Nintendo Switch Lite är officiell – släpps 20 september

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch Lite är officiell – släpps 20 september

Nintendos kommande bantade Switch-modell blir en renodlad bärbar konsol utan löstagbara kontrolldon. Prislappen blir 199 USD och konsolen släpps 20 september.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nintendo Stuck

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Fräckt

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Bortsett från prislappen så såg det ut å bli en trevlig produkt.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Hedersmedlem

Seså nintendo.
Skaka fram en app till TVn som gör att man kan strömma från konsolen direkt till den där skärmen.
Det här funkar ju med steam redan.

Tänker att det borde lämpa sig ganska väl även för switchen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Borde ersätta Nintendo 3DS på riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Härligt, perfekt för oss som ändå bara spelar handhållet. Men hur löser man problemet med att vissa spel mer eller mindre kräver rörelsekontroller och/eller vibration? Blir dessa helt inkompatibla eller patchas det på något sätt? Det känns som att det är upplagt för förvirring och besvikelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Härligt, perfekt för oss som ändå bara spelar handhållet. Men hur löser man problemet med att vissa spel mer eller mindre kräver rörelsekontroller och/eller vibration? Blir dessa helt inkompatibla eller patchas det på något sätt? Det känns som att det är upplagt för förvirring och besvikelse.

Skickades från m.sweclockers.com

De säger det i videon att man kommer behöva köpa ett par riktiga joy-cons för att det ska fungera att spela.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

@ågren: Texten antyder att det helt enkelt lösts som på PSTV.

Spel som kräver en speciell kontrollmetod fungerar inte. Om det betyder att de även på Switch Lite inte ens går att starta, eller bara fungerar begränsat återstår att se. Liksom hur många titlar detta skulle påverka. Antagligen blir ett framtida krav på spelutvecklare att det ska ingå anpassning för båda. Annars riskerar de samma förvirring som sänkte PSTV.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det kanske äntligen är dags för en switch.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut bra jobbat nintendo!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu visar statistik att Switch-ägare spelar med konsolen dockad nästan lika mycket som handhållet, trots det tycker jag att det är en vettig produkt för de som vill spara en tusenlapp samtidigt som de får ner vikten och ges ökad batteritid. Enda jag kan sakna är väl en HDMI-utgång för de som i något läge vill koppla in den till en tv. Vet inte vad en HDMI-port kan kosta men måste handla om några kronor.

Permalänk
Medlem

Mindre skärm nej tack. Allt såg ju bra ut förutom det. Borde kostat $150 med.

Permalänk
Medlem

Var inte den där rejält för dyr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Seså nintendo.
Skaka fram en app till TVn som gör att man kan strömma från konsolen direkt till den där skärmen.
Det här funkar ju med steam redan.

Tänker att det borde lämpa sig ganska väl även för switchen.

Tror nog detta hade funkat dåligt i praktiken då många spel renderas mindre än 720p i handheld, lägg till en komprimerad ström och du kommer få en fin artifact smet på tv:en.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Nice! Då Kan jag ge bort min original-switch till en vän eller nått

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Paontuus:

Tror nog detta hade funkat dåligt i praktiken då många spel renderas mindre än 720p i handheld, lägg till en komprimerad ström och du kommer få en fin artifact smet på tv:en.

Yeye.
Men det är ju samma som switchen erbjuder för just koppling mot TVn redan i nuläget när man använder dockan, right?
Alltså att skicka bild till TVn från en switch är knappast något nytt

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Cenorida: ja, med tanke på att inte ett enda 3DS-spel visades upp under E3 får Switch Lite ändå anses vara spiken i kistan för 3DS-familjen. Men jag klagar inte, listan över spel jag inte hunnit ta tag i på 3DS är obekvämt lång så om den inte byggs på mer kanske jag har chansen att beta av den till slut.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Vet man om det kommer komma en "Switch" ersättare? Eller är det denna man pratar om hela tiden?

För oss som enbart kör den i docka så är såklart inte Swtich lite det minsta intressant.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det kanske äntligen är dags för en switch.

Finns många bra spel till Switch. Bara att köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Jimmy:

Vet man om det kommer komma en "Switch" ersättare? Eller är det denna man pratar om hela tiden?

