Nvidia Geforce RTX 2060 Super och RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Helt fantastiskt. Blev rädd för priserna men redan finns detta. Nu blir det att skicka tibax mitt 2070 Demo produkt (via Netonet) och köpa detta. Tror nog inte att priserna lär krypa ned mycket mer. Tack och bock

5700 XT 1k billigare med likvärdig prestanda ju
Men du kanske har gsync skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

5700 XT 1k billigare med likvärdig prestanda ju
Men du kanske har gsync skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Endast likvärdig i få titlar och referenskorten blir tokvarma och låter som sågverk
Jag ville verkligen köra AMD denna gången men dom har ju inte ens thermal pads mot backplate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

5700 XT 1k billigare med likvärdig prestanda ju
Men du kanske har gsync skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

*Snarlik men långsammare överlag.

https://www.youtube.com/watch?v=-SAWtKEIYbw&feature=youtu.be&...

Bryr man sig dessutom om ljudnivå skiljer det extremt mycket mellan referenskylarna.

https://www.youtube.com/watch?v=U1y-J0p-uJc&feature=youtu.be&...

Personligen hade jag aldrig köpt 5700 XT innan kort med eftermarknadskylare dyker upp.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Swec testar med ganska gamla spel så det är därför.
Nyare spel även DX11 så är 5700 XT likvärdigt med 2070 Super i de flesta spel. Så som BF V, Apex Legends osv. Sen är det sämre i Fortnite och GTA V men där har AMD alltid varit sämre än Nvidia och de spelen börjar bli gamla nu med.

Här är två bra exempel med nyare spel mellan 2070 Super och 5700 XT.
Skickades från m.sweclockers.com

Ser ut som både 5700 och 5700 XT ger mycket för pengarna. Personligen skulle jag dock inte köpa AMD:s kort pga kylaren utan antingen byta den eller vänta tills 3:e parts kort kommer ut på marknaden. Känns också som 2070 Super bör gå ner till 5000kr...Jättebra att AMD är tillbaks också slåss men lite tråkigt att vi fortfarande måste betala 5000-6000kr för 1080Ti prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

5700 XT 1k billigare med likvärdig prestanda ju
Men du kanske har gsync skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Jajamen köpte nyss en PG279Q men tack för tipset iaf
Sen är jag en som älskar g-sync. Så inget AMD för mig plus RT är ett måste likaså

Permalänk
Medlem

Saken är ju så med har man kört nvidia innan och spelar, så sitter man nog på en g-sync skärm och dom är ju inte billiga om man jämför med freesync, hade det varigt ny köp av skärm idag så funkar ju freesync på nvidia kort men tyvärr inte tvärt om det är väl något om något att bli upprörd över, sitter förövrikt på en skärm för 10k plus , så tycker jag inte man skall käbbla om några hundra hit eller dit i detta fall 2070 super är snabbare kort helt enkelt

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lorault:

Är du ute efter RTX 2070 Super för 5849:- så kan du lägga en beställning på Nvidias webbsida.
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/rtx-2070-...

Verkar inte som om 2070 Super säljs till Sverige via Nvidia, när man klickar på "Köp nu" så länkar dem vidare till alla butiken som säljer det i Sverige, men man kan köpa 2060 Super via Nvidias hemsida för 4699:- men varken 2080 Super eller 2070 Super går att köpa, så just nu om man bor i Sverige så kan man inte köpa 2070 Super för 5849:-

Tycker att priset för 2080Ti som Nvidia har listat är konstigt (13999:-) då 2080super står listat för 8199:-? är det ett placeholder pris eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Verkar inte som om 2070 Super säljs till Sverige via Nvidia, när man klickar på "Köp nu" så länkar dem vidare till alla butiken som säljer det i Sverige, men man kan köpa 2060 Super via Nvidias hemsida för 4699:- men varken 2080 Super eller 2070 Super går att köpa, så just nu om man bor i Sverige så kan man inte köpa 2070 Super för 5849:-

Tycker att priset för 2080Ti som Nvidia har listat är konstigt (13999:-) då 2080super står listat för 8199:-? är det ett placeholder pris eller?

Man kunde beställa vid lanseringsdagen till Sverige men just nu verkar det ha tagit slut. Jag rekommenderar att kolla lite på hemsidan då och då för att se om det kommer. Det fanns faktiskt i lager när jag visade men tog slut snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Cirka 800 kronor högre för 2060 Super än vanliga, i vissa fall 1000 kronor. Vad i helvete? Det är väl fan inte värt?

Undrar om någon vet om priserna kan sjunka på de vanliga 2060 korten?

