Google: Köpta spel försvinner inte från Stadia

Permalänk
Melding Plague

Google: Köpta spel försvinner inte från Stadia

Inför höstens lanseringen av Stadia går Google ut med mer information, däribland stöd för lokalt flerspelarläge och att köpta spel inte försvinner när utgivare lämnar speltjänsten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har förbokat, riktigt taggad!

Hoppas på att RDR2 kommer till Stadia.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad händer när tjänsten hamnar på google cemetary?

Permalänk
Inaktiv

Känner mig pessimistisk till denna tjänst. Så många liknande tjänster som absolut inte har levererat vad de lovat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon246659:

Känner mig föga pessimistisk till denna tjänst. Så många liknande tjänster som absolut inte har levererat vad de lovat.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag tror också på denna tjänst.
Andra har inte marknadsförts rätt eller legat rätt i tid men den här vändan kan det funka.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Ja jag tror också på denna tjänst.
Andra har inte marknadsförts rätt eller legat rätt i tid men den här vändan kan det funka.

Hur mycket pumpade de inte in i Google+. Vissa produkter funkar helt enkelt inte i praktiken. Tom Netflix säger att det är svårt att garantera full bandbredd till alla då fler och fler streamingtjänster kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon246659:

Hur mycket pumpade de inte in i Google+. Vissa produkter funkar helt enkelt inte i praktiken. Tom Netflix säger att det är svårt att garantera full bandbredd till alla då fler och fler streamingtjänster kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm. Nu blev det lite svårtytt.
Är du kanske inte alls föga pessimistisk utan tvärt om pessimistisk till Stadia?

Aja.
Jag tror google ligger rätt i tid med strömningsprodukten. Största hindret är kanske om marknaden redan har tillräckligt utbud av spel... Men ja, kör de på kvalité före kvantitet så tror jag att det kommer dra in intressenter alltså. Inte minst om man kan bygga in detta i TVapparater.

Edit:
Ja som du nämner så har inte alla googles satsningar landat rätt. Intressant är det iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad händer när tjänsten hamnar på google cemetary?

Tror inte det lär hända, men ja, ändå en intressant fråga ifall det händer. Liksom om Steam skulle gå i konkurs.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tror inte det lär hända, men ja, ändå en intressant fråga ifall det händer. Liksom om Steam skulle gå i konkurs.

Skillnaden är att Steam är valves största kassako, inte en chans att de lägger ner, valve har också helt sjuka mängder pengar. Valve går i konkurs tidigast när folk inte längre spelar datorspel.

Google är dock kända för att lägga ner produkter stup i kvarten bara för att de inte når upp till ett visst mål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Skillnaden är att Steam är valves största kassako, inte en chans att de lägger ner, valve har också helt sjuka mängder pengar. Valve går i konkurs tidigast när folk inte längre spelar datorspel.

Google är dock kända för att lägga ner produkter stup i kvarten bara för att de inte når upp till ett visst mål.

Självfallet att Valve inte kommer lägga ner Steam så länge verksamheten är ekonomisk lönsam. Det samma borde gälla Google. Frågan är snarare vad som händer när den ekonomiska lönsamheten av någon anledning är i botten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Dementerar dom VR?
Man har nog missat vad Stadia är ifall man trodde att det skulle fungera med VR.

Vad är det som är bra med Stadia egentligen?
Man hyr väl bara dyrt en konsol hos google eller har jag missat något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fearnox:

Dementerar dom VR?
Man har nog missat vad Stadia är ifall man trodde att det skulle fungera med VR.

Vad är det som är bra med Stadia egentligen?
Man hyr väl bara dyrt en konsol hos google eller har jag missat något?

Skickades från m.sweclockers.com

Dyrt vet jag inte riktigt om det är. Vi får väl se.
Tror tvärt om styrkan i det kommer vara just priset. Mycket mindre inköpspris och sedan betalar man en hundring i månaden. Så det tar väl bort en tröskel.

Går det googles väg så lär det här byggas in i TVapparaterna. Samma sak funkar ju redan med steam in home streaming. Har det som app i TVn bara och kopplar in handkontroller så det kanske till och med kan bli bakåtkompatibelt för TVapparater om man bara kan få plugga in handkontrollen på nå sätt.

Så lägre priströskel där man inte behöver köpa en konsol för 4000 spänn längre och mindre sladdar och hårdvara.
Tänker jag mig...

Vi får väl se vad det sen innebär egentligen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Dementerar dom VR?
Man har nog missat vad Stadia är ifall man trodde att det skulle fungera med VR.

Vad är det som är bra med Stadia egentligen?
Man hyr väl bara dyrt en konsol hos google eller har jag missat något?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, du har missat några saker. Först och främst går det att använda Stadia utan månadskostnad. Du behöver endast köpa ett spel via Stadia. Betalprenumerationen ger högre kvalité i bild och ljud samt via spel gratis.

Se denna bild för mer info:

Permalänk
Medlem

129 dollar för Chromecast, kontroll och 3 månaders free för mig (+en vän) var ändå ganska nice.

Har inte läst på så mycket än, men kommer nyare Smart-TVs få en app man kan köra med direkt i Tvn? Eller streamar man via Chromecasten eller sin PC eller hur funkar det?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

129 dollar för Chromecast, kontroll och 3 månaders free för mig (+en vän) var ändå ganska nice.

Har inte läst på så mycket än, men kommer nyare Smart-TVs få en app man kan köra med direkt i Tvn? Eller streamar man via Chromecasten eller sin PC eller hur funkar det?

Vid lanseringen är det endast Chromecast Ultra med Founders Edition som kommer att kunna köra Stadia. Chromecast, PC, telefon och surfplatta kommer att kunna streama i framtiden.

Jag räknar med att Smart-TVs i framtiden får en app. Det vore konstigt annars. En TV som klarar att streama tex YouTube och Netflix lär ju klara av att streama Stadia.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Var ganska taggad i början på Stadia men avtog i princip helt när mer info kom ut.
Bra spelutbud vid release men vilka spel får man senare är frågan. Personligen tror jag vi kommer få äldre spel och inga nya AAA spel på premium.
Jag avvaktar med köp. Hoppas iaf själva tjänsten kommer fungera grymt bra även om det inte blir något för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag tror fortfarande inte på denna tjänst, det där med "Outside of unforeseen circumstances, Stadia will aim to keep any previously purchased title available for gameplay." är ju snyggt formulerat. Förutom att man måste köpa spel på nytt.

Förresten så har valve gått ut med att om Steam om någon anledning skulle stänga så kommer de se till att användarna fortfarande kommer kunna spela sina spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja