Efter leverantörsbytet – SweClockers utan nedtid varje natt klockan 4:30

Permalänk
Medlem

Underbart!

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Åhh underbart <3 tillhör skaran som går upp när ni går ner ^^

Herregud julafton på sweclockers ! Först Bahnhof och nu detta

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maweric:

Tittar på bilden där ni kopplar in internetsladden genom att göra den där kommandorörelsen. Antar att det är servern som kopplas in där. Eller är det någon speciell låda för 24/7-upptid?
Hur som helst så ser den liten och smidig ut. Vad sitter det för hårdvara i den??

Har du aldrig sett ett modermodem??

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Det måste varit något obskyrt som tvingade er att köra backupen med noden nedstängd.
Nu antar jag att ni helt enkelt backar upp hela VMen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Har du aldrig sett ett modermodem??

AHA! Är det så ett sådant ser ut?! Kan ett sådant fixa upptiden?
Men frågan kvarstår dock, vad är det för hårdvara i en sådan?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk

Äntligen sverigeklocker till morgonkaffet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Mycket bra

Måste säga att, jäklar va snabb sajten är sedan leverantörsbytet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jaaaaaaaa! jag blev alltid så besviken på livet när jag skulle bläddra vidare till diskussionerna efter artiklar och helt plötsligt så var sidan nere :I

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Det måste varit något obskyrt som tvingade er att köra backupen med noden nedstängd.
Nu antar jag att ni helt enkelt backar upp hela VMen.

säkert typ veeam.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Lol, den kommer jag ihåg, dvs i mina yngre dagar..då var jag precis likadan. efter 3je o sista slumberknapptryckningen, kom man till slut upp.
För min del, kom sedan en tid då åldern av någon oförklarlig anledning, förtrollar en till att man faktiskt gillar att gå upp lsådär ångt i förtid, så att man slipper stressa. Dvs, insåg det när jag helt oväntat började förstå ordspråk som "Morgonstund har guld i mun"

Nu går jag visserligen inte upp under swecs (numera historiska) nertid, men efter att jag gort tandborstsgrejen o vattenplaskandet, så har jag alltid 45 minuter med kaffe o lugnt tidningsläsande skärmtid, innan jag beger mig mot arbetet
Och i den morgonrutinen ligger självklart alltid Swec med, och jag hade inte varit en lika glad gubbe om den legat nere just då.

Ligger själv i en släckt där det nästan inte existerar morgonmänniskor, inklusive båda farföräldrar, så för min del är det tvivelaktigt att någonsin växa bort från nattugglelivet, man programmerar ju bäst då!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem

Hoppas ni får fira med tårta!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Fick istället 502 Bad Gateway.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Fick istället 502 Bad Gateway.

Skickades från m.sweclockers.com

Den brottades jag också med runt 1-2 inatt. Det gick att komma in men segt och många gånger blev det bad gateway så allt är nog inte helt fixat än.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur er förmåga att skapa backups har med er gamla leverantör att göra men skönt att ni löste det i alla fall

Permalänk
Medlem

Kliver upp tidigt på morgonen och drabbas varje vardag av nedtiden. Så nyheten att nedtiden är ett minne blott är välkommet 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

säkert typ veeam.

Det är faktiskt inte ens problem att backa en VM i drift med veeam, jag gör det själv med en burk jag inte orkat confa nån vettigare backup till...

Skrivet av Eckelhesten:

Förstår inte hur er förmåga att skapa backups har med er gamla leverantör att göra men skönt att ni löste det i alla fall

Jag undrar också, märkligt/ovanligt dåligt info för att vara Sweclockers. Skulle som jag nämt i en tidigare tråd vilja ha mer info om miljön innan/efter samt höra hur tankarna gick i valet av ny lösning.

Säger inte att det är fel på något, men det vore intressant att få frågetecknena besvarade

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det är faktiskt inte ens problem att backa en VM i drift med veeam, jag gör det själv med en burk jag inte orkat confa nån vettigare backup till...

Jag undrar också, märkligt/ovanligt dåligt info för att vara Sweclockers. Skulle som jag nämt i en tidigare tråd vilja ha mer info om miljön innan/efter samt höra hur tankarna gick i valet av ny lösning.

Säger inte att det är fel på något, men det vore intressant att få frågetecknena besvarade

precis va jag menar, veeam är grymt

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Ned tiden blev utbytt mot "bad gateway" istället ?
Har hänt mig flertalet gånger sedan skiftet, men det kanske ingår i inkörningstiden ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Jag är lite besviken att ingen postade ett inlägg i den här tråden mellan 04:30 och 04:59.

Fanns det inga nattugglor på SweClockers ?

På Webhallen kostar 12 pack Jolt Cola 219kr.

Den första som postar ett inlägg i denna tråden den 2019-07-08 mellan 04:30 - 04:59 (enl SweClockers timestamp) och skickar ett pm med sitt mobilnr till mig ska jag Swisha 219kr till.

(Ett inlägg som säger något, inte bara slumpvis hamrande på tangentbordet eller ”först”).
(Inget olagligt eller som bryter mot SweClockers trivselregler eller dyl.)

Så får vi se om det finns någon törstig nattuggla på SweClockers.

PS Jag kommer troligtvis själv sova vid den tiden och har att göra under måndag. Så bli inte upprörd om jag inte svarar före kvällen. DS

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Välkommen nyhet, sammanträffar annars med förmiddagsfikat här i Singapore som ligger 6 eller 7 timmar före beroende på sommar-/vintertid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apple MacBook Pro 16-inch | M2 Max with 12C CPU, 38C GPU | 64GB unified memory | 4TB SSD storage | 3x Thunderbolt 4 | HDMI | SDXC | MagSafe 3 | Touch ID | Liquid Retina XDR display | Force Touch Trackpad

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Tycker sidan har varit svajig sedan flytten

Skickades från m.sweclockers.com

Den var nere under korta stunder igår men det är nog bara tillfälligt pga flytten och inställningar.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej, det stämmer att vi fick en del 502 felmeddelanden. Vi har inte riktigt trimmat in inställningarna riktigt ännu. Mellan 20-00 kunde man drabbats av dem när redaktionen gjorde graferna till AMD testerna som rullades ut idag.

Vi har nu höjt resurserna till de tjänsterna så att den även orkar med fronten.

Vid 01-02 drabbades vi av en DDoS attack, så det var inget medvetet att ligga nere vid den tiden. Vilket inte heller är så kul såklart! Min kollega kommer att jobba mer med servern i nästa vecka för att minska vår nedtid.

Angående databas backupen hade vi ingen möjlighet att utföra snapshots av hela maskinen, vi behövde därför stänga sidan så att inga läs eller skrivningar skedde och göra en komplett databasdump. Efter att det skett öppnades sidan igen. Det här är nu inte längre ett problem hos Bahnhof.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Ja vad skönt!!!, nu slipper man som sen nattuggla eller morgontidig råka ut för att något inlägg man skriver på efternatten fastnar mitt i därför man glömt av att tänka på nedtiden.

Samtidigt kunde det vara bra med gå och lägg dig påminnelsen när nedtiden drog igång, men får väl sätta larm i telefonen istället.

Men som sagt bra gjort äntligen!!!, för det var annars lite pinsamt med dessa regelbundna stopp som knappast någon annan datainriktad site haft sedan länge...

Permalänk
Inaktiv

Vi som är fast med ComHem lär inte märka någon skillnad tyvärr.

Permalänk

Jag citerar Gert Fylking: Äntligen!!!

Permalänk

nice, jag har varit inne otaliga gånger när sidan är stängd (jobbar natt)

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Avstängd

JUST NU: 502 Bad Gateway
nginx

Visa signatur

Powered by AMD 3900X

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara lite problem nu dock så speciellt smärtfritt var/är det väl inte?

Visa signatur

.