Nintendo Switch Lite är officiell – släpps 20 september

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Galadhnen: jag kör både trådbundna 3,5-millimetershörlurar och trådlösa Bluetooth-hörlurar via tillbehöret Homespot (finns andra liknande lösningar, köpte den här från Amazon). Med Homespot ansluter man en sändarenhet på Switchens undersida via USB Type-C-porten och så används en mottagarenhet i Switchens 3,5-millimers ljudport som tar emot ljudet från sändarenheten.

Har tidigare beskrivit lösningen i en forumtråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1556555-tradlost-ljud-...

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Många? Intressant, vi har haft Switch sen det släpptes ändå har vi inte funnit mer än ett fåtal unika stortitlar som var bra nog att införskaffa.

- Super Mario Odysses
- Super Smash Bros. Ultimate
- Xenoblade Chronicles 2
- Super Mario Maker 2
- Splatoon 2

Mario Kart 8 Deluxe, New Super Mario Bros U Deluxe och The Legend of Zelda : Breath of the Wild var mer eller mindre re-releaser

Nej, personligen anser jag att Nintendo gjort ett riktigt dåligt jobb med antalet stortitlar, särskilt som är relaterade till deras grund karaktärer. Istället får man uppfattningen av att de vill att man ska betala igen för spel som man redan har till tidigare konsoler.

Sen vi köpte Playstation 4 för 12 månader sen så har Switchen stått nästintill orörd. Det är inget större fel på konsolen, problemet ligger i utbudet av bra speltitlar.

Självklart förstår jag de som köper Switchen för att ha med sig på frifot, där finns helt klart ett mervärde, dock helt ointressant för min del.

Äger själv ingen Switch men

Många spel ≠ Exklusiva spel.

Köper man en konsol enbart för de exklusiva spelen finns risk att man blir besviken med samtliga konsoler skulle jag säga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Många? Intressant, vi har haft Switch sen det släpptes ändå har vi inte funnit mer än ett fåtal unika stortitlar som var bra nog att införskaffa.

- Super Mario Odysses
- Super Smash Bros. Ultimate
- Xenoblade Chronicles 2
- Super Mario Maker 2
- Splatoon 2

Mario Kart 8 Deluxe, New Super Mario Bros U Deluxe och The Legend of Zelda : Breath of the Wild var mer eller mindre re-releaser

Nej, personligen anser jag att Nintendo gjort ett riktigt dåligt jobb med antalet stortitlar, särskilt som är relaterade till deras grund karaktärer. Istället får man uppfattningen av att de vill att man ska betala igen för spel som man redan har till tidigare konsoler.

Sen vi köpte Playstation 4 för 12 månader sen så har Switchen stått nästintill orörd. Det är inget större fel på konsolen, problemet ligger i utbudet av bra speltitlar.

Självklart förstår jag de som köper Switchen för att ha med sig på frifot, där finns helt klart ett mervärde, dock helt ointressant för min del.

Jag räknade med tredje part spel också. Just nu finns det över 2000 spel till Switch. Mer är på väg. Både första part och tredje part.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Denna då?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1562858-smach-z-den-ba...

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Blir ju lite sugen måste jag säga. Har ett switch som inte används tillräckligt ofta, men denna hade varit nice på vinters asienresa.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag räknade med tredje part spel också. Just nu finns det över 2000 spel till Switch. Mer är på väg. Både första part och tredje part.

Skickades från m.sweclockers.com

Det generella rådet vid konsol köp är att titta på exklusiva titlar och ev funktionalitet och välj därefter. Men nu när man har både ett Switch och ett PS4 så ser jag egentligen ingen anledning att köpa tredjepart spel till Switchen framför PS4, oftast är de ju nedbantade en hel del för att hårdvaran ska orka dra runt det.

De få gånger vi spelar Switch är det enbart för de exklusiva titlarna och ärligt talat så är det endast Mario Kart, Zelda och Mario Odyssey som fått nämnvärd speltid. Mario kart och Zelda spelade vi såklart på Wii U så man kan argumentera hur lönt det köpet var men Mario Odyssey är nästan ensamt värt konsol priset! riktigt hög kvalité.

2000 spel säger mig inget, kvalité är en viktigare faktor för mig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Det generella rådet vid konsol köp är att titta på exklusiva titlar och ev funktionalitet och välj därefter. Men nu när man har både ett Switch och ett PS4 så ser jag egentligen ingen anledning att köpa tredjepart spel till Switchen framför PS4, oftast är de ju nedbantade en hel del för att hårdvaran ska orka dra runt det.

