Xiaomi Bloatware, störigt?

Permalänk
Hedersmedlem

Xiaomi Bloatware, störigt?

Hur störande är bloaten i en Redmi note 7?
Vill gärna ha så avskalat som möjligt så kanske lika bra att köra säkert och ta en Mi A2? Värt att hoppa upp till Nokia 7.1?
Tror inte prestandan spelar mig nån roll men värdesätter en bra kamera.

Enda kravet jag har är egentligen hyfsade bilder och inte för stort. Har en S9 plus idag via jobbet med dual sim men kommer behöva en privat telefon snart. Vill inte ha större än S9:an och tycker den hade alldeles för mycket Samsung bloat.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Ska du hoppa upp till Nokia 7.1 så är Nokia 7 Plus bättre för pengarna. Kostar nu ca 2500:-. Men jag tror du kommer bli missnöjd med storleken. Extremt stor. Nokia 7.1 om du gillar ha den i en hand.

Permalänk
Medlem

Har en pocophone, med nova launcher. Funkar bra för mig, även som diehard stock android användare.
Sätter du din region till något europeiskt så försvinner det mesta bloaten, iaf på pocophone men antar att det är på alla deras mobiler.
Det värsta är inställningsappen, ett helvete att hitta saker då xiaomi har egna submenyer och sökfunktionen funkar knappt.
Överlag tror jag inte det blir ett stort problem för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Hur störande är bloaten i en Redmi note 7?
Vill gärna ha så avskalat som möjligt så kanske lika bra att köra säkert och ta en Mi A2? Värt att hoppa upp till Nokia 7.1?
Tror inte prestandan spelar mig nån roll men värdesätter en bra kamera.

Enda kravet jag har är egentligen hyfsade bilder och inte för stort. Har en S9 plus idag via jobbet med dual sim men kommer behöva en privat telefon snart. Vill inte ha större än S9:an och tycker den hade alldeles för mycket Samsung bloat.

Nöjd med min Redmi note 7. Bloatware märks oftast inte så mycket, noterar något reklamedelande i någon app som rensar cache. Valde mellan den och Nokia, dock läste jag att Nokia har (eller har haft) väldigt stora problem med buggar/krascher, valde då denna. Är nöjd med bildkvaliten, kameran får också relativt bra omdömen i recensioner för sin prisklass.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för input. Beställde en MI A2 från Inet och ett par JBL Contour från Power som verkar köra nån kampanj på JBL.

Blir säkert bra det här

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.