SweClockers byter leverantör till Bahnhof

Permalänk

Jaså, hyr Bahnhof ut virtuella servrar?
Vi har våra servrar på Amazon, ska ta en titt om inte vi också kan flytta över till Bahnhof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

De är bäst när det gäller säkerhet.

Ja då förstår jag precis vad du menar tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av minh:

Ja då förstår jag precis vad du menar tack

Skickades från m.sweclockers.com

Ursäkta. Tog bara ”fakta” från https://www.bahnhof.se/

Permalänk
Medlem

Då antar jag att flytten är klar och att allt gick bra

För nu så laddar sweclockers snabbt som attan. Tidigare kunde det ta 5+ sekunder för en sida att laddas, och då ansluter jag i tillägg från Kina.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fattas det inte lite bilder på "Framsidan" efter flytten?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

SweClockers har verkligen blivit "super charged" efter flytten. Detta ser ut att bli väldigt bra.
Jag trodde faktiskt redan innan informationen om flytten att SC hostades i någon av Bahnhofs serverhallar.

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AMD-FX:

Fattas det inte lite bilder på "Framsidan" efter flytten?

Fixat nu
Säg gärna till om ni hittar fler buggar/konstigheter nu efter flytten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Fixat nu
Säg gärna till om ni hittar fler buggar/konstigheter nu efter flytten

Skickades från m.sweclockers.com

Bilder på annonser fungerar inte.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Json_81:

Bilder på annonser fungerar inte.

Pröva en hård refresh (CTRL+F5).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Pröva en hård refresh (CTRL+F5).

Det fungerade, tack!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag upplever siten som mycket snabbare vid första anblick åtminstone. Bra jobbat! Och bra val av ISP!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Då antar jag att flytten är klar och att allt gick bra

För nu så laddar sweclockers snabbt som attan. Tidigare kunde det ta 5+ sekunder för en sida att laddas, och då ansluter jag i tillägg från Kina.

Skickades från m.sweclockers.com

Upplever detsamma! Lite tråkigt att nattflytten här blev en förmiddagsflytt men med det nya flytet verkar det helt klart värt det!

Permalänk
Medlem

Jisses! Trodde först jag surfade runt med cachade sidor i offlineläge. Imponerande hastighet i sidladdning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, galet snabbt nu! Hatten av för alla som slitit i natt!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
99:e percentilen

Verkar ju lira som det ska. Bra jobbat!

Är det för övrigt en slump att jag behövde logga in igen på min surfplatta (iOS) nu på morgonen, eller vet ni varför?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

It's alive!

Skrivet av Alling:

Verkar ju lira som det ska. Bra jobbat!

Är det för övrigt en slump att jag behövde logga in igen på min surfplatta (iOS) nu på morgonen, eller vet ni varför?

Jag fick också logga in igen på en dator (ska testa en annan ikväll).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu har jag undermedvetet under många år tryckt "Ctrl-T", skrivit "heta" och tryckt enter för att komma till listan med nya inlägg när jag inte kommer på exakt vad jag borde göra istället. Och nu ändrar ni URL:en till https://www.sweclockers.com/forum/aktiva. Hur ska mitt stackars muskelminne kunna hämta sig från detta?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Verkar ju lira som det ska. Bra jobbat!

Är det för övrigt en slump att jag behövde logga in igen på min surfplatta (iOS) nu på morgonen, eller vet ni varför?

Skrivet av Mocka:

It's alive!
Jag fick också logga in igen på en dator (ska testa en annan ikväll).

Eftersom de flyttat/bytat servrar så finns inte era sessioner kvar vilket gör att ni måste logga in igen skulle jag gissa.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redzo:

Jaha....Så då slipper vi med andra ord den där IDIOTISKA "sidan ligger nere för underhåll" VARENDA NATT mellan 03-05 sedan vad, 10 år nu ?
Hoppas ni väljer en leverantör som inte kör sina servrar på Windows 3.11 som ni gjorde fram till nu. För något annat anledning till att köra "underhåll" på sidan varje natt i 10 år finns absolut inte.

För drygt 10 år sedan var jag med och bytte ut en telefonväxel, den gamla växeln installerades i mitten av 80-talet, och hade senare blivit uppgraderad till Windows 3.1 1992. Sedan hade den stått där och snurrat felfritt med dubbla UPS matningar, hade väl en uptime på drygt 15 år när vi stängde ner den

Så skulle inte använda windows 3.X som exempel på instabilt OS

Permalänk
Medlem

Välkomna tillbaka, instämmer med att det går mycket fortare nu.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Känns lite trippy när det går så fort att ladda in sidorna

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag provade att blinka när jag tryckte F5, när jag öppnade ögonen igen var sidan klar. Det kallar jag speed

Permalänk
Medlem

Fått lite typ "sidan kan inte hittas" ibland, som löst sig med ett par F5.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Hedersmedlem

Jäklar vad det går undan redan, starkt jobbat alla inblandade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej, har sett lite frågor rörande varför ni blivit utloggade på mobilen, datorn, surfplattan, kylskåpet eller vilken enhet ni använder.

Vi har bytt fysiska (virtuella) maskiner och då vi inte flyttat över befintliga servrar så töms inloggningsinformation som var lagrad på gamla servern. Den är tyvärr bunden till den hårdvaran/operativsystemet.

Permalänk
Medlem

Använder mestadels en surfplatta. Sidinläsningen går extremt mycket snabbare idag:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Jaså, hyr Bahnhof ut virtuella servrar?
Vi har våra servrar på Amazon, ska ta en titt om inte vi också kan flytta över till Bahnhof.

Mot företag erbjuder vi virtuellt både IaaS och PaaS, windows och linux.
Kul att flytten verkar ha gått bra, sidan känns verkligen snabbare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Liksom andra så fick även jag logga in igen, men riktigt så lat är jag inte att det skulle vara jobbigt
Men seriöst, sidan känns bra mycket rappare och hittils har jag inte sett några buggar. Bra jobbat!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jreklund:

Hej, har sett lite frågor rörande varför ni blivit utloggade på mobilen, datorn, surfplattan, kylskåpet eller vilken enhet ni använder.

Vi har bytt fysiska (virtuella) maskiner och då vi inte flyttat över befintliga servrar så töms inloggningsinformation som var lagrad på gamla servern. Den är tyvärr bunden till den hårdvaran/operativsystemet.

Intressant, jag har inte behövt logga in på mobilen igen i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Intressant, jag har inte behövt logga in på mobilen igen i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här