De få gånger vi spelar Switch är det enbart för de exklusiva titlarna och ärligt talat så är det endast Mario Kart, Zelda och Mario Odyssey som fått nämnvärd speltid. Mario kart och Zelda spelade vi såklart på Wii U så man kan argumentera hur lönt det köpet var men Mario Odyssey är nästan ensamt värt konsol priset! riktigt hög kvalité.

2000 spel säger mig inget, kvalité är en viktigare faktor för mig.

Ja det beror väl på vem det är som ska köpa.

Jag har en xbox 360 nu och har som sommarprojekt att spela GTA V.

Om jag skulle köpa en switch som nästa konsoll så skulle det finns rätt många bra spel för mig att spela. Oavsett om de finns på en annan konsoll eller ej. Särskilt när det gäller wii u. Mig spelar det ingen roll om zelda finns även till wii u om det är en switch jag köper och jag hade ingen wii u sedan innan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Det generella rådet vid konsol köp är att titta på exklusiva titlar och ev funktionalitet och välj därefter. Men nu när man har både ett Switch och ett PS4 så ser jag egentligen ingen anledning att köpa tredjepart spel till Switchen framför PS4, oftast är de ju nedbantade en hel del för att hårdvaran ska orka dra runt det.

De få gånger vi spelar Switch är det enbart för de exklusiva titlarna och ärligt talat så är det endast Mario Kart, Zelda och Mario Odyssey som fått nämnvärd speltid. Mario kart och Zelda spelade vi såklart på Wii U så man kan argumentera hur lönt det köpet var men Mario Odyssey är nästan ensamt värt konsol priset! riktigt hög kvalité.

2000 spel säger mig inget, kvalité är en viktigare faktor för mig.

Playstation 4 har funnits ute mycket längre än Switch. Då är det ganska självklart att PS4 har fler exklusiva titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

Nu behöver vi bara en stationär variant också, som kan köras fullt ut utan frekvensbegränsningar.

En sådan hade jag köpt omedelbart.

ehh köp vanliga switch då ? denna är ju vitsen att den ska va portabel..

Permalänk
Medlem

fan också.. jag satt och hoppades på en "pro" version eller liknande dvs en starkare konsol inte en bantad switch..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

@Jimmy:

En liten lista på spel jag älskat till switch:

Breath of the wild
Mario Odyssey
Mario + Rabbids
Splatoon 2
Smash Ultimate
Mario Maker 2
Bayonetta 1 och 2 (vet att de finns på Wii U, men inte många hade den konsolen)
MK8Deluxe
Golf Story
Overcooked 1 och 2 passar väldigt bra på switch
Tetris 99 är underhållande
Stardew Valley passar också utmärkt
Fast rmx
Samt en massa indie spel som är perfekta för Switchen. Har själv använt min switch mer sedan jag fick den sommaren 2017 än vad jag har använt mitt PS4 under samma tid (antagligen ganska lika i tid sen jag fick ps4 2015).

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Sålde min Switch för ett tag sedan i hopp om en lite kraftfullare modell. Men icke...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | 3700X | 2080Ti | 32GB DDR4 | 2TB NVMe
ARCTIS PRO + GAMEDAC | RIVAL 650 | APEX M750 | 2 x PG279Q | PG32UQ | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Playstation 4 har funnits ute mycket längre än Switch. Då är det ganska självklart att PS4 har fler exklusiva titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja självklart men det är ändå skrattretande få stora exklusiva titlar som Nintendo lyckats skaka fram sen de släppte konsolen Mars 2017.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Ja självklart men det är ändå skrattretande få stora exklusiva titlar som Nintendo lyckats skaka fram sen de släppte konsolen Mars 2017.

