SweClockers byter leverantör till Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vissa routrar har inbyggt DNS-cache. (Min Asus RT-AC66U_B1 gör så till exempel, dock har inte jag haft ditt problem den här gången.)

Kolla en ipconfig /all. Om "Default Gateway" står på samma som "DNS Servers" så är så fallet hos dig. Isåfall, testa starta om routern.

Det fixade biffen!

Tack så mycket för hjälpen
Och även tack till @jreklund för hjälpen!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Fortfarande så imponerad över hur satans snabb sidan är nu.
Sveriges snabbaste hemsida?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Senaste halvtimmen har jag fått
"500 Internal Server Error nginx"
När jag försöker logga in, fungerar efter ett tag när man uppdaterar sidan några gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Senaste halvtimmen har jag fått
"500 Internal Server Error nginx"
När jag försöker logga in, fungerar efter ett tag när man uppdaterar sidan några gånger.

https://i.imgur.com/zIWPwqN.jpg

Ja, det är rätt mycket sånt där nu (även ikväll).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Just nu är det mycket "502 Bad Gateway". Även svårt att posta den här posten.

Hoppas det är på grund av Ryzen hype-train och inte något mer allvarligt.

Permalänk
Medlem

Jag får också 502 Bad Gateway fel.

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej, vi känner till problemet. Och kikar lite på det.

Permalänk
Medlem

Det går ju bra detta

*Hoppas det fixar sig.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

Så, hur ser man sin egen Aktivitetslogg nu när https://www.sweclockers.com/profil/punnisher inte fungerar längre?
hmm...
Funkar om man klickar på sitt användarnamn då ser man sitt nummer, så nu har man uppdaterat bokmärket
Inte tänkt på det tidigare.

Mina händelser: https://www.sweclockers.com/profil ger ju alla möjliga uppdateringar och svårare att spåra i specifika trådar man skrivit i.
X antal inlägg i forumet: https://www.sweclockers.com/profil/inlagg visar ju varenda inlägg man gjort i sin helhet, inte heller lätt att spåra ett halvår tillbaka här.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej, lite info angående 502 felmeddelanden. Vi har inte riktigt trimmat in inställningarna riktigt ännu. Mellan 20-00 kunde man drabbats av dem när redaktionen gjorde graferna till AMD testerna som rullades ut idag.

Vi har nu höjt resurserna till de tjänsterna så att den även orkar med fronten.

Vid 01-02 drabbades vi av en DDoS attack, så det var inget medvetet att ligga nere vid den tiden. Vilket inte heller är så kul såklart! Min kollega kommer att jobba mer med servern i nästa vecka för att minska vår nedtid.

@Punnisher: Skulle gissa på att vi haft en regel som pekat om den urlen på gamla servern som inte är överflyttad. Källkoden på hemsidan har inte förändrats.

Permalänk
Medlem

@jreklund DDoS igen...
Har du lust och posta IP:t / IP:na som anfaller sweclockers?
Vill gärna kolla upp dom och se vad dom är ute efter.
Postar det jag hittar.

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Inaktiv

Nu segar sidan igen och haft "502 Bad Gateway
nginx" några gånger nu.

Hemsidan va bättre innan bytet tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Nu segar sidan igen och haft "502 Bad Gateway
nginx" några gånger nu.

Hemsidan va bättre innan bytet tycker jag.

Allt är snabbare, man får ha lite överseende med problem efter flytten, de kommer att hittas och fixas.

Permalänk
Medlem

Också fått 502 samt 500 några gånger den senaste halvtimmen. Under resten av dagen har det funkat fint.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej, tyvärr är det en till DDoS på gång igen. Vi har fått den "under kontroll" såhär lite snabbt genom att begränsa hur snabbt man kan bläddra på hemsidan. Vilket inte är helt optimalt. Dock så är ju forumet och sidan i sin helhet iaf igång.

Permalänk
Inaktiv

Blir timeout nu istället 😔

Permalänk
Medlem

Trevligt byte, som sagt mycket snabbt!
Rätt val av leverantör, jag sitter på samma så kanske därför man får extra snabbt då ;).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av filbunke:

Allt är snabbare, man får ha lite överseende med problem efter flytten, de kommer att hittas och fixas.

Är inte snabbare när man får upp detta 10 gånger per 5 min ca.
http://i.imgur.com/iNPwWPb.jpg

Har aldrig hänt tidigare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon298854:

Är inte snabbare när man får upp detta 10 gånger per 5 min ca.
http://i.imgur.com/iNPwWPb.jpg

Har aldrig hänt tidigare

Hej,

Vi har heller aldrig blivit ddosade i den grad vi blir nu, varken storlek på attacker eller med så korta intervall.
Just nu är det tät dialog med vår partner och få en stabil miljö är högsta prio just nu.

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klorixx:

Hej,

Vi har heller aldrig blivit ddosade i den grad vi blir nu, varken storlek på attacker eller med så korta intervall.
Just nu är det tät dialog med vår partner och få en stabil miljö är högsta prio just nu.

Mvh // Anton

Ok, hoppas de får ordning på det 🙂

Permalänk
Medlem

Idag jobbar ni på tänker jag, har loggat in 3 gånger via mobilen om jag inte minns helt fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Segt komma in på Swec och FZ. Fick connection timeout på båda sajterna. Andra sajter fungerar utan problem. Har Comhem som leverantör och kör Firefox.

För min egen del är det klart sämre efter bytet till Bahnhof.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har i princip inte märkt några problem alls. Inga 5** öht. Varit något lite segare vid något tillfälle men fortfarande bättre än innan bytet och oftast betydligt snabbare. Har Telia. Hur kan det vara sådana skillnader?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

har också telia, men jag har flera ggr, senast bara nu för nån haltimme sedan problem att nå sidan, took to long to respond är det jag fick senast, via datorn.

Efter 3 försök gick det bra, o nu är jag här..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har i princip inte märkt några problem alls. Inga 5** öht. Varit något lite segare vid något tillfälle men fortfarande bättre än innan bytet och oftast betydligt snabbare. Har Telia. Hur kan det vara sådana skillnader?

Också Telia, får dem ibland, inte på något sätt så att det stör. Snabbheten är mer positiv än de få gånger det sker.

Dock, öppna flera sidor (gick igenom äldre recensioner) på en kort tid så kommer de...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fulci:

Segt komma in på Swec och FZ. Fick connection timeout på båda sajterna. Andra sajter fungerar utan problem. Har Comhem som leverantör och kör Firefox.

För min egen del är det klart sämre efter bytet till Bahnhof.

Skrivet av Blacksheep:

har också telia, men jag har flera ggr, senast bara nu för nån haltimme sedan problem att nå sidan, took to long to respond är det jag fick senast, via datorn.

Efter 3 försök gick det bra, o nu är jag här..

Skrivet av filbunke:

Också Telia, får dem ibland, inte på något sätt så att det stör. Snabbheten är mer positiv än de få gånger det sker.

Dock, öppna flera sidor (gick igenom äldre recensioner) på en kort tid så kommer de...

Hej,

Tyvärr var det ytterligare en ny attack som vi löst genom att slå på ett "max antal request" filter. Vi håller fortfarande på att trimmar in en lagom nivå så att användarna inte ska påverkas av det i slutändan.

Skrivet av MultiMan:

Jag har i princip inte märkt några problem alls. Inga 5** öht. Varit något lite segare vid något tillfälle men fortfarande bättre än innan bytet och oftast betydligt snabbare. Har Telia. Hur kan det vara sådana skillnader?

Kul att höra. Kombination av ganska mycket egentligen, lite extra kapacitet tillsamman med att bytt ganska många mjukvaror (till nya och snabbare) har gjort en väldigt snabb sida lite snabbare

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Verkar bra igen nu, snabb respons och laddning.

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever att Sweclockers är nere titt som tätt i 10-15 min?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Bara jag som upplever att Sweclockers är nere titt som tätt i 10-15 min?

Nope. Typ nån dag i veckan tar det timmar att komma in. Då dyker abstinens upp.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej @JeanC och @Gorham,

Riktigt tråkigt som sagt att vi ser ut att dyka lite till och från hos vissa bredbandsleverantörer. Vi håller på att analyser trafiken för att se vart i ledet den inte kommer fram.

/ Johan