Tävla och vinn Intel SSD på upp till 2 TB

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn Intel SSD på upp till 2 TB

När Intel arrangerar en tävling på SweClockers ska inget mindre än tre medlemmar kamma hem varsin SSD 660p. Ettan tar hem den rymligaste modellen med kapacitet på hela 2 TB.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ogillar skarpt den här trenden med sponsrat redaktionellt innehåll. Det urgröper förtroendet och hela existensberättigandet för det oberoende mediet SweClockers är (var?).

Förtroende tar åratal att bygga upp men kan raseras i en handvändning. Glöm inte det.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Ogillar skarpt den här trenden med sponsrat redaktionellt innehåll. Det urgröper förtroendet och hela existensberättigandet för det oberoende mediet SweClockers är (var?).

Förtroende tar åratal att bygga upp men kan raseras i en handvändning. Glöm inte det.

Ser inte varför detta är negativt. Det är ju inte så att de skriver mitt i recensionerna/artiklarna "denna artikel är sponsrad av blablabla" (jämför med t.ex. YouTube), utan vi får en fin tävling istället som folk här själva kan välja om de vill vara med i eller ej. Är ju bättre med en sponsrad tävling då och då än att fylla ut hela hemsidan med reklam på alla kanterna, eller hur?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Varför envisas med att ha motiveringar? Skulle få många många fler som deltar utan motivering och därigenom nå flera möjliga kunder.

Visa signatur

Opteron144@2600mhz 2x512Twinmos, 9800Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Ogillar skarpt den här trenden med sponsrat redaktionellt innehåll. Det urgröper förtroendet och hela existensberättigandet för det oberoende mediet SweClockers är (var?).

Förtroende tar åratal att bygga upp men kan raseras i en handvändning. Glöm inte det.

Om nu Swecklockers vill ha en tävlig så är väl det enda vettiga att göra det genom spons, tycker jag. Skall de punga ut för priserna själva så blir det garanterat färre tävligar, och färre priser vi kan vinna. Samtidigt har jag full förståelse för att en sponsor vill ha lite reklamutrymme i utbyte mot tävlingspriser, tycker inte heller att artikeln om QLC var vinklad på ett oproffsigt sett utan de beskrev ju tekniken rent generellt och jag tror de vet mycket väl att de flesta av oss känner till att Intel varken var först med eller är ensamma om QLC.

Jag vill personligen ha tävlingar, då det är en kul grej, manar till reaktivitet, och stärker communityt i stort, och då är spons något jag kan leva med.

Tror inte heller att de flesta skulle vilja ha Sweclockers bakom en betalvägg, vilket i förlängningen blir konsekvensen om man skall klara sig utan sponsorer. Sen tycker jag faktiskt inte att Sweclockers är färgat av något särskillt företag utan det är en objektiv sida man kan lita på. Reklam eller sponsring kan absolut störta en sida i fördärvet *HOSTomshardwareHost*, Men tycker inte det har hänt med Sweclockers och tror inte det kommer hända heller.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av visten:

Varför envisas med att ha motiveringar? Skulle få många många fler som deltar utan motivering och därigenom nå flera möjliga kunder.

Om motivering krävs så räknas det ej som lotteri. Annars måste man söka tillstånd för att ha lotterier.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MakeCoke:

Ogillar skarpt den här trenden med sponsrat redaktionellt innehåll. Det urgröper förtroendet och hela existensberättigandet för det oberoende mediet SweClockers är (var?).

Förtroende tar åratal att bygga upp men kan raseras i en handvändning. Glöm inte det.

ingen media är helt oberoende. Allt ligger på en skala mellan oberoende och köpt. Men viss favorisering är det på alla olika sajter. Men dem flesta Tävlingar handlar om PR ifrån företagen. Jag tror att vi som är teknik intresserade är teknik företagens kunder när det gäller nya produkter, först och främst. Ett bra tillfälle för Intel att börja sprida lite good will, nu när Ryzen 3000 stampar fram.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av MakeCoke:

Ogillar skarpt den här trenden med sponsrat redaktionellt innehåll. Det urgröper förtroendet och hela existensberättigandet för det oberoende mediet SweClockers är (var?).

Förtroende tar åratal att bygga upp men kan raseras i en handvändning. Glöm inte det.

Hej! Du har helt rätt i att förtroende tar åratal att bygga upp och kan raseras i en handvändning. Just tävlingar, som detta är, har alltid varit i samarbete med någon medarrangör på SweClockers. Så denna företeelse är inte alls ny och chansen att vinna något är innehåll som brukar uppskattas av i princip alla.

Tittar vi bredare och på annat innehåll stämmer det att vi har fler artiklar med samarbeten än tidigare. Det ligger i tiden med att allt fler går bort från traditionell annonsering (banners) till att vilja skapa unikt skräddarsytt, ofta utbildande, innehåll. Då är det vår uppgift att göra detta på bästa möjliga sätt och se till att innehållet klaffar så bra som möjligt för våra medlemmar. Det är till stor del därför vi tar fram allt innehåll och aldrig tillåter dåliga advertorials skapade av företagen själva, eller samma trötta artikel som publiceras på en myriad av sajter utan någon som helst anpassning för målgruppen.

Gällande förtroendedelen är det varför vi märker upp varje artikel när den är framtagen i samarbete med en partner, utan några som helst undantag. Många andra väljer att inte göra detta. Det bryter inte bara mot svensk lag, utan framförallt är det direkt oärligt och ett svek mot läsarna att göra på så vis. Det visar både att man skäms och inte tar sin publik på allvar.

Artiklar i samarbete med företag lär inte upphöra i första taget och jag tycker vi ständigt visar hur dessa kan göras på bra sätt. Ett löfte från mig och alla på SweClockers är att det fortsatt kommer vara helt transparent varje gång det finns en sponsor. Vi kommer också alltid göra vårt yttersta för att det är innehåll som funkar för vårt community, annars tackar vi nej till samarbetet, och sträva efter att materialet blir så bra att vi skulle tagit fram det även utan ett samarbete.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Om motivering krävs så räknas det ej som lotteri. Annars måste man söka tillstånd för att ha lotterier.

Räknas det verkligen som lotteri när det inte kostar nåt att delta?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Räknas det verkligen som lotteri när det inte kostar nåt att delta?

Sålänge det är slumpen som avgör så ja, och just slumpen vore ju det enda rimliga om motivering inte krävdes. Annars saknar ju något urval alls. Visst, de skulle kunna gå på den som har finast nick, svarade först, som nummer 57 eller vad som helst, men utan att vara transparant med det så urholkas ju trovärdigheten så att i så fall lägga till något slags tävlingsmonent kvarstår som det enda rimliga.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Räknas det verkligen som lotteri när det inte kostar nåt att delta?

Ja, det är ett lotteri om det baseras på slump. De flesta frågor i tävlingar är så lätta att de räknas som slump-faktor och varför man väljer att ha med motivering för att säkerställa att man följer lagarna.

Många tävlingar i sociala medier där man bara ska lika inlägg och dela är helt enkelt olagliga. Däremot bedriver inte Lotteriinspektionen något ärende mot detta även om man anmäler det. De anser sig helt enkelt ha viktigare saker att utreda.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Äsch, kunde allt men torskade på fråga fyra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Angående sponsrat redaktionellt innehåll så håller vi koll på sweclockers, skulle det gå det minsta över styr skulle dom få sina fiskar varma. Vi är många trogna användare som använder sweclockers just för att vi litar på alla som håller i sidan.
Dom vet vad dom gör och lyssnar på oss när vi har konstruktiv kritik.

Det enda jag kan klaga på är att jag aldrig lyckas vinna trots alla år av försök haha

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Och här sitter jag och är glad över att det äntligen är en tävling man kan vara med på där man inte behöver vara mästare på att "skapa" något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

@Jacob: Varför syns varken denna tävling eller seagate tävlingen på varken framsidan eller under fliken tävlingar?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Hurtfulspring:

@Jacob: Varför syns varken denna tävling eller seagate tävlingen på varken framsidan eller under fliken tävlingar?

Seagate publicerades för ett tag sedan och har trillat bort från framsidan. Att de inte fanns under fliken var skit bakom tangentbordet och är åtgärdat nu!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Detta var en svår tävling. Jag kan knappt motivera varför det skulle vara det bättre valet för mig själv. Varför någon okunnig, som ej är datorintresserad och i övrigt använder datorn till vanliga svensson-saker skulle behöva en sån här kan jag ej lista ut.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Detta var en svår tävling. Jag kan knappt motivera varför det skulle vara det bättre valet för mig själv. Varför någon okunnig, som ej är datorintresserad och i övrigt använder datorn till vanliga svensson-saker skulle behöva en sån här kan jag ej lista ut.

Haha, min tanke precis och lät min motivering återspegla det också.

Gällande det sponsrade materialet så tycker jag det som alltid är en fröjd att följa SweC-redaktionen som är så långt ifrån internetsladd till hårddisken med vilket jag menar att de gör allt by the book och skyndar långsamt.

En tredje tanke: Har vi pratat så mycket skit om 660p i forumet att Intel känner att de måste begrava det på sida två av sökresultaten, varpå de sponsrar denna tävling?

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Sålänge det är slumpen som avgör så ja, och just slumpen vore ju det enda rimliga om motivering inte krävdes. Annars saknar ju något urval alls. Visst, de skulle kunna gå på den som har finast nick, svarade först, som nummer 57 eller vad som helst, men utan att vara transparant med det så urholkas ju trovärdigheten så att i så fall lägga till något slags tävlingsmonent kvarstår som det enda rimliga.

Skrivet av FredrikMH:

Ja, det är ett lotteri om det baseras på slump. De flesta frågor i tävlingar är så lätta att de räknas som slump-faktor och varför man väljer att ha med motivering för att säkerställa att man följer lagarna.

