Vill du hjälpa till att göra SweClockers bättre? Gå med i expertgruppen!

Permalänk
Hedersmedlem

Vill du hjälpa till att göra SweClockers bättre? Gå med i expertgruppen!

Hej allesammans

Jag har skapat en intresseanmälan för de som är intresserade av att på olika sätt hjälpa till att förbättra SweClockers genom att ingå i en ”expertgrupp”. Som en del kanske har märkt har det dykt upp allt fler förändringar här på siten den senaste tiden och så kommer det även fortsätta. Det är dock viktigt att vi gör det här tillsammans och att SweClockers medlemmar får möjligheten att bidra med sitt perspektiv, eftersom att experterna på SweClockers såklart är alla medlemmar. Deltagandet i den här gruppen kan handla om delta i diskussioner online, fundera kring SweClockers syfte och funktioner i allmänhet (och dela med sig), identifiera områden för eventuella förbättringar, utvärdera idéer och designskisser, workshops IRL med mera. 
Den exakta planeringen och utformningen "avslöjas" när jag vet hur intresset ser ut.

Låter det här intressant? Om du är engagerad i SweClockers och vill dela med dig av din erfarenhet, tveka inte att skicka iväg en intresseanmälan i länken nedanför! Anmälan är inte bindande så kör på om du tycker att det låter kul.

Klicka här för att komma till intresseanmälan!

Om det dyker upp några frågor så tveka inte att fråga här i tråden eller skicka ett PM till mig.

Permalänk

Kan inte påstå att jag varit superaktiv i forumet, jag lurkar mest - men drog iväg ett svar. Kul initiativ!

Visa signatur

keep on swimming :-)

Permalänk
Hedersmedlem

@datachild: Det gör ingenting, alla är välkomna att ansöka. Kul att du är intresserad!

Permalänk
Medlem

Kul initiativ!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Alltid roligt ifall det går att vara med och påverka, bra initiativ!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

@Gurt: Jag önskar mig ett mörkt läge man kan skifta till vid behov. Särskilt när man sitter vid datorn när det är mörkt ute/inne kan det vara skönt för ögonen.
IOM att LED paneler återger vit och andra ljusa färger med en hög blå andel som kan skada ögonen på lång sikt vore detta ett välkommet tillval tror jag.
I macOS finns det ju stöd för mörkt läge, och när man surfar vissa sidor, ställs dom automatiskt om till mörkt ochså.
Det vore ochså en bra idé för 99.se, då dom har väldigt många Apple användare som besöker sidan.
För deras skrikande vit kan bli jobbigt. Ni kanske kan vidarebefodra det till dom ochså?

Annars är jag faktiskt nöjd med SweCockers uppsättning.
Kul initiativ!!!

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Kul initiativ! Alltid kul att få vara med och få fram egen input på förbättringar osv.

Men vore det inte bra med formuläret att få med ex vad de som registrerar sig jobbar med eller har för hobbys / liknande för att få lite olika kompetens i expertgruppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

@Gurt: Jag önskar mig ett mörkt läge man kan skifta till vid behov. Särskilt när man sitter vid datorn när det är mörkt ute/inne kan det vara skönt för ögonen.
IOM att LED paneler återger vit och andra ljusa färger med en hög blå andel som kan skada ögonen på lång sikt vore detta ett välkommet tillval tror jag.
I macOS finns det ju stöd för mörkt läge, och när man surfar vissa sidor, ställs dom automatiskt om till mörkt ochså.
Det vore ochså en bra idé för 99.se, då dom har väldigt många Apple användare som besöker sidan.
För deras skrikande vit kan bli jobbigt. Ni kanske kan vidarebefodra det till dom ochså?

Annars är jag faktiskt nöjd med SweCockers uppsättning.
Kul initiativ!!!

Varsågod.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Traumklang:

@Gurt: Jag önskar mig ett mörkt läge man kan skifta till vid behov. Särskilt när man sitter vid datorn när det är mörkt ute/inne kan det vara skönt för ögonen.
IOM att LED paneler återger vit och andra ljusa färger med en hög blå andel som kan skada ögonen på lång sikt vore detta ett välkommet tillval tror jag.
I macOS finns det ju stöd för mörkt läge, och när man surfar vissa sidor, ställs dom automatiskt om till mörkt ochså.
Det vore ochså en bra idé för 99.se, då dom har väldigt många Apple användare som besöker sidan.
För deras skrikande vit kan bli jobbigt. Ni kanske kan vidarebefodra det till dom ochså?

Annars är jag faktiskt nöjd med SweCockers uppsättning.
Kul initiativ!!!

Anmäl dig till gruppen så kan vi diskutera det vidare! Det är ett typiskt diskussionsämne som jag tänker mig kommer dyka upp.

Skrivet av SypherZ:

Kul initiativ! Alltid kul att få vara med och få fram egen input på förbättringar osv.

Men vore det inte bra med formuläret att få med ex vad de som registrerar sig jobbar med eller har för hobbys / liknande för att få lite olika kompetens i expertgruppen?

Kul! Hoppas att du skickar iväg ett svar!

Jag funderade över att lägga till en fråga om arbete men insåg att det inte kändes tillräckligt relevant. Jag tänker att alla är "lika" medlemmar på SweC oberoende av vad man arbetar med. Min tanke var att forumdelarna kan ge en fingervisning om vad alla är intresserade av, och sedan när jag samlar ihop alla deltagare har jag tänkt att ta reda på mer vilka ni är och kompetens. En del av att lära känna varandra

Permalänk
Medlem

Ansökt jag med!

Har helt klart blivit mycket mer engagerad på senare tid och märkt saker som alla medlemmar skulle kunna nyttja. Först av allt kanske en ergonomi"skola" så man får rätt ställningar osv inför maraton framför skärmen som man kanske skulle kunna hjälpa till med

Permalänk
Avstängd

Trevligt, jag skickade in en ansökan.
Kan nog säga att forumet här på Swec. är både enkelt, trevligt och smidigt att bläddra i. Något som skulle kunna förbättras om man nu måste klaga så är det sökfunktionen som kan vara lite väl kinkig ibland.
Ögnar igen nyheter och annat men är nog forumet som gör Swec. till det bästa stället att vara på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

@Gurt: Jag önskar mig ett mörkt läge man kan skifta till vid behov. Särskilt när man sitter vid datorn när det är mörkt ute/inne kan det vara skönt för ögonen.
IOM att LED paneler återger vit och andra ljusa färger med en hög blå andel som kan skada ögonen på lång sikt vore detta ett välkommet tillval tror jag.
I macOS finns det ju stöd för mörkt läge, och när man surfar vissa sidor, ställs dom automatiskt om till mörkt ochså.
Det vore ochså en bra idé för 99.se, då dom har väldigt många Apple användare som besöker sidan.
För deras skrikande vit kan bli jobbigt. Ni kanske kan vidarebefodra det till dom ochså?

Annars är jag faktiskt nöjd med SweCockers uppsättning.
Kul initiativ!!!

Jag använder Dark Mode extension i Firefox som fungerar helt okej. Just den funktionen tycker jag ska bara fristående så att man får ungefär samma upplevelse överallt. Det avlastar helt enkelt Sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Sötast

Sweclockers är mitt hem, så klart att det finns intresse

If you can't beat em, join em, eh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det var inte riktigt det jag var ute efter, men intressant program iaf. Tack för tipset. Ska testa det. Bookmarked.

Skrivet av Gurt:

Anmäl dig till gruppen så kan vi diskutera det vidare! Det är ett typiskt diskussionsämne som jag tänker mig kommer dyka upp.

Ska anmäla mig till gruppen. blir spännande. Tack.

Skrivet av Joppis:

Jag använder Dark Mode extension i Firefox som fungerar helt okej. Just den funktionen tycker jag ska bara fristående så att man får ungefär samma upplevelse överallt. Det avlastar helt enkelt Sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar för den. Visste inte ens att det fanns och installerade det omgående nu. Ser ut att funka bra på SweClockers. Skall testa på andra sidor ochså.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att många är intresserade Jag låter formuläret ligga ute om fler vill hoppa på, men börjar kika lite på vad jag skulle kunna sy ihop med er. Hojta till om ni har frågor.

Permalänk

Vad hände med detta? Dödstyst

Visa signatur

keep on swimming :-)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av datachild:

Vad hände med detta? Dödstyst

Jag ber om ursäkt för radiotystnad! Intresset var större än vad jag hade förväntat mig (som såklart är roligt), det har lett till att jag måste fundera lite extra kring hur upplägget ska se ut. Det vore trist att behöva välja bort personer som vill delta, men som det ser ut nu kanske vi är för många för att samtala i en enda stor grupp.

Kul att det verkar finnas intresse fortfarande Jag ska göra mitt bästa för att snabba på processen. Men med sommar, semestrar och folk som reser bort så kanske det inte kommer igång helt och hållet på någon månad. Håll ut!