Grim Dawn ARPG från skaparna av Titan Quest

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flopper:

Snart dags

Lite inlevelse om jag får be! Snart dags!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Skaffade precis expansionen Forgotten Gods. Ska börja köra lite Grim Dawn igen för att se hur det känns. Känner ett behov av att spela ARPG och tänker inte installera D3 igen. Håller också koll på Pagan Online om det visar sig att de kan förbättra det till release.

Permalänk
Inaktiv

Kör igenom Barrowholm Mine med min Oathkeeper...

Permalänk
Avstängd

stor uppdatering kommer på temat livskvalitet

https://forums.crateentertainment.com/t/v1-1-4-0-preview/8487...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Trevligt spel må jag säga, gillade det skarpt

Visa signatur

| i7 4770K 3.5ghz | GA-Z97 Gaming 5 s-1150 | Corsair CX 600w modular | Geforce Gtx 700 tf gaming | Kingstone 16gb HyperX Beast | BE QUIET Shadow Rock 2 | Tsunami Thermaltake | Logitech G19, G930 | Mad Catz R.A.T te |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

De har släppt 1.1.4.0 nyss. Massor av bra grejer, får se hur balansändringarna känns.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

De har släppt 1.1.4.0 nyss. Massor av bra grejer, får se hur balansändringarna känns.

Länk
gav stor fps lyft med deferred rendering

https://forums.crateentertainment.com/t/grim-dawn-version-1-1...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Det har blivit svårare. Min lvl 57 Oathkeeper som jag håller på levlar gick bra ett tag men nu har jag dött snabbt ett par gånger. Tror problemet är att min gear släpar efter. Förut plöja igenom utan problem och knappt tänka på gear.

Permalänk

Funderar på att spela igenom detta igen, då det var ett par år sedan förra gången och det verkar ha hänt en hel del med en massa uppdateringar och två DLC.
Några heta tips inför en ny genomspelning från er som hängt med genom alla uppdateringar, eller är det bara att "tuta och köra"?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

Det har blivit svårare. Min lvl 57 Oathkeeper som jag håller på levlar gick bra ett tag men nu har jag dött snabbt ett par gånger. Tror problemet är att min gear släpar efter. Förut plöja igenom utan problem och knappt tänka på gear.

Ombalanserat efter forgotten gods nivå nu.

Skrivet av Guybrush82:

Funderar på att spela igenom detta igen, då det var ett par år sedan förra gången och det verkar ha hänt en hel del med en massa uppdateringar och två DLC.
Några heta tips inför en ny genomspelning från er som hängt med genom alla uppdateringar, eller är det bara att "tuta och köra"?

Finns en massa att utforska men spelet är som tidigare

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Har börjat lira detta spel, kan inte fatta att jag har missat detta i flera år!

Kör en Demolitionist på Hardcore (Normal), level 33 just nu.

PS: Om någon vill lira ihop på HC, pm:a mig! Kör enbart på kvällarna efter 21.00 om jag har tid tid!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Avstängd

För dem som funderat köpa spelet så har steam en 75% off till Oktober 7

https://store.steampowered.com/app/219990/Grim_Dawn/

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Patch 1.1.5.0
ny grotta.
massa uppdateringar etc...

https://forums.crateentertainment.com/t/grim-dawn-version-1-1-5-0/92442

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Köpte det på Humble bundle där dom har 75% av på priset
Så kostade ca 6 euro eller något sådan.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tazadar:

Köpte det på Humble bundle där dom har 75% av på priset
Så kostade ca 6 euro eller något sådan.

Alltid trevligt.
droppade nya rogue bossen på Hardcore.
Var dock ingen barnlek nära dö ett flertal ggr.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

I dag den 12, desember har de fortsatt rea på 15% og for de som tidligere kjøpt deler av Grim Dawn will priset bli redusert alt etter hvor mange av DLCerne som dere allerede har i deres bibliotek på Steam.

Merk at dersom dere vil gå direkte til respektive DLC, så er det mulig at dere ikke vil se noen reduksjon i pris uten må velge den i linken fra Flopper for å se hvor mye dere måtte betale for resten i pakken.

Permalänk

För er som kommer in färska eller spelat innan kan jag bara rekommendera att följa en build-guide som någon gjort. Om du ska göra en karaktär själv fastnar du förmodligen i Elite och tröttnar.

Spelar du igenom spelet för första gången rekommenderar jag också att inte stressa igenom utan upptäcka världen Cairn då det finns mycket hemligheter och gömmor.

Spelar nu igenom det för 2a gången. Första gången följde jag ingen build-guide och kom då endast till level 74 Elite. Nu med en guide kunde jag börja på ultimate tidigare än så. Är i late-game och farmar legendarys och har inte tröttnat ännu och har mycket kvar att göra på min karaktär i level 100.

Glömde säga att Veteran mode på normal är att rekommendera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Konsolgrävare

https://store.steampowered.com/bundle/12695/Grim_Dawn_Definit...

60% på Grim Dawn Definitive Edition! Och massa andra Grim Dawn reor på Steam just nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Klickade in via länken här ovan och ser då priset i SEK. När jag loggar in får jag priset i EUR och är då högre. Går det att ändra så jag kan köpa det i SEK istället? (några tior hit eller dit men nyfiken hur det funkar).

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Lite orelaterad kanske, men studion bakom Grim Dawn kommer släppa ett stadsbyggar spel i early access under 2021.

Farthest Frontier
"Protect and guide your people as you forge a town from untamed wilderness at the edge of the known world. Harvest raw materials, hunt, fish and farm to survive. Produce crafted items to trade, consume, equip and fight with as you battle for your survival against the elements and outside threats. "

https://www.farthestfrontier.com/
https://store.steampowered.com/app/1044720/Farthest_Frontier/

Permalänk