Många tävlingar i sociala medier där man bara ska lika inlägg och dela är helt enkelt olagliga. Däremot bedriver inte Lotteriinspektionen något ärende mot detta även om man anmäler det. De anser sig helt enkelt ha viktigare saker att utreda.

Känns lite konstigt att det skulle vara olagligt att ge bort saker bara för att man använder sig av slumpen. Säg att jag vill gå till stan och ge bort en cykel, och använder en tärning för att bestämma en av 6 vinnare. Ser inte vad som är problematiskt med det.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Känns lite konstigt att det skulle vara olagligt att ge bort saker bara för att man använder sig av slumpen. Säg att jag vill gå till stan och ge bort en cykel, och använder en tärning för att bestämma en av 6 vinnare. Ser inte vad som är problematiskt med det.

Lottar du ut din egen cykel till random person på stan så gör du det inte i egenskap av verksamhet med vinstsyfte. Så det får du göra: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Men Sweclockers so helhet är en vinstdrivande verksamhet och måste då ha tillstånd för lotterier, även om det inte krävs penninginsatser för att delta i själva lotteriet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Seagate publicerades för ett tag sedan och har trillat bort från framsidan. Att de inte fanns under fliken var skit bakom tangentbordet och är åtgärdat nu!

Insåg nu att det även var skit bakom tangentbordet på min sida då det var uBlock Origin på min pc som blockerade dessa två tävlingar. Konstigt nog så var det de enda två som hade försvunnit på hela hemsidan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av tuomi:

Haha, min tanke precis och lät min motivering återspegla det också.

Gällande det sponsrade materialet så tycker jag det som alltid är en fröjd att följa SweC-redaktionen som är så långt ifrån internetsladd till hårddisken med vilket jag menar att de gör allt by the book och skyndar långsamt.

En tredje tanke: Har vi pratat så mycket skit om 660p i forumet att Intel känner att de måste begrava det på sida två av sökresultaten, varpå de sponsrar denna tävling?

Haha, vad gäller sökresultaten är det bara så funktionen fungerar och ingenting redaktionen kan påverka ens om vi ville.

Skrivet av Hurtfulspring:

Insåg nu att det även var skit bakom tangentbordet på min sida då det var uBlock Origin på min pc som blockerade dessa två tävlingar. Konstigt nog så var det de enda två som hade försvunnit på hela hemsidan.

Ajaj, bäst att hålla oss vitlistade framöver då! Vi strävar ändå mot att alltid ha relevanta annonser för vår målgrupp. Gissningsvis klipper din annonsblockerare allt innehåll som är i samarbete med någon, så skulle inte bli förvånad om du inte heller ser innehåll från testpiloter skapade av entusiaster från forumet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det jobbiga med fråga 4 är ju att Intel inte är det bästa valet XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Det jobbiga med fråga 4 är ju att Intel inte är det bästa valet XD

Vilken disk rekommenderar du till någon som "vill ha så hög kapacitet för pengarna som möjligt" då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Vilken disk rekommenderar du till någon som "vill ha så hög kapacitet för pengarna som möjligt" då?

En Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av visten:

Varför envisas med att ha motiveringar? Skulle få många många fler som deltar utan motivering och därigenom nå flera möjliga kunder.

Handlar om lotterilagen framförallt Krav på tillstånd och typgodkännande
9 § Lotterier får anordnas bara efter tillstånd, om något annat inte följer av denna lag.

Man får dock anordna tävlingar med vinster fritt. Dock kan ju vinstskatt tillkomma.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

En Samsung!

En QLC-modell från samsung? Eller vilken modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

En Samsung!

Fast vilken? Så som det ser ut idag 860 QVO (1000GB) och 660p (1024GB), är 660p billigare (1190kr vs 1249kr). Fast 660p är m.2 enhet och QVO är en SATA enhet.
I detta fall presterar även 660p bättre (anandtech) för samma pris, med fördelen av en snabbare SLC cache i och med NVMe.

Så i denna klass, vilken SSD skulle vara bättre än 660p?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elghinnarisa:

Fast vilken? Så som det ser ut idag 860 QVO (1000GB) och 660p (1024GB), är 660p billigare (1190kr vs 1249kr). Fast 660p är m.2 enhet och QVO är en SATA enhet.
I detta fall presterar även 660p bättre (anandtech) för samma pris, med fördelen av en snabbare SLC cache i och med NVMe.

Så i denna klass, vilken SSD skulle vara bättre än 660p?

Sen blir ju 660p slöare än en mekanisk disk när det är mycket data på den.
Men det blir väl de flesta QLC diskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elghinnarisa:

Om motivering krävs så räknas det ej som lotteri. Annars måste man söka tillstånd för att ha lotterier.

Att ange en motivering är anledningen att jag inte ställer upp på tävlingen.

Vad ska man skriva?

Öh..jag vill ha en gratis snabbare SSD..

Eller ska man göra ett rim..eller ska man skriva en sång?! Eller ska man skriva sin livshistoria?!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.