6 bra exklusiva spel inom 2 år är imponerande tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag undrar lite om systemkretsen kan vara en "16nm" finFET- variant av tegra X1 eller om de helt enkelt klockat ner den befintliga kretsen för bättre batteritid osv.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

@Jimmy:

En liten lista på spel jag älskat till switch:

Breath of the wild - re-release
Mario Odyssey
Mario + Rabbids - XCOM kopia där jag skulle säga att XCOM är bättre
Splatoon 2
Smash Ultimate
Mario Maker 2
Bayonetta 1 och 2 (vet att de finns på Wii U, men inte många hade den konsolen) - re-releaser
MK8Deluxe - re-releas med lite deluxe
Golf Story - Ser ut att vara indy game, inte något jag skulle köpa konsolen för
Overcooked 1 och 2 passar väldigt bra på switch - Finns till flera platformar, har faktiskt det själv till PS4
Tetris 99 är underhållande - Finns nog ingen platform som saknar Tetris kopior
Stardew Valley passar också utmärkt - Finns till en mängd andra platformar
Fast rmx - Set ur som en Wipe Out kopia men det är säkert bra

Men ja, jag förstår vad du menar och jag köper att det finns en hel del spel där som kan tilltala. Men är man bara intresserad av Nintendos stortitlar som Super Mario och Zelda spel så är det extremt dåligt med det, särskilt om man sorterar bort de som finns till tidigare plattformar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

6 bra exklusiva spel inom 2 år är imponerande tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka 6 exklusiva stortitlar skulle det vara som de lyckats få fram på nästan 2,5 år?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Vilka 6 exklusiva stortitlar skulle det vara som de lyckats få fram på nästan 2,5 år?

Zelda: Breath of the Wild
Mario Odyssey
Smash Ultimate
Splatoon 2
Mario Maker 2
Xenoblade 2
Super Mario Party
Cadence of Hyrule
Yoshis Crafted World
Mario + Rabbits
Golf Story
Mario Tennis Aces
Kirby Star Allies

Nu blev det mer än 6. Du kanske inte ser dom som bra spel men många andra gör det. Att säga Switch har lite exklusiva spel är fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Eftersom den inte har Joy cons måste den ha stöd för bluetooth hörlurar. Då kanske det blir köp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Yeye.
Men det är ju samma som switchen erbjuder för just koppling mot TVn redan i nuläget när man använder dockan, right?
Alltså att skicka bild till TVn från en switch är knappast något nytt

Switchens gpu är klockad nästan dubbelt så högt i dockat läge och spelen har nästan alltid högre upplösning då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Squallie:

Switchens gpu är klockad nästan dubbelt så högt i dockat läge och spelen har nästan alltid högre upplösning då.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes. Den ökade klockningen är väl något man borde kunna använda sig av även om man skickar bilden till TVn trådlöst...
Alltså krav på att laddning är inkopplat bara.
Tänker jag ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Zelda: Breath of the Wild är klart bäst på PC med kontroller
Överlägsen grafik och fps på 60+ för den som vill ha det samt MASSOR med mods.

Men hur som säger jag inte nej till att spela det på en handhållen när jag åker buss eller tåg.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Jimmy:

Många? Intressant, vi har haft Switch sen det släpptes ändå har vi inte funnit mer än ett fåtal unika stortitlar som var bra nog att införskaffa.

- Super Mario Odysses
- Super Smash Bros. Ultimate
- Xenoblade Chronicles 2
- Super Mario Maker 2
- Splatoon 2

Mario Kart 8 Deluxe, New Super Mario Bros U Deluxe och The Legend of Zelda : Breath of the Wild var mer eller mindre re-releaser

Nej, personligen anser jag att Nintendo gjort ett riktigt dåligt jobb med antalet stortitlar, särskilt som är relaterade till deras grund karaktärer. Istället får man uppfattningen av att de vill att man ska betala igen för spel som man redan har till tidigare konsoler.

Sen vi köpte Playstation 4 för 12 månader sen så har Switchen stått nästintill orörd. Det är inget större fel på konsolen, problemet ligger i utbudet av bra speltitlar.

Självklart förstår jag de som köper Switchen för att ha med sig på frifot, där finns helt klart ett mervärde, dock helt ointressant för min del.

Har ju förmodligen en del att göra med vilka sorts spel man föredrar också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Zelda: Breath of the Wild
Mario Odyssey
Smash Ultimate
Splatoon 2
Mario Maker 2
Xenoblade 2
Super Mario Party
Cadence of Hyrule
Yoshis Crafted World
Mario + Rabbits
Golf Story
Mario Tennis Aces
Kirby Star Allies

Extremt få av dem skull jag klassa som stortitlar. Glöm inte att Zelda: Breath of the Wild var utvecklat för Wii U i första hand och spelar egentligen lika bra där som på Switchen.

Men ja, vi förväntar oss uppenbarligen olika saker från Nintendo

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Har ju förmodligen en del att göra med vilka sorts spel man föredrar också.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo så är det ju, jag hade troligen varit nöjd om det iallafall fanns ett par Mario och Zelda spel till. Så som läget är nu har de inte ens ett unikt Zelda spel till konsolen(som jag känner till).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Breath of the wild - re-release
Mario Odyssey
Mario + Rabbids - XCOM kopia där jag skulle säga att XCOM är bättre
Splatoon 2
Smash Ultimate
Mario Maker 2
Bayonetta 1 och 2 (vet att de finns på Wii U, men inte många hade den konsolen) - re-releaser
MK8Deluxe - re-releas med lite deluxe
Golf Story - Ser ut att vara indy game, inte något jag skulle köpa konsolen för
Overcooked 1 och 2 passar väldigt bra på switch - Finns till flera platformar, har faktiskt det själv till PS4
Tetris 99 är underhållande - Finns nog ingen platform som saknar Tetris kopior
Stardew Valley passar också utmärkt - Finns till en mängd andra platformar
Fast rmx - Set ur som en Wipe Out kopia men det är säkert bra

Men ja, jag förstår vad du menar och jag köper att det finns en hel del spel där som kan tilltala. Men är man bara intresserad av Nintendos stortitlar som Super Mario och Zelda spel så är det extremt dåligt med det, särskilt om man sorterar bort de som finns till tidigare plattformar.

Varför skulle Breath of the wild vara en re-release? Spelet släpptes ju samma tid som Switchen började säljas och därmed kom till Wiiu samtidigt.

Det är ju inte så att man kallar witcher 3 en re-release för att det kom ut på Xbone och PS4 samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Varför skulle Breath of the wild vara en re-release? Spelet släpptes ju samtidigt som Switch släpptes och därmed kom till wiiu samtidigt.

Det är ju inte så att man kallar witcher 3 en re-release för att det kom ut på Xbone och PS4 samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag kunnat läsa mig till så började utvecklingen på Wii U och det är väl anledningen till att det ser ut och flyter mer eller mindre likadant på båda konsolerna(har själv båda).

Jag antar att re-release egentligen är ganska vagt, men finns titeln till en tidigare version av konsolen inom samma företag så kallar jag det re-release.

Att släppa spel till totalt olika plattformar är för mig något helt annat men du kan såklart kalla det re-release med om du vill.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Tror nog detta hade funkat dåligt i praktiken då många spel renderas mindre än 720p i handheld, lägg till en komprimerad ström och du kommer få en fin artifact smet på tv:en.

Helt klart bättre än inget. Alla spel måste inte ha hög upplösning för att vara roliga. Även vid låg upplösning blir det enklare att vara flera spelare på en större skärm. Man slipper trängas, det blir lätt att se och det går att sitta bekvämt. Dessutom skulle den fulla upplösningen kunna aktiveras vid streaming. Angående smet av artefakter så har switchens videokodare, som används vid inspelning, helt okej kvalitet, jag hade oroat mig mer för latens i så fall.

Själv har jag hela tiden stört mig på att den ursprungliga switchen inte har HDMI-utgång och kräver en stor docka. När jag nu har en konsol med två handkontrollrar som kan spela en bred flora av spel, så går den inte att koppla in utan att bära med sig den tre gånger så stora dockan.

Sen, för att verklighetsanknyta något. Jag har fortfarande kul med äldre mariokart spel i 480p, även på storbild med projektor. Tycker det är helkul att köra 4 spelare. För mig är tanken på att trängas fyra pers runt en liten switch-skärm absurd, om den enda anledningen är att 720p ska upplevas något skarpare för att skärmen är liten.

Skrivet av Jimmy:

Vad jag kunnat läsa mig till så började utvecklingen på Wii U och det är väl anledningen till att det ser ut och flyter mer eller mindre likadant på båda konsolerna(har själv båda).

Men att det skulle se likadant ut eller flyta likadant är väl en sanning med modifikation?

Ingen tvekan om att Wii U har lägre upplösning, oftast lägre framerate och inte riktigt samma bildkvalitet.
Ser nästan ut som spelet primärt var utvecklat för switch med Wii U som en eftertanke, snarare än tvärtom.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Ja Wii U versionen är lite sämre tekniskt och att kalla spelet på switch för re-release måste ju vara direkt felaktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Perfekt kombinationstaktik som jag gillar. Switch Lite och Switch Pro.

Eftersom att jag skippade Switch och fortfarande inte köpt en så vart detta ännu bättre, uppleva Nintendo Switch bärbart och vänta till Switch Pro och lira på Tv:n för 4K 2020 eller senare.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil