SweClockers byter leverantör till Bahnhof

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Bascule666:

Edge varnar för Cetrifikatfel:
Felkod: DLG_FLAGS_SEC_CERT_CN_INVALID

Hej, vänligen prova att tömma webbläsaren cache. Jag provade nu i Internet Explorer och Microsoft Edge. Kan inte replikera felmeddelandet.

Permalänk
Medlem

När blir det det möjlighet att besöka Sweclockers via IPv6?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Ah, är det därför som hemsidan laddar så snabbt nu?

Vet inte om man ska säga "grattis" till Bahnhof eller Sweclockers. Kul är det oavsett.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej, vänligen prova att tömma webbläsaren cache. Jag provade nu i Internet Explorer och Microsoft Edge. Kan inte replikera felmeddelandet.

Funkade bra! Inga mer felmeddelanden efter rensad cache.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Ah, är det därför som hemsidan laddar så snabbt nu?

Vet inte om man ska säga "grattis" till Bahnhof eller Sweclockers. Kul är det oavsett.

Grattis till båda, givetvis!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Entusiast

Det var då själva modermodemet vad det går undan nu! Det märks särskilt på längre artiklar med flera kapitel och när man vill ta sig till senaste sedda inlägget i en tråd. Internetsladden har definitivt kopplats till rätt hårddisk i det här fallet!

Med tanke på tiden man tillbringar på SweClockers är det ju nästan som man fått en gratis uppgradering själv! Man tackar och bockar för det

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Skitbra! Själv har jag bott i Norge hela mitt vuxna liv fram tills i år då jag valt att komma tillbaka till hemlandet. Mitt val när det kom till ISP var ganska självklart. Bahnhof all the way. Tack för att ni ställer upp för vårat fria internet!

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det var då själva modermodemet vad det går undan nu! Det märks särskilt på längre artiklar med flera kapitel och när man vill ta sig till senaste sedda inlägget i en tråd. Internetsladden har definitivt kopplats till rätt hårddisk i det här fallet!

Med tanke på tiden man tillbringar på SweClockers är det ju nästan som man fått en gratis uppgradering själv! Man tackar och bockar för det

Frågan är hur man ska investera all den tid man sparar in nu?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Joppis:

Frågan är hur man ska investera all den tid man sparar in nu?

Ännu mer SweClockers, så klart!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det var sannerligen ingen liten upgrade ni gjorde iom flytten. Jösses vad rapp sajten har blivit nu!

Kraftiga ryggdunk till alla inblandade - ett ypperligt utfört jobb.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Avstängd

Att det är högt tak här på swec är att ta i så att det stänker om det hela, men trevligt med Bahnhof. Ett av få företag med respekten kvar.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Sjukt snabbt felfritt här iallfall

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Jag har Telia fiber 100/100 och jag har inte märkt någonting alls!
Det har varit sjukt snabbt felfritt här hela tiden.
På mobila vart det lite halvsegt, nångång....men inget jag störde mig på.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det var då själva modermodemet vad det går undan nu! Det märks särskilt på längre artiklar med flera kapitel och när man vill ta sig till senaste sedda inlägget i en tråd. Internetsladden har definitivt kopplats till rätt hårddisk i det här fallet!

Med tanke på tiden man tillbringar på SweClockers är det ju nästan som man fått en gratis uppgradering själv! Man tackar och bockar för det

Kan tänka mig att i samband med att de bytte till Bahnhof och dessutom hyrde VMs så blev det en rejäl skjuts i kraften hos modermodemet. Ökningen av kommandorörelser har säkert fyrdubblats och man har en rejält tilltagen internetsladd i hårddisken nu!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Klart sweclockers är blixtsnabb nu, dom kör nginx + varnish cache
Förmodligen på CentOS eller Debian, kanske freeBSD ? ^^
Linan sweclockers har från Bahnhof ligger nog minst på 500Mb upp om dom nu inte fixade en 1Gbit

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Vi skulle ju kunna göra ett reportage eller liknande hos Bahnhof om det är av intresse att veta mer? Nu har vi fokuserat på att få till en riktigt bra lösning för nu och framtiden, redundans, bli av med nattliga avbrott etc så jag kan inte garantera att servrarna är supersexiga överklockade med vattenrör som @Zoyadog böjt manuellt, som @Klorixx snigel kryper runt i, ett premiumchassi som @JonasT valt ut eller @Laine custombyggt.

Riktigt nöjd att det blev av med Bahnhof som vi nu ingått ett partnerskap med och det kommer dyka upp tillfällen då alla på SweClockers kan tycka till och feedbacka Bahnhof kring deras tjänster och allas vår upplevelse samt förbättringsförslag på dessa. Och hur kul vore det inte om Jon dök upp på festen i höst när SweClockers fyller 20 år och vi bjuder in de medlemmar som bidrar mest till SweClockers och kunskapen som finns här ;-). Stay tuned - SweC är här för att stanna!

Reportage skulle vara trevligt. Att få veta vilken hårdvara som behövs för att driva SweC.
Helt okej om ni inte hunnit fixa vattenkylning och överklockat Pentium 4 CPUn, det hinner ni efter semestern. Eller har ni AMD nu? Det är frågan? Skulle välja Bahnhof som leverantör om jag kunde, men är fast i Telia här.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Moderator
Testpilot

Bra byte. Sajten är sjukt snabb nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Jaha....Så då slipper vi med andra ord den där IDIOTISKA "sidan ligger nere för underhåll" VARENDA NATT mellan 03-05 sedan vad, 10 år nu ?
Hoppas ni väljer en leverantör som inte kör sina servrar på Windows 3.11 som ni gjorde fram till nu. För något annat anledning till att köra "underhåll" på sidan varje natt i 10 år finns absolut inte.

Gillar inte heller det. Vaknar upp 05:15 för att gå till jobbet och sen går man in på Sweclockers men icke! Underhåll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Precis, hårdvaran är någon annans problem
Aws/azure/GCD är bland det bästa som hänt, variabel prestanda tillgänglig on demand, availability zoner/failover och säkerhets/backuplösningar i en nivå man inte har en chans att sätta upp själv, för att nämna några grejor.

Finns inte en chans jag skulle gå tillbaka att börja drifta företagskritiska grejor själv.

Enda nackdelen är väl $$$.

Du är i en annan båt än mig, själv gillar jag inte alls molnet..
Gillar att ha kontroll på mina egna grejjer

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Peta igång ICMP Echo-svar nu också då när det verkar finnas lite mer "kräm".

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Efter bytet kommer jag alltid in på mobilsidan och får gå längst ner på sidan och klicka Fullversion. Har andra grejor ändrats under flytten?

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Leoms:

Efter bytet kommer jag alltid in på mobilsidan och får gå längst ner på sidan och klicka Fullversion. Har andra grejor ändrats under flytten?

Hej, ledsen för det! Tryckfelsnisse (jag) tyckte det var en bra idag att skriva två m i slutet på sweclockers.comm och den förstod inte vad du ville besöka. Då plockade den i bokstavsordning och då kommer m.sweclockers.com före www.sweclockers.com.

Permalänk
Medlem

Jag hade en flytt och passa på att byta tillbaka till Bahnhof efter som att på dagtid så hade jag en frustrerande tid att äga I snabba FPS, något som "bara kändes fel, tom med låg ping, så man ser det inte på så sätt.
När jag nu flyttat EN fjuttig Kilometer, och hamna hos Bahnhof så fick jag min "känsla" bekräftat.. och allt är toppen dygnet runt, men jag förstår fortfarande inte riktigt varför och hur det kan vara så.. en fråga faktiskt!
Bahnhof har tyvärr frustrerande kötider men annars toppen.
Dem har ett val att att dem kan ringa upp senare iof.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se några bilder på artiklarna eller avatarer sen bytet
Har testat att rensa cache, men ingen skillnad.
Får även samma problem i Edge.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Flutters:

Jag kan inte se några bilder på artiklarna eller avatarer sen bytet

Hej, bilderna levereras en annan server och det ser ut som att den adressen inte bytts ut i din dator. Prova att göra följande kommandorörelse, om du sitter på Windows.

Startmenyn -> Kommandotolken -> ipconfig /flushdns

Permalänk

"Vi är riktigt glada över att SweClockers äntligen valde Bahnhof. Det är en genuin sajt med högt i tak där det diskuteras och ventileras om allt från datorer till operatörer, även om oss! Och det är bra, så ska det fortsätta – allt i yttrandefrihetens och sekretessens namn, säger Jon Karlung, VD på Bahnhof."

LOL och suck. Karlungs tjat om "yttrandefrihet" och "sekretess" är lite tröttsamt. Yttrandefrihet på vems villkor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej, bilderna levereras en annan server och det ser ut som att den adressen inte bytts ut i din dator. Prova att göra följande kommandorörelse, om du sitter på Windows.

Startmenyn -> Kommandotolken -> ipconfig /flushdns

Funkar tyvärr inte

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Flutters:

Funkar tyvärr inte

Hej, om du istället skriver "nslookup cdn.sweclockers.com", vad får du för resultat då? Om du får annat än resultatet nedan, så har du DNS problem. Om du får lika så prova gärna en annan webbläsare, för att säkerställa att det inte är ett cacherelaterat problem.

Name: cdn.sweclockers.com
Address: 158.174.189.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej, om du istället skriver "nslookup cdn.sweclockers.com", vad får du för resultat då? Om du får annat än resultatet nedan, så har du DNS problem. Om du får lika så prova gärna en annan webbläsare, för att säkerställa att det inte är ett cacherelaterat problem.

Name: cdn.sweclockers.com
Address: 158.174.189.8

Yes får tyvärr annat resultat.
Får 81.201.220.170.

Har även testat med Edge och Firefox, och är samma problem där.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flutters:

Yes får tyvärr annat resultat.
Får 81.201.220.170.

Har även testat med Edge och Firefox, och är samma problem där.

Vissa routrar har inbyggt DNS-cache. (Min Asus RT-AC66U_B1 hemma gör så till exempel, och även PFsense och OPNsense som jag kör mycket på jobbet, dock har inte jag haft ditt problem den här gången.)

Kolla en ipconfig /all. Om "Default Gateway" står på samma som "DNS Servers" så är så fallet hos dig. Isåfall, testa starta om routern.