GSX 1000 eller ljudkort till Sennhesier GSP 500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

@zabera: Jag kör ett par GSP600 och jag har nog aldrig min GSX1000 på över 20. Så det finns gott om power kvar att hämta.

Det verkar ju mycket trevligt! allt hänger nu på ifall det går att koppla mikrofonen förbi GSXen och direkt in i datorn istället, läste på ett forum att det ej var möjligt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Det verkar ju mycket trevligt! allt hänger nu på ifall det går att koppla mikrofonen förbi GSXen och direkt in i datorn istället, läste på ett forum att det ej var möjligt :/

Varför vill du göra det? Min mic låter åtminstone klockrent

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Använder nu denna i BF V, låter MYCKET märkligt, satt upp den enligt instruktioner. Låter som att det ligger något slags konstigt filter över ljudet.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av zabera:

Använder nu denna i BF V, låter MYCKET märkligt, satt upp den enligt instruktioner. Låter som att det ligger något slags konstigt filter över ljudet.

Hur låter det om du spelar upp musik ? Har du nått bra inspelat i losslessformat i datorn som du kan lyssna på ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@zabera: Kolla inställningarna i BF V, samt säkerställ att du har 7.1 inställt. I senaste Windows 10 uppdateringen bytte den inställningen plats, så lätt att missa. Blir en helt annan ljudbild.

Sen har du inställningar på själva GSX också.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED