Mitt Nätaggs fläkt låter konstigt

Permalänk
Medlem

Mitt Nätaggs fläkt låter konstigt

Hej Jag byggde min dator för ca 4 månaders sen med corsairs vs550 v3 som nätagg. När jag hade haft datorn i ca 2 månader så hör jag ett konstigt ljud från psut det låter som att fläkten slår i i något men när jag kollar så är det inte så när jag hör det så stänger jag av datorn och kollar upp det men jag hitta ingen lösning som funka men dagen efter så åkte jag iväg under en helg och när jag kommer tillbaka och startar datorn så låter det inte längre och det var så ett tag men när jag startar apex legends och kör en stund så hör jag ljudet igen men jag struntar i det och fortsätter att spela till jag går och lägger mig och sen så kom det tillbaka efter en dag.
Det ända sättet som funkar är om jag stänger av datorn och psut och väntar en stund sen när jag startar igen så är det borta men efter ett tag så kommer det

Jag tycker att ljudet inte är jättejobbigt men jag vill vet om det finns någon lösning på ljudet eller om det ens är farligt för mig och datorn

Permalänk
Avstängd

Låter som fläkten är trasig, nya nätagg stänger av sig till de blir varma och då börjar fläkten väsnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Låter som fläkten är trasig, nya nätagg stänger av sig till de blir varma och då börjar fläkten väsnas.

Okej så det är lugnt att jag fortsätter att spela eller ska jag skaffa nytt

Skickades från m.sweclockers.com