Visa ditt Raspberry Pi-projekt och vinn färska Raspberry Pi 4 med 4 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Här är koden som visar katten och hjärtat

# Create clean black frames with any existing Bitmaps image_black = Image.open('BK_Black.bmp') draw_black = ImageDraw.Draw(image_black) # Create clean red frames with any existing Bitmaps image_red = Image.open('BK_Red.bmp') draw_red = ImageDraw.Draw(image_red)

Du kan troligen ta bort den helt, alternativt editerar du bitmapsfilerna.
Vill du hjälp kan du kontakta mig via PM.

Aha, perfekt! Jag vill minnas att jag provat att pilla med det där, men att allt började bugga. Ska prova igen och skriver gärna till dig om problem uppstår. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av brainlessbob:

Mitt projekt:

Tanken var att använda kameran till att mäta nivån på kaffet i kaffebryggaren på jobbet och sedan visa det på en webb för att se om det fanns kaffe. Skulle även sitta en temperatursensor och timer för att visa hur pass färskt kaffet var. Jag lyckades utveckla en bildanalysalgoritm för att bedöma kaffenivån som funkade ganska bra.

Likt de allra flesta projekten så blev det aldrig klart utan samlar numera bara damm. Lamp grejerna har inget med projektet att göra utan är till mitt sätta upp lampa i vardagsrummet projekt som av någon konstig anledning inte heller blir klart.

https://5xxe1a.bn.files.1drv.com/y4mG8Nu4U7DgnSY1BBlb4MFwEWakK_OLfOXPkxfweKzsbzxkhi5aV9GkfiXf1q89rBgLcMFQ-jQ4Ub3ffpb9Ww1QSS9W0W4U4za3Mdeb2UGi5ekuAlDG0mdEiI5Lb0JjG_9d0vjIAAdIDsBUoud0u2JPOcdC2Xs39eDNMhAwFlLRIShfUxx3Il88R4UAlHz6qNO4DUxsNBL-Xl7zbHrI741fA?width=3024&height=4032&cropmode=none

Kul grej, det var faktiskt så "världens första webcam" användes back in the day: https://www.youtube.com/watch?v=a4PX8vksBFU

Permalänk
Medlem

Kom på att jag hade detta projekt också! Egen ambilight till tv’n som jag byggde.
Detta skrotades dock när jag gick över till 4k tv så har det inte kvar, blir grymt sugen på att göra om det dock när jag ser filmklippet!
Lägger upp det som inspiration

Galleri med kort film:
https://imgur.com/a/F61IAfc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

Ljud i bastun med Volumio

Finns mycket kul att göra med en raspberry, och jag har gjort en hel del, bla. Octoprint, pihole, webserver, retropie, rasplex, kameraövervaknings skärm som visar 9 live bilder samtidigt (unifi kamror) och säkert något som jag förträngt.

Här används en raspberry till att få ljud i min bastu, har provat många olika lösningar, varav jag fastnade för Volumio vilket jag är väldigt nöjd med.

Använder:
Raspberry Pi 3b
HiFiBerry AMP2
Raspberry Pi Touchskärm, 7"
Allt matas med en gammal ströadapter till en bärbar dator.

Högtalarna som driv är 2 st: PIONEER TS-MR 2040 som sitter monterade i lådor på golvet under laven.

Jag har skärmen på utsidan, så jag kan välja en lämplig spellista, den stödjer bland annat Spotify så kör enbart det.
Inuti bastun har jag några knappar så jag kan byta låtar, ändra volym och pausa.
Går även att styra via webgränssnitt

Permalänk
Medlem

Automatiserat terrarium system RPI 3B+

Jag bidrar med mitt helautomatiska system för att styra ett antal olika terrarium till tävlingen. (okay, man måste mata de själv och byta vattenskålarna med vatten - men allt annat styrs av RPI:n)

Komplett beskrivning finns i galleriet på Sweclockers.

Bättre kort kan tas om intresse finns, detta var mest för att hinna vara med och tävla då de är tagna med mobilen på väg till landet ikväll på semester.

Imgur galleri

Sweclocker Galleri

Kort om systemet:

RPI 3B+
Python3 (drygt 2300 rader med kod)
433mhz uttag radiostyrda (c:a 25-30 st)
One-wire sensorer för temperatur och fuktighet (c:a 15 st)
23" HP skärm
Mus+tangentbord
Monsoon vattenspray (styrs av datorn, använder inte det inbyggda)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

DET... DÄR... MÅSTE...JAG...HA

Permalänk
Medlem

Mer bevattning

Hej,

Jag har fixat bevattning till mina växter. Idén är att sakerna ska vara så dumma som möjligt och att beslut tas på ett ställe. Varje växt har en MiFlora (fuktsensor). En Pi kollar upp sensorerna en gång i timmen och publicerar resultatet över MQTT. Nästa komponent är pumpen. Den går på batteri och laddas med solcell. Den vaknar upp ur djupsömn en gång i timmen (osynkat) och frågar om det finns något att göra. Home assistant står för besluten så den har alla sensorer och om det är för lite vatten någonstans så säger den till att pumpen ska startas och vilken magnetventil som ska öppnas. Även här MQTT till och från pump.

Lite over-engineered men är skönt att slippa ta ut mikrokontrollern varje gång man ska tweaka. Kör Tick stack och visualiserar all data med Grafana också.

Trevlig kväll

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Kom på att jag hade detta projekt också! Egen ambilight till tv’n som jag byggde.
Detta skrotades dock när jag gick över till 4k tv så har det inte kvar, blir grymt sugen på att göra om det dock när jag ser filmklippet!
Lägger upp det som inspiration

https://i.imgur.com/ajPI54f.jpg

Galleri med kort film:
https://imgur.com/a/F61IAfc

Skickades från m.sweclockers.com

Hallå där.
Skulle du vilja länka till vad för saker du använder i detta projekt 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfen99:

Hallå där.
Skulle du vilja länka till vad för saker du använder i detta projekt 😊

Tjena!
Oj, bra fråga. Det var nog 5år+ sen jag gjorde detta.

Vad jag minns var det en hdmi splitter, av-konverter, raspberry pi, rgb leds, o säkert en massa mer. Lättast är nog om du googlar Raspberry Pi ambilight. Det har säkert hänt massor sen jag gjorde det.

Tror programmet jag använde mig av hettw Hyperion!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Tjena!
Oj, bra fråga. Det var nog 5år+ sen jag gjorde detta.

Vad jag minns var det en hdmi splitter, av-konverter, raspberry pi, rgb leds, o säkert en massa mer. Lättast är nog om du googlar Raspberry Pi ambilight. Det har säkert hänt massor sen jag gjorde det.

Tror programmet jag använde mig av hettw Hyperion!

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, okej 😜
Ja det som har hänt är att mycket har utgått ur sortiment sen dess 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfen99:

Hehe, okej 😜
Ja det som har hänt är att mycket har utgått ur sortiment sen dess 🤣

Haha ja det är mycket möjligt! Jag beställde ju 95% från aliexpress också och det har definitivt utgått sen postnord införde avgifter 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/194715?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjE5NDcxNSIsImZpbHRlcnMiOlsidD1zbGlkZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiJkMTNhOGYyOGM4NWQ1MjlmZGM4NTlmZjgzZjI3MTg3OCJ9

Jag har byggt en Bartop Arcade RPi3 som just nu står i fikarummet på jobbet, den har spridit mycket glädje med Bomberman, Sunset Riders, Gun Smoke, Altered Beast, Street Fighter, Mortal Kombat även Rocket League spelas en hel del via remote play, ja listan är längre!

Den spred även mycket vrede när vi spelade International Superstar Soccer Deluxe, nästintill slagsmål ett par gånger så nu spelar vi inte det längre haha!

En RPi4 skulle vara en fin uppgradering då det redan jobbas på att kunna spela fler spel än vad som är möjligt på en 3:a, 3:an skulle såklart platsa i en RetroPie gameboy som jag har funderat på o bygga länge.

Här är länken till mitt galleri:
https://www.sweclockers.com/galleri/14797-bartop-arcade

Edit: Bild med handskriven lapp kommer imorgon!
Edit2:
https://i.imgur.com/rDC3l4r.jpg
https://i.imgur.com/aZGvywd.jpg

Älskar det! Vad använder du för spakar och knappar? Är det ihopsnickrat själv från delar och microswitchar?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

@Smurfen99: För att starta och belysa din PC lite behöver du bara dioderna och en raspberry pi...

Mitt projekt kom på posten med eu-priority från banggood idag, 3m x 60pixels 2812b RGB dioder.
Jag ska bara blinga till speldatorn hemma, nu när det är inne med lysdioder och fönster.
ASUS aura på moderkortet var visst bara RGB+12V och en färg i taget, så jag köpte en raspberry pi zero för 57 :- på electrokit
som jag ska koppla till en intern usb-header och styra RGB'n med. +5V kopplar jag direkt till PSU'n.

För tillfället tog jag en RPI0 som var inkopplad i ett emulator-kontroller projekt (som nog också behöver lite lysdioder)
Proof of concept var en enda diod styrd från kommandoprompten i windows med ett led-lib installerat på vanlig rasbian.
Det enda kluriga hittills var att googla på RNDIS för att få RPI0 att dyka upp som en nätverksenhet i windows 10.

Permalänk

Robot med missile-launcher

Jag har skapat en robot för att ha som kontor-försvar, men mest för att det var roligt.
Den är en 3d printad tripod- modell, som jag just nu drivit med 2st små stegmotorer. (vilket blev lite onödigt besvärligt för den enkla funktion de har). Fick modifiera ganska mycket, tex fästet till motorernas styrning (sitter under missile-launchern)
Det sitter en Logitech kamera på själva usb-missile launchern, samt en katt-leksakslaser, för att kunna sikta bättre. Denna driver jag med en pnp-transistor och några motstånd för att skydda gpio-porten.
Själva intelligensen gick ej att lägga på raspberryn, då det är en zero med wifi. Så antingen fjärrstyr man den manuellt i dagsläget. Och styr med tangentbordet, och siktar med kameran, eller via opencv på en extern server. ( Men borde gå att köra lokalt AI med pi4).
För att ström mata allt sitter en Powerbank med qi laddare.
Det återstår lite småfix, som snygga till kablar, och förbättra Ai:n
Lite bilder på min skapelse:
https://drive.google.com/file/d/1-35tHflGslKc5D527sDH49iwNVXD...
https://drive.google.com/file/d/1MlOSpeL0m5qJ70Z5CmZpnPiSY6PV...

Permalänk
Medlem

Carpe diem tavla

Jag har gjort en Carpe diem tavla med ljuseffekter.
Själva tavlan är gjord av laserutskurna plexiglasbitar i olika färger.
Bakom plexiglaset finns 275 RGB leds som styrs av ett hallon.
Håller på med ett webbsida där man ska kunna styra ljuseffekterna.

Orginal video (.mov)

Så här ser det ut bakom plexiglaset. 25 x 11 leds.

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Älskar det! Vad använder du för spakar och knappar? Är det ihopsnickrat själv från delar och microswitchar?

Det är Sanwa jlf-tp-8yt spakar med Sanwa OBSF-30 knappar. Försökte snåla först men det var verkligen inte värt det. Som natt och dag mellan dessa och det första kittet med spakar o knappar jag köpte som inte hade något namn.

Dessa kopplas sedan till ett kretskort (zero delay usb encoder) som sedan pluggas in i pi’en med usb ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mitt projekt som jag har jobbat med under våren. Ett "autonomt" labyrintspel, syftet var att enkelt kunna testa och utvärdera olika reglersystem på ett visuellt och roligt sätt. Det som används är:
Raspberry pi 3b+
Raspicam
2 servomotorer
+ lite annat småkrafs och 3D-printade delar så som kameraarmen och motorfästen.

I den gråa armen som syns i bild sitter kameran som hela tiden återkopplar kulans position till Rpi. Rpi sköter all bildbehandling, beräkningar och styrsignaler till servomotorerna för att föra kulan i mål

Denna film visar första gången som labyrinten löstes autonomt (det var den jag hade nära till hands), det har förbättrats en del sen dess. Till höger i filmen visas själva labyrinten, till vänster i filmen visas det kameran ser där den gröna pricken är nästa "waypoint" som kulan ska röra sig till.

En bild på hur servomotorerna är fästa

En till film jag hitta som är lite senare i projektet då den inte var lika "hetsig". Filmen är klippt då den vid tillfället den användes skulle vara mindre än 1 minut, den riktiga tiden från start till mål är ~3 min.

Slutligen en bild på labyrinten med mitt användarnamn som jag bad min vän ta eftersom jag inte har labyrinten här. Vet inte vad det är för fel på hans kamera men det funkar förhoppningsvis

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Skrivet av pacc:

@Smurfen99: För att starta och belysa din PC lite behöver du bara dioderna och en raspberry pi...

Mitt projekt kom på posten med eu-priority från banggood idag, 3m x 60pixels 2812b RGB dioder.
Jag ska bara blinga till speldatorn hemma, nu när det är inne med lysdioder och fönster.
ASUS aura på moderkortet var visst bara RGB+12V och en färg i taget, så jag köpte en raspberry pi zero för 57 :- på electrokit
som jag ska koppla till en intern usb-header och styra RGB'n med. +5V kopplar jag direkt till PSU'n.

https://lh3.googleusercontent.com/R8zQzbDZWmxvfgxlWbtFYeFsyULOpEK3cKD8U9E9XHDlRqhAn_XRMwiFUwmhnVM28ViBJo0YO8GSJclhog91aWFCJe2yD-ZFk7JEVLczKrzn1jCuU59UgRgaNJTmwidLIzPUEu_bsQc=w2400
För tillfället tog jag en RPI0 som var inkopplad i ett emulator-kontroller projekt (som nog också behöver lite lysdioder)
Proof of concept var en enda diod styrd från kommandoprompten i windows med ett led-lib installerat på vanlig rasbian.
Det enda kluriga hittills var att googla på RNDIS för att få RPI0 att dyka upp som en nätverksenhet i windows 10.

Hallå.
Jag tänkte testa o se om jag kunde belysa väggen bakom tv som amblight effekt

Det jag har idag är en pc med windows 10 och kodi inkopplad till en hemmabioreciever via hdmi.

Kan jag använda mig av pc med windows till nått där?
Och min förstärkare?

Vad behöver jag mera en en Rasberry Pi med ström adapter och rgb leds?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Octoprint

Köpte mig en prusa för ett litet tag sedan och tänkte att det är dags o koppla upp den
så man kan skriva ut när man inte är hemma.

Ville ha en touchdisplay med, men hittade ingen som jag var nöjd med på tingiverse.
Caddade en egen i fusion360, med snäpp-lock och försänkta skruvar i delen mot skärmen.

Har tänkt att göra ett vägg / ikea lack fäste så snart jag monterat ihop mitt "enclosure".

Kommer även släppa filerna på tingiverse när jag är klar.

skulle säkert vara perfekt som en manöverpanel i hemmet med för de som hem automatiserar.

Utskriven med prusas galaxyblack.

Permalänk
Medlem

Jag har lite tråkigt nog bara en retropi i
ett Flirc chassi. Jag byggde den för att ge bort till en kompis som nyligen sålt sin retro samling för Str bekosta faniljens dagliga varande. Det visade sig dock vara så mycket pyssel och knåp att få den att bli som jag vill att jag till slut köpte en ny till honom och har kvar den här för att pilla under huven på olika grejer. Däremot spelas det typ bara openblock på den, för jag själv är inte lika intresserad av gamla spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Kom på att jag hade detta projekt också! Egen ambilight till tv’n som jag byggde.
Detta skrotades dock när jag gick över till 4k tv så har det inte kvar, blir grymt sugen på att göra om det dock när jag ser filmklippet!
Lägger upp det som inspiration

https://i.imgur.com/ajPI54f.jpg

Galleri med kort film:
https://imgur.com/a/F61IAfc

Skickades från m.sweclockers.com

Helt klart ett av mina favoritbidrag i den här tävlingen. Fattar absolut inte hur du fick in en HDMI-signal i pajen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfen99:

Hallå där.
Skulle du vilja länka till vad för saker du använder i detta projekt 😊

Finns kit på webhallen
https://www.webhallen.com/se/product/290206-Lightberry-HD-4m

Permalänk
Medlem

Hdmi capture vet jag inget om och der ingår inte heller i kitet ovan.

Hade jag velat ha en ledlist idag hade jag köpt detta;
https://m.banggood.com/Ambilight-DC5V-2M3M4M5M-WS2812B-5050-R...
OK pris för 5m ledlist av rätt typ, men det ingår också en usb controller man kan leka med innan man byter ut den mot en raspberry (vilket man kanske inte ens behöver) - detta är dock begränsat till vad datorn visar, ingen generell tv eller hdmi lösning. Som noterat kanske inte kitets adapter orkar driva 5m, men det ser jag mer som en bonus på köpet - man kan ju klippa av lagom längd eller uppgradera den biten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Helt klart ett av mina favoritbidrag i den här tävlingen. Fattar absolut inte hur du fick in en HDMI-signal i pajen.

Genom en hdmi till av adapter och sedan av till usb haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Larmknapp

En knapp. I brist på bra knapplådor snickrade jag ihop min egna. En Pi 3B+, en knapp i en låda och ett batteri är all hårdvara.

Jag har lekt lite med funktioner i den produkt som min arbetsgivare producerar, en samling mjukvaror riktade mot bevakningsbranschen. Själv jobbar jag med support och utbildning för sagd produkt. Ingenting i min Pi är taget från min arbetsgivare, jag har bara lånat serverside för ett egenbyggt proof of concept.

På min Pi kör jag ett program som lyssnar efter knapptryck. När en knapptryckning upptäcks skickas en json till en server som returnerar ett ärendenummer. Sedan skickar jag tillbaka att det ärendenumret ska skickas vidare till en inloggad användare. Olika antal tryck kan skicka olika json. Resultatet kan bli så här:

1 tryck på knappen
>>json med information om att någon står vid dörren skickas till server
<<server returnerar ärendenummer
>>skicka ärendenummer till en användare
>>>användaren får ett larm i sin androidapp om att någon står vid dörren

2 tryck på knappen
överfallslarm

3 tryck på knappen
kaffet är slut!

osv.

Från knapptryck till avisering i mobil tar det bara några få sekunder.

Permalänk
Avstängd

Jag har snickrat ihop en portabel spelkonsol. Den designad och 3D-printad runt en Raspberry Pi 3 Model A+ samt en 7.9-tum stor iPad mini 3-skärm. Den klarar att emulera i princip allt upp till Playstation och har en batteritid på ungefär 3 till 6 timmar.

För mer info och fler bilder: https://www.sweclockers.com/galleri/14869-portabel-spelkonsol...

Permalänk
Medlem

32" MagicMirror med 2st raspberry pi som driver:

1: flick board(swipa höger, vänster, upp och ner) för att styra modulerna på spegeln
2. google assistant
3. själva spegeln
4. Alexa kan styra alla modulerna på spegeln oxo. tex visa en modul i taget, eller inga alls. Kan fråga alexa "hur gör man pannkakor så visas youtube film på spegeln. Eller om man frågar visa bild på hästar så kommer det en massa bilder.

Modulerna på spegeln är följande:

visa Plex bibioteket såsom senaste filmerna
Nyheter
Väder
Fibaro data för o visa temp i alla rummen
Philips hue lampor
Spotify
Volumio

och en massa andra

Min dotter försökte visa lappen med mitt användarnamn men syns kanske inte superbra om man inte zoomar in bilden, kan rättas till om det nu behövs.

Google karta med realtids trafik

Swipa upp för o läsa/se nyheter

Philips Hue lampor:

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

Styrsystem för värme på en lägergård. Styr värmen på ca 30rum, samt kontrollerar lite kringutrustning som pumpar och liknande och larmar vid driftstopp.

Kör Domoticz med egenbyggt bokningssystem som styr värmen i rumen osv.
Allt körs på en gammal rpi 1 så en uppdatering kanske skulle vara på tiden.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Har 7 stycken Pi hemma som alla hjälper mig i vardagen på olika sätt. De flesta i svart tråkigt chassi - eller utan chassi, inbygg nånstans. Inte mycket att visa upp med andra ord...

Så denna får bli min kandidat i tävlingen:

Och ifall den inte syns kommer här lite detaljbilder:

Fick förstöra den lite för att visa upp den. Hoppas det lönar sig

Funderar på att även installera ett battery pack i boken för att slippa sladden, men då skulle jag behöva förstöra sidorna och det tar emot lite.

Permalänk
Medlem

RaspBilly Pi

Här är mitt bidrag: RaspBilly Pi

En klassisk Billy bokhylla som fått sig ett lyft med en spegel och en Raspberry Pi.

Den används främst för att visa kommande väder i form av temperatur, UV-strålning samt regn.

Länk till galleri med kompletterande information: https://www.sweclockers.com/galleri/14870-raspbilly-pi