Nvidia gratulerar AMD efter lanseringen av Ryzen 3000-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Kan jag få källor på dessa påståenden. Försökte googla, första påståendet hittade jag en nonamer utuber.
Andra påståendet fann jag inte alls.

Skrivet av EvonS:

https://youtu.be/Yi-_T3vsv-Q

Där kring min 9 nånstans prater de om det.

Jag har sett just detta från en annan Youutuber som kallar sig "Moore's Law Is Dead", här är hans video om just detta.

https://www.youtube.com/watch?v=nMZNCxmFURA

Visa signatur

Rʏᴢᴇɴ 5800X3D / Tᴀɪᴄʜɪ X570 / 64Gʙ DDR4/ RX 6950XT Mᴇʀᴄʜ 319

Permalänk
Medlem

@TurboFreak68: Ya, det var denna jag såg. Dvs no namer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboFreak68:

Jag har sett just detta från en annan Youutuber som kallar sig "Moore's Law Is Dead", här är hans video om just detta.

https://www.youtube.com/watch?v=nMZNCxmFURA

Svårt att ta en 100% AMD-kanal seriöst (samma gäller givetvis andra kanaler som är 100% bakom ett enstaka märke/företag).

Permalänk
Medlem

AMD har alltså en ny uppsättning GPU:er på väg med Navi, men Nvidia nämner sin egen GPU i samma mening som AMD:s nya CPU. Det känns som genomtänkt PR och konkurrensmässigt skitsnackande. På ena sidan förefaller man gratulera sin konkurrent, och på andra sidan ger man världens känga mellan raderna. Ingen kan bevisa andemeningen och Nvidia kommer knappast skänka någon transparens; företaget vandrar iväg efter ett klockrent famntag med örfil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboFreak68:

Jag har sett just detta från en annan Youutuber som kallar sig "Moore's Law Is Dead", här är hans video om just detta.

https://www.youtube.com/watch?v=nMZNCxmFURA

Mores law is dead är väldigt bra. Rak. Sitter int o hittar på. Kunnig. Liten, inte än "köpt" o anstränger sig för o va ärlig oavsett vilket lag som gör bra/dåligt. Samma med "not an apple fan". Kan få lite spel ibland, men rak o ärlig. Inte rädd o erkänna ifall han hade fel. Men påfallande ofta har han rätt.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Svårt att ta en 100% AMD-kanal seriöst (samma gäller givetvis andra kanaler som är 100% bakom ett enstaka märke/företag).

Vilka andra "kanaler" har ens testat denna del av grafikkortsprestanda. Kan lova påfallande många kommer inte ens göra det pga de kan stöta sig med Nvidia o sluta få gratis reviesamples plus annat roligt...

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvonS:

Vilka andra "kanaler" har ens testat denna del av grafikkortsprestanda. Kan lova påfallande många kommer inte ens göra det pga de kan stöta sig med Nvidia o sluta få gratis reviesamples plus annat roligt...

Förlåt, hänger inte med. Vilken del av grafikkortsprestanda är det som inte testas? Jag kommenterade inte ngn specifik video utan mer att de som sysslar med "opinion pieces" får man ta för vad de är.

Permalänk
Medlem

Alltid lättare att visa kärlek när man är på topp

Men det går i rätt riktning iaf.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Bryr man sig inte om RTX finns det absolut 0 anledning att köpa nVidia bortsett från 2080/Ti (IMHO).

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ju köpt sig en jättedyrt G-sync-skärm som håller i många år till. Då har man lite målat in sig i det gröna hörnet oavsett.

Permalänk
Medlem

@ThreadRipper: det är registret, typiskt för dem att nämna produkter på sådan sätt (baserat på förra generationer). Till o börja med - ''RX590xt'', vad ska XT betyda på redan sjukt överklockad 590? Men det mest otroliga är att det listas 5 stycken 5X50 modeller (Dual GPU)... Jag skulle kanske tro på det om vi var i 2008-10, men inte nu när crossfire/sli support har dött.

Det kommer självklart bli större chipper baserade på RDNA, men annonsen kommer inte fören 3e kvarter 2019, kanske även 2020.

Permalänk
Skrivet av Tjeck:

@ThreadRipper: det är registret, typiskt för dem att nämna produkter på sådan sätt (baserat på förra generationer). Till o börja med - ''RX590xt'', vad ska XT betyda på redan sjukt överklockad 590? Men det mest otroliga är att det listas 5 stycken 5X50 modeller (Dual GPU)... Jag skulle kanske tro på det om vi var i 2008-10, men inte nu när crossfire/sli support har dött.

Det kommer självklart bli större chipper baserade på RDNA, men annonsen kommer inte fören 3e kvarter 2019, kanske även 2020.

Jo, det behöver inte vara så att all info stämmer rakt av, men känslan överlag är att det borde komma större chip än de som sitter 570xt. Och dessa presterar ändå hyfsat bra mot Nvidia i prisklassen. Effektmässigt verkar det finnas utrymme uppåt också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WCG-dator: |AMD 2990WX @ 3.3GHz All Core| |ASRock Taichi X399| |Samsung 970 EVO M.2 500GB| |Quad Channel 64GB Corsair 2933Mhz @ 14-13-13-28-1T| |SilverArrow TR4| |PNY GTX 1080 8GB @ +185/+625MHz| |Corsair AX1200i 1200W| |Thermaltake Level 10 GT Snow Edition|