Har ingen och spela med :(

Permalänk
Medlem

Har ingen och spela med :(

Hej jag är 10 år gammal och söker någon som vill spela Scrap Mechanic med mig. Vill helst att den är 8-14 år gammal. Jag har Skype och Discord (använder inte Skype så ofta) På Discord heter jag CrazyBlazer#6727 och på skype heter jag DJ Melwin. På steam heter jag privatemelwin.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen och spela med.

Hej jag heter Melwin och är 10 år. Jag vill spela med någon som är 8-14 år gammal och har Scrap Mechanic, Roblox eller Garry´s mod. Vill spela Scrap Mechanic helst. Jag heter privatemelwin på steam och CrazyBlazer#6727 på Discord. Vi ses i Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MelwinYT:

Hej jag är 10 år gammal och söker någon som vill spela Scrap Mechanic med mig. Vill helst att den är 8-14 år gammal. Jag har Skype och Discord (använder inte Skype så ofta) På Discord heter jag CrazyBlazer#6727 och på skype heter jag DJ Melwin. På steam heter jag privatemelwin.

Tråkigt nog så kommer du nog ha svårt att hitta folk i den åldern på det här forumet.
Skulle tro att du har större chans i facebook-grupper för det spelet.

Hur som helst. Lycka till med sökandet!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Hedersmedlem

@MelwinYT *Trådar sammanfogade*

Först och främst välkommen till Sweclockers!
Observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag vet inte om vi har så många 10-åringar på forumet. Men någon här har kanske en grabb/tjej i samma ålder som också letar efter någon att spela med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Xyborg: Aa tror det med

Permalänk
Medlem

@Lodisen: Jag får dock inte ha Facebook.... Men kanske Familjeliv typ? Eller vad tror du?

Permalänk
Moderator
Moderator

@MelwinYT: Tack för att du frågar, såklart vi ska försöka hjälpa dig. Häng kvar så kikar vi runt lite och återkommer med tips.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av MelwinYT:

@Lodisen: Jag får dock inte ha Facebook.... Men kanske Familjeliv typ? Eller vad tror du?

testa att gå med i Swecs Discord och sök där

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Moderator
Moderator

Här är till exempel Sverok's hemsida, Svenska Roll och Konfliktspelsförbundet. De har numera sektioner för både e-sport och datorspel. Där finns säkert andra tioåringar eller omkring den åldern.

https://sverok.se/

Sverok gör mycket roligt och dina föräldrar kommer garanterat att gilla denna organisationen. Det är lite som scouterna fast för datorspelare, en bra omgivning att träffa likasinnade.

https://sverok.se/om-sverok/for-foraldrar/

På deras spelkarta kan man klicka på "föreningar" över kartan och sedan till höger på t. ex datorspel så får du en kartbild över föreningar i Sverige. Vill du ha någon nära dig så kan du klicka på en av de gula nyckelhålen.

http://spelkartan.se/associations

Kommer fler tips!

PS: SweC's Discord (finns i min signatur) är en bra plats, vi håller god ordning men vet att det inte finns så många i din ålder där tyvärr. Du är välkommen in, självklart men eftersom du frågar om samma åldersgrupp så är jag ärlig från början att det kan bli svårt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kommer bara tillägga att i Swec discord är de mesta de mellan 30-40 år. Jag är kanske den yngsta personer som spelar PUBG med alla andra men även jag är utanför din åldersgrupp :). Kanske får du nöja sig med single player lite till?

Permalänk
Medlem

Finns det ingen i skolan som du kan spela med?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av MelwinYT:

Hej jag heter Melwin och är 10 år. Jag vill spela med någon som är 8-14 år gammal och har Scrap Mechanic, Roblox eller Garry´s mod. Vill spela Scrap Mechanic helst. Jag heter privatemelwin på steam och CrazyBlazer#6727 på Discord. Vi ses i Discord!

Hej @MelwinYT. Pratar du engelska?
Min son spelar Roblox och Garrys mod... han brukar spela med andra som pratar engelska. (min son har precis fyllt 14år)

Permalänk
Moderator
Moderator

@n3crosis: Ninja redigerade ditt inlägg så namnet blev en ping åt Melwin. Tack för att du svarade, hoppades att vi skulle hitta lite spelande föräldrar med bra tips.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hej min son letar oxå nån att spela med, hans kompisar spelar andra spel och han har fastnat för detta. Han är 9 år

/pappa Johan

Permalänk
Medlem

Vore ju fantastiskt ifall en grupp med föräldrar kunde få skapa ett underforum eller liknande här för att hjälpa sina barn att hitta spelkompisar @lan

De spelar ju redan, så varför inte statuera goda exempel med att ha en redan trevlig och respektfull grund att leta i?

Hoppas alla ni som letar kompisar nu hittar detta och ha så skoj med spelandet.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av znize:

Hej min son letar oxå nån att spela med, hans kompisar spelar andra spel och han har fastnat för detta. Han är 9 år

/pappa Johan

Du kanske kan hitta lite likasinnade grabbar och tjejer i denna tråd (eller skapa en ny) på systersidan FZ.se: https://www.fz.se/forum/post/3901591 En annan förälder frågade om spelkamrater där och fick massor av bra svar.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grihm:

Vore ju fantastiskt ifall en grupp med föräldrar kunde få skapa ett underforum eller liknande här för att hjälpa sina barn att hitta spelkompisar.

De spelar ju redan, så varför inte statuera goda exempel med att ha en redan trevlig och respektfull grund att leta i?

Hoppas alla ni som letar kompisar nu hittar detta och ha så skoj med spelandet.

Detta är en bra idé. Klart att ett underforum för detta hade varit bra.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

En forumdel för sweclockarnas barn skulle absolut vara en bra ide

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Grihm:

Vore ju fantastiskt ifall en grupp med föräldrar kunde få skapa ett underforum eller liknande här för att hjälpa sina barn att hitta spelkompisar @lan

De spelar ju redan, så varför inte statuera goda exempel med att ha en redan trevlig och respektfull grund att leta i?

Hoppas alla ni som letar kompisar nu hittar detta och ha så skoj med spelandet.

Har haft sådana funderingar tidigare och nu börjar det dyka upp fler som frågar, skall kolla med red om vi kan göra något. Jag stöttar alltid initativ för barn och ungdom men man måste också se till vilka ansvar man tar på sig när man startar dylikt.

Det kanske kan bli en officiell #underårig-söker-spelare tråd eller ett samarbete av något slag, ska inte lova något men kikar på alternativ. Bra tips!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Har haft sådana funderingar tidigare och nu börjar det dyka upp fler som frågar, skall kolla med red om vi kan göra något. Jag stöttar alltid initativ för barn och ungdom men man måste också se till vilka ansvar man tar på sig när man startar dylikt.

Det kanske kan bli en officiell #underårig-söker-spelare tråd eller ett samarbete av något slag, ska inte lova något men kikar på alternativ. Bra tips!

Tack red samt alla som föreslagit detsamma och som nu fått det ända hit och vidare till en diskussion.
Sweclockers kan leda med gott föredömen, hålla ordning och vårdad ton och språk, och där det dyker upp diverse undantag så kan det snabbt åtgärdas. Sen så har ju många medlemmar egna barn här som spelar. En trygg zon helt enkelt skulle jag tro många ser det som.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit