man kommer även om jag råkar vara i Sthlm helgen innan!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommeEEEEr! 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Om jag nu minns rätt så har ni hållt en rad "events" i och runt 08-land, förutom Dreamhack då givetvis.

It's time for Southern Sweden!

...eller Skaune... Köpenhamn räknas inte.

Allt söder om dalälven är skåne

Permalänk

Anmäler härmed mitt intresse att deltaga vid denna eminenta tillställning.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har ju inte varit med hela tiden, men ett par år har det väl gått!

Är gärna med.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Åh, jag skriver inte mkt men läser desto mer. Skulle gärna komma. Swec är ju en så stor del av mitt liv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Galet häftigt, att ni drar ihop så stora grejer utanför forumet är fantastiskt roligt.

Skrivet av Homdax:

Om jag nu minns rätt så har ni hållt en rad "events" i och runt 08-land, förutom Dreamhack då givetvis.

It's time for Southern Sweden!

...eller Skaune... Köpenhamn räknas inte.

Förutom DH har det ju varit Meet and Geek i både Linköping och Växjö

Permalänk
Medlem

Åker gärna ner på jubileum WOOP woop

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus z170 pro. Intel core i7-6700k. Asus strix 1080. Hyperx 16 gb ddr4 2133Mhz. corsair RM750x 750W. Hydro h80iGT. samsung850 EVO 250GB/Kingston 240GB. Fractal R5

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer gärna.

Permalänk
Medlem

Är absolut intresserad

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

men sämst datum!! är på väg hem från Ignite då =(
hade varit jävla kul att komma annars

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Svensktiger:

Allt söder om dalälven är skåne

Vore trevligt med kalas om jag kan ta mig till Stockholm över en helg.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Medlem sedan 2001 och skulle gärna vilja fira jubilaren!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

brukar vara lite smått sugen på sånt här men har aldrig gått, kanske detta är rätt tillfälle?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Kommer gärna!

Edit: Hotell bokat sedan Meet & Geek