Troligen inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av phillan:

ska man köpa en https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Eller ett 2070 super? Klockfrekvensen verkar högre på super!?

Skrivet av ågren:

Det beror helt på vilka modeller du jämför, vad du är ute efter och vad du prioriterar. Jag skulle aldrig köpa Ventus då korten i sitt originalutförande saknar semi-passivt läge vilket innebär att fläktarna snurrar konstant även om du bara surfar och för mig som är ute efter ett så tyst system som möjligt är det ett stort nej.

Skickades från m.sweclockers.com

2080 är vassare än 2070 super. Speciellt vid 1440p har jag läst i flera tester med samma drivisar på korten.
Inga problem ändra fläktkurva med Afterburner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slägge:

2080 är vassare än 2070 super. Speciellt vid 1440p har jag läst i flera tester med samma drivisar på korten.
Inga problem ändra fläktkurva med Afterburner

Jag kan inte ta gift på det men har inte dessa kort en hård spärr på x RPM, dvs. att även om du lägger in en egen fläktkurva så går det inte att gå under en viss procentsats? Det är i alla fall vad jag har läst men det kanske går att kringgå genom att flasha in ett annat BIOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@femkantig: Det har du rätt i, får se hur länge kortet står sig. Får kanske skruva ned några inställningar innan jag till sist får köpa ett nytt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag en orderbekräftelse och nu bearbetas beställningen, nu kan jag äntligen checka av Founders Edition på bucket listan, alltid velat ha ett sådant kort pga dess snygga design 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag kan inte ta gift på det men har inte dessa kort en hård spärr på x RPM, dvs. att även om du lägger in en egen fläktkurva så går det inte att gå under en viss procentsats? Det är i alla fall vad jag har läst men det kanske går att kringgå genom att flasha in ett annat BIOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte ta gift heller men jag har tidigare varit spekulant på ett ventus och vad jag förstår ska de går. Dock ska de finns en fläktkurva redan som är ok för överklockning. Kanske nån här som har koll?

Permalänk
Medlem

Mitt 2070 FE kom idag, väldigt oväntat men positivt att NVIDIA kan skeppa ut snabbt till oss här i norr också

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av tozz:

Mitt 2070 FE kom idag, väldigt oväntat men positivt att NVIDIA kan skeppa ut snabbt till oss här i norr också

Hade du verkligen bott norrut, hade du kunnat bre en limpskiva, viftat med den i luften och fått ett rejält proteintillskott (*).
Men jag förstår vad du menar och Grattis!

(*) Inga vampyrer, men dricker ändå blod.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tozz:

Mitt 2070 FE kom idag, väldigt oväntat men positivt att NVIDIA kan skeppa ut snabbt till oss här i norr också

Fortfarande bearbetning på min order. Verkar ta väldigt lång tid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av tozz:

Mitt 2070 FE kom idag, väldigt oväntat men positivt att NVIDIA kan skeppa ut snabbt till oss här i norr också

Fasen va nice! Är vi nöjda?
Min orderstatus står fortfarande som ”Bearbetas” 😩

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Fasen va nice! Är vi nöjda?
Min orderstatus står fortfarande som ”Bearbetas” 😩

Skickades från m.sweclockers.com

Jag återkommer imorgon, det var en del av ett nybygge

Permalänk
Medlem

Tydligen går det att leka fram riktigt bra prestanda från 5700XT! Ojojoj. När det väl finns vettiga kylare till den så…!
https://www.youtube.com/watch?v=I608LGZcD-s

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

https://www.evga.com/support/faq/afmmain.aspx?faqid=59769

Den som köper ett EVGA RTX Super bör ta bort klisterlappen överst. Finns tydligen RGB-belysning på namnet. En intressant detalj är kortet heter som ett "vanligt" RTX 2070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av banantoft:

Fasen va nice! Är vi nöjda?
Min orderstatus står fortfarande som ”Bearbetas” 😩

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt nöjd med prestandan, bra kylare, kanske lite tickande från fläktarna (men nu har jag grafikkortet 40cm från ansiktet i ansiktshöjd), så definitivt ingenting som kommer höras sen. Går inte varmt öht i WoW eller PoE, inte spelat något annat ännu

Permalänk

när var sista gången man kände att grafiktillverkarna släppte ett för bra kort i relation till priset så att man fick skynda sig att beställa? 8800GT ?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Skrivet av dealerovski:

när var sista gången man kände att grafiktillverkarna släppte ett för bra kort i relation till priset så att man fick skynda sig att beställa? 8800GT ?

För en tusenlapp mindre hade jag hållt med...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

2070 Super åter i lager för 5,849:- på Nvidia.se

Visa signatur

Gammal gubbe