För oss som enbart kör den i docka så är såklart inte Swtich lite det minsta intressant.

Det kommer en pro dock inte 2019.

Permalänk
Medlem

Skulle lätt kunna tänka mig att köpa en men har inte sett några spel som lockat mig att köpa. Visst gillar jag super mario men jag brukar tröttna rätt snabbt också, så då räcker det oftast med de lite äldre mario spelen.
Annars vet jag inte vilket spel som lockar. Det skulle väl vara ett nytt diablo eller något final fantasy som jag skulle kunna tänka mig att lira.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Jimmy: det har pratats om att en Lite-modell ska följas upp med en något "upphottad" modell senare i år eller början på nästa. Det påstås inte vara en uppföljare eller ens kraftigt uppgraderad modell utan endast en något uppskruvad variant av den Tegra X1-krets som sitter i Switch och Switch Lite. Eventuellt ska den tillverkas med en mindre tillverkningsprocess som låter dem skrämma upp hastigheterna något samtidigt som batteritiden eventuellt kan bli något bättre. Det är i alla fall den gängse spekulationen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Skulle lätt kunna tänka mig att köpa en men har inte sett några spel som lockat mig att köpa. Visst gillar jag super mario men jag brukar tröttna rätt snabbt också, så då räcker det oftast med de lite äldre mario spelen.
Annars vet jag inte vilket spel som lockar. Det skulle väl vara ett nytt diablo eller något final fantasy som jag skulle kunna tänka mig att lira.

Zelda och Smash Bros?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Vet man om det kommer komma en "Switch" ersättare? Eller är det denna man pratar om hela tiden?

För oss som enbart kör den i docka så är såklart inte Swtich lite det minsta intressant.

Ryktessnurran har snackat om två kommande modeller men att en ”billig” modell var prio och att en uppgraderad ”pro” modell skulle komma senare. Första delen i ryktena stämde så antar att det kan komma en Pro.. år 2020

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Elektron: jag har spelat igenom Final Fantasy VII, Final Fantasy IX och Final Fantasy XII: The Zodiac Age på Switch och det var fenomenalt trevliga upplevelser Annars har jag spelat flera grymt bra jrpg:s till Switch, däribland Octopath Traveler, Tales of Vesperia Definitive Edition och Xenoblade Chronicles 2 (samt Torna-expansionen till det sistnämnda). Den har snabbt blivit något av en favoritmaskin för min del faktiskt.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd

Nu behöver vi bara en stationär variant också, som kan köras fullt ut utan frekvensbegränsningar.

En sådan hade jag köpt omedelbart.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

3DS har ett oändligt mycket bättre spelutbud(9 titlar jämfört typ 50+) än Switch så det är synd att inget av dem verkar portas till Switchen

Permalänk

Mindre skärm va kanske inte på önskelistan men den blir lättare.
Blir nog ett köp för min del!

En fråga till er som redan har en Switch:
Hur gör ni med ljud/hörlurar?
En snabb googling visar att det går att använda bluetooth med en liten adapter. Funkar det bra? Eller kör ni trådade lurar?
Hur påverkar det batteritiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Finns många bra spel till Switch. Bara att köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Många? Intressant, vi har haft Switch sen det släpptes ändå har vi inte funnit mer än ett fåtal unika stortitlar som var bra nog att införskaffa.

- Super Mario Odysses
- Super Smash Bros. Ultimate
- Xenoblade Chronicles 2
- Super Mario Maker 2
- Splatoon 2

Mario Kart 8 Deluxe, New Super Mario Bros U Deluxe och The Legend of Zelda : Breath of the Wild var mer eller mindre re-releaser

Nej, personligen anser jag att Nintendo gjort ett riktigt dåligt jobb med antalet stortitlar, särskilt som är relaterade till deras grund karaktärer. Istället får man uppfattningen av att de vill att man ska betala igen för spel som man redan har till tidigare konsoler.

Sen vi köpte Playstation 4 för 12 månader sen så har Switchen stått nästintill orörd. Det är inget större fel på konsolen, problemet ligger i utbudet av bra speltitlar.

Självklart förstår jag de som köper Switchen för att ha med sig på frifot, där finns helt klart ett mervärde, dock helt ointressant för min del.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide