SweClockers Meet & Geek kommer till Örebro 5/7!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Tur att vi har några platser kvar då

Sena anmälningar ser ut att fungera bra så länge vi håller oss under 42 bokade platser. Men skriv upp er här ändå så vi vet vilka som dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommer gärna. Hoppas det finns platser kvar?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Inaktiv

@OSkar000: Ta och skriv in mig igen, behövde inte hänga med päronen

Permalänk
Medlem

Nu har jag lurkat nog i denna tråden. Jag kommer gärna.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av InCyBoy:

Jag kommer gärna. Hoppas det finns platser kvar?

Skrivet av anon291781:

@OSkar000: Ta och skriv in mig igen, behövde inte hänga med päronen

Skrivet av Pl4yGround:

Nu har jag lurkat nog i denna tråden. Jag kommer gärna.

Välkomna!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu är det bara drygt 24 timmar kvar till SweClockers sjätte Meet & Geek äger rum! Har tillsammans med @Oskar000 styrt ihop ett quiz för kvällen, den officiella Meet & Geek-påsen är fullpackad med SweClockers-pinnar, klistermärken, "gnuggisar" (tatueringar) och så klart även priser till vinnarna i quizen!

Som ni säkert ser har vi några stolar kvar att fylla. Har du en gammal vän som är SweClockers-medlem och har missat detta? Ber även alla som skrivit upp sig att säkerställa att ni kan komma, annars får ni gärna lämna er stol till någon annan.

Glöm inte heller kvällens tema; tangentbord och gammal/rolig hårdvara! Har du något roligt, annorlunda, speciellt ett retroosande du vill dela med dig av och visa upp? Bring it!

@kristallkrona @andra94 @Lan @Blacksheep @PippiRull @Nilzon @Louwsy Shroom @Bussović @niagi @brainlessbob @huttala @Trigger @Drygman @simpledream @Zcenicx @Henrik-W @Johan_G3 @templar72 @Thule @Mustangarn @Kargnus @wurpan @Apanx @Black_Pete @Gruarn @Miikks @TobbeH94 @InCyBoy @BettyBoo42 @Pl4yGround

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trigger:

Haha, så var det ju..

Langar med lådan med k6orna i bilen så får vi se vem som får bjuda vem på bärs (eller annat gott)

Moderkortet postar, hittar minne och verkar leva. Har inte testat med någon disk men det bör funka fortfarande.

Kastar med ett tidstypiskt Ati-kort och 256mb minne som råkade sitta på det

Glöm inte CPUerna nu!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag blev precis klar med mitt första hemmaknåpade tangentbord så det är ett passande tema för min del får jag säga. Frågan är om man orkar släpa med sin tangentbordsarsenal ner på stan..

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pl4yGround:

Jag blev precis klar med mitt första hemmaknåpade tangentbord så det är ett passande tema för min del får jag säga. Frågan är om man orkar släpa med sin tangentbordsarsenal ner på stan..

Jag har med en trave tangentbord så det vore kul om fler tog med något

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av OSkar000:

Jag har med en trave tangentbord så det vore kul om fler tog med något

Skickades från m.sweclockers.com

Trave med olika switchar ?
Tänkte om jag ska ta med mig något eller inte. Har egentligen inte så mycket att se längre (i mina ögon iaf).

Kan lista tangentbord jag har liggandes, tar med om det är något som någon vill se/testa.

- Plum TKL med Topre kloner (30g).
- Plum 60% med Topre kloner (45g).
- Random 75% med MX-Blue.
- Hemmabyggt 60% med Gateron reds.
- Hemmabyggt TKL med smorda blacks som har korea (45g) fjädrar.
- Splittat hemmabyggt 75% med Gateron silent reds.
- Splittat hemmabyggt 60% (Quefrency) med Kailh BOX-Reds.
- Numpad med MX Brown.
- TKL med hotswap PCB. Just nu är det MX-blue kloner på det om jag inte missminner mig helt.

Det sitter SA-caps, Cherry profile caps och OEM profile caps på diverse brädor. Så är det någon som är sugen på att se skillnaden på olika caps säg till, då tar jag med en av varje.

Finns säkert mer, men kommer inte på mer just nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av huttala:

Trave med olika switchar ?
Tänkte om jag ska ta med mig något eller inte. Har egentligen inte så mycket att se längre (i mina ögon iaf).

Kan lista tangentbord jag har liggandes, tar med om det är något som någon vill se/testa.

- Plum TKL med Topre kloner (30g).
- Plum 60% med Topre kloner (45g).
- Random 75% med MX-Blue.
- Hemmabyggt 60% med Gateron reds.
- Hemmabyggt TKL med smorda blacks som har korea (45g) fjädrar.
- Splittat hemmabyggt 75% med Gateron silent reds.
- Splittat hemmabyggt 60% (Quefrency) med Kailh BOX-Reds.
- Numpad med MX Brown.
- TKL med hotswap PCB. Just nu är det MX-blue kloner på det om jag inte missminner mig helt.

Det sitter SA-caps, Cherry profile caps och OEM profile caps på diverse brädor. Så är det någon som är sugen på att se skillnaden på olika caps säg till, då tar jag med en av varje.

Finns säkert mer, men kommer inte på mer just nu.

Jag har med det finaste 80 och 90-talet kunde erbjuda

Skulle kunna ta med det jag har på jobbet som skräckexempel...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Jag har med en trave tangentbord så det vore kul om fler tog med något

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tar med mitt nya, det kan vara skoj att testa runt lite med andra då jag precis börjat min tangentbordskarriär.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@OSkar000:

Hela lådan med 50 cuper redan packad i bilen

Sticker skapligt tidigt från Stockholm så hinner jag med ett spa på scandic före..

När är lämpligt att vara på plats? 17 eller tidigare ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tur att man han se detta dagen innan!
Klart att man kommer på detta!

Permalänk
Medlem

Attans vad man väntat på att det ska ske i Örebro, och så är man borta just den jädra dagen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trigger:

@OSkar000:

Hela lådan med 50 cuper redan packad i bilen

Sticker skapligt tidigt från Stockholm så hinner jag med ett spa på scandic före..

När är lämpligt att vara på plats? 17 eller tidigare ?

Gött

Jag kommer att dyka upp i Örebro ungefär vid den tiden så nån form av smygstart lär det vara fram till klockan 19 när vi har bord bokade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AleMal:

Tur att man han se detta dagen innan!
Klart att man kommer på detta!

Välkommen

@gonace
Det blir säkert fler chanser i framtiden i Örebro eller i närheten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Gööött! Ikväll smäller det!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Det här blir första Meet & Geek som jag missar och det känns verkligen sjukt tråkigt. Men tyvärr har de inte uppfunnit den där klonmaskinen ännu som gör att man kan hinka bärs i Örebro samtidigt som kopian sitter kvar framför testbänken.

Hoppas ni får det riktigt trevligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det här blir första Meet & Geek som jag missar och det känns verkligen sjukt tråkigt. Men tyvärr har de inte uppfunnit den där klonmaskinen ännu som gör att man kan hinka bärs i Örebro samtidigt som kopian sitter kvar framför testbänken.

Hoppas ni får det riktigt trevligt!

Det går väl att hinka bärs framför testbänken som någon form av illa vald kompromiss?

Vi tar en kall en för er som inte kan närvara

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonasT:

Det här blir första Meet & Geek som jag missar och det känns verkligen sjukt tråkigt. Men tyvärr har de inte uppfunnit den där klonmaskinen ännu som gör att man kan hinka bärs i Örebro samtidigt som kopian sitter kvar framför testbänken.

Hoppas ni får det riktigt trevligt!

Ta med testbänken? Nåt ledigt vägguttag måste ju finnas och tänk vilka bra medhjälpare du får ha hela kvällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag kommer! Har lurkat på sweclockers sen starten och skapade en användare för några veckor sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av JonasT:

Det här blir första Meet & Geek som jag missar och det känns verkligen sjukt tråkigt. Men tyvärr har de inte uppfunnit den där klonmaskinen ännu som gör att man kan hinka bärs i Örebro samtidigt som kopian sitter kvar framför testbänken.

Hoppas ni får det riktigt trevligt!

Skrivet av OSkar000:

Ta med testbänken? Nåt ledigt vägguttag måste ju finnas och tänk vilka bra medhjälpare du får ha hela kvällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Lösningsorienterad.

Skrivet av Bananfan:

Jag kommer! Har lurkat på sweclockers sen starten och skapade en användare för några veckor sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ses ikväll!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Jag hänger på! Ses ikväll!

Permalänk
Administrativ avgift

@JonasT: Illa :/ , ni kan ju alltid skicka några ryzen processorer till mig o testa

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av philldrill:

Jag hänger på! Ses ikväll!

Det gör vi!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Sitter på tåget nu och räknar med att vara framme till 16-tiden. Lär checka in på hotellet och möta upp @Oskar000 nånstans, men lär definitivt vara anträffbar om nån eller några vill ses innan träffen drar igång på allvar klockan 19:00 på Bishops!

Kuriosa; tågets slutstation är Mjölby (MJÖLBY! @Wifi).

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag siktar på att åka vid 16 och är då framme i Örebro runt 17:30 kanske. Hör av mig till OSkar000 när jag är framme så får vi se vad ni har hittat på.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Sitter på kontoret ca 5-600m bort så kan vara där lite när som
Ev att jag ska cykla hem med jobbväskan först, får se.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

Sitter på tåget nu och räknar med att vara framme till 16-tiden. Lär checka in på hotellet och möta upp @Oskar000 nånstans, men lär definitivt vara anträffbar om nån eller några vill ses innan träffen drar igång på allvar klockan 19:00 på Bishops!

Kuriosa; tågets slutstation är Mjölby (MJÖLBY! @Wifi).

Jag har mer vana av samma tåg åt andra hållet... Gävle, nej, jag kliver fasen av halvvägs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Bara 5 platser kvar nu ju! 😊
Sitter snart på tåget också. Om ni har "förfest" någon annan stans än Bishop så skriv det gärna i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B