Efter leverantörsbytet – SweClockers utan nedtid varje natt klockan 4:30

Permalänk
Medlem

Härligt, är en inbiten nattuggla så är ofta vaken vid den tiden.
Spenderat många natt-timmar på Sweclockers och gått igenom nyheter och tester, ypperligt för att varva ner innan sängen.

Permalänk
Medlem

Gött Går upp strax efter fyra inför jobbet och har nästan aldrig kunnat kika på SweC innan jag åker

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Har stött på detta väldigt ofta på senare tid pga sämst dygnsrytm. Och då bor jag ändå en tidszon österut, så klockan här är ännu mer än vad den är i Sverige. Och nej, jag vaknar inte tidigt. Jag lägger mig sent.

Men undrar samma som många andra: vad har egentligen ändrats för att möjliggöra detta? Struntar ni i att ta backup? Ändrade ni något som hade kunnat ändras tidigare? Eller har det med Bahnhof att göra på något sätt?

Permalänk
Medlem

Inte bra, Sweclockers var ju mat- och sovklockan jag gick efter. Nu vet jag inte när jag är pumsig.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Detta välkommnas. Dock så brukade det va lite som en "heads up" att när sweclockers har gått ner är det nog dags att krypa till kojs. Aja jag som får se över mina sov vanor helt enkelt.

Verkar dock vara väldigt många medlemmar som går upp tidigt på morgonen så man får vara glad för deras skull.

Permalänk
Medlem

@SanTeoX:
Med en väl fungerande backup lösning ska det mycket till om man inte kan ta live backup på de flesta databasmotorer idag.
Den lösning vi kör klarar iaf galant MSSQL, MySQL/MariaDB, Oracle, DB2, PostgreSQL m.m single och cluster mode.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Men hur ska man nu veta att man varit uppe för länge?

Fågelkvitter ska funka rätt bra... har jag hört...

Permalänk
Rekordmedlem

Det har just varit lite nertid så man har kanske bytt schemalagd tid mot sporadiska stopp på slumpmässig tid ?
Eller så är det kanske bara lite buggar pga flytten...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är total datanörd och jobbar nästan alltid på nätterna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Hjälpsam

Var det inte mellan 04:15-05:15?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

ändå vågat att byta leverantör 2 dagar innan en av de störta händelserna i hårdvaruväg på senare tid med flera cpu:er och 2 gpu:er

Permalänk
Medlem

Härligt, det har ju hänt någon gång att man velat kolla sidan när det varit underhåll, hehe

Permalänk
Medlem

Tycker sidan har varit svajig sedan flytten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Helt hilarious, jag nattjobbar och har alltid trott att SWEC går ned en längre period under natten men det är alltså bara mellan 0430-0500. Helt sjukt för då har jag alltså gått in under dom 30minuter SJUKT många gånger och träffat den downtimen. Hursom, nice att slippa!

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Medlem

Inte förstått varför backup inte kunnat göras live tidigare men glad att det är över. Är ofta uppe hela natten och jobbar och Swec är alltid bra att läsa under dötiden.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
99:e percentilen

En epok av svensk internetkultur går i graven – framtidens LAN-känsla kommer helt enkelt aldrig vara lika genuin.

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vad är ni för sorts folk som hinner läsa forum innan arbetet?!?

Själv hinner jag knappt spotta ut tandkrämen pga tidsbrist, a.k.a. morgontrötthet.

Däremot jobbar jag natt emellanåt och då har det alltid varit irriterande att sweclockers gått ner just då. 4:30 är precis då jag brukar äta frukost innan man börjar plåga patienterna...

Permalänk
Medlem

Äntligen
Har inte sett detta nere för underhåll på något annat forum på säkert 10år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Härligt då jag brukade se underhålls meddelandet ett par gånger i veckan till och med.
Nog för att jag brukar vara dålig att kolla på klockan men roligt att bli lika förvånad varje gång sidan är nere.

Permalänk
Medlem

fan va bra, går upp 4:15 på vardagarna och blir alltid lika ledsen när jag äter min fil men inte kommer in på SweC!

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Äntligen

Som boende i Australien så lyckades det hamna på min lunch tämligen ofta minst en/två gånger i veckan så detta är en qol förbättring som heter duga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide air 540 || i5 4670k @4.2 || Asus B-85 plus || Msi 970 4gb || 8 GB RAM 1600 MHz || Evga Supernova G2 750w ||
Tangentbord & Mus || Steelseries g6v2 || Razer Abyssus ||

Permalänk
Inaktiv

Alltid undrat varför. Förstår fortfarande inte helt varför ni behövde stänga ner för att ta backup men gott de tiderna är över

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Vad är ni för sorts folk som hinner läsa forum innan arbetet?!?

Själv hinner jag knappt spotta ut tandkrämen pga tidsbrist, a.k.a. morgontrötthet.

Däremot jobbar jag natt emellanåt och då har det alltid varit irriterande att sweclockers gått ner just då. 4:30 är precis då jag brukar äta frukost innan man börjar plåga patienterna...

Lol, den kommer jag ihåg, dvs i mina yngre dagar..då var jag precis likadan. efter 3je o sista slumberknapptryckningen, kom man till slut upp.
För min del, kom sedan en tid då åldern av någon oförklarlig anledning, förtrollar en till att man faktiskt gillar att gå upp lsådär ångt i förtid, så att man slipper stressa. Dvs, insåg det när jag helt oväntat började förstå ordspråk som "Morgonstund har guld i mun"

Nu går jag visserligen inte upp under swecs (numera historiska) nertid, men efter att jag gort tandborstsgrejen o vattenplaskandet, så har jag alltid 45 minuter med kaffe o lugnt tidningsläsande skärmtid, innan jag beger mig mot arbetet
Och i den morgonrutinen ligger självklart alltid Swec med, och jag hade inte varit en lika glad gubbe om den legat nere just då.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Kanske är det placebo men jag tycker att hemsidan laddar rejält mycket snabbare nu än tidigare också! Perfekt timing inför alla testartiklar idag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem

Tack Edin, helt rätt beslut!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Skön uppgradering, nertid är inte okej 2019 skönt att ni löst det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jobbar treskift och givetvis har man gnuggat geniknölarna och formulerat ett vasst inlägg och när man vill posts det såvmöts man av meddelandet att siten är nere. Man klickar på backa för att sedan mötas besvikelsen att ens inlägg är borta för alltid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

30 minuter downtime tidigare? Har för mig att det var mycket längre, det kändes i vilket fall som helst som en evighet. Men ja, skönt att störningsmomentet är borta!

Visa signatur

5600x, Rtx 3070

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Tittar på bilden där ni kopplar in internetsladden genom att göra den där kommandorörelsen. Antar att det är servern som kopplas in där. Eller är det någon speciell låda för 24/7-upptid?
Hur som helst så ser den liten och smidig ut. Vad sitter det för hårdvara i den??

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)