Permalänk
Mattecoach

@NatureBoyyy: "Som tur var" tog jag höjd från början och byggde extra smelters osv., vissa har stått oanvända hela tiden. Detta gjorde att jag hade tillräcklig plats för det mesta, men det sista drog jag ändå bara transportband tvärs över hela fabriken för att få "slutprodukterna" till rätt plats

Permalänk
Medlem

@PuMaH:

Just det där jag vill få bort blivit samma här, jag vill att allting går antingen helt rakt eller uppåt osv så blir lite pyssel att få allt bra, inkluderat ores som kommer in .P

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Som en del andra är även jag inne på fjärde versionen av mitt bygge nu. Jämnade allt med marken häromdagen och fokuserar nu i första hand på att dra in så mycket råvaror som möjligt till bygget i hopp om att komma på ett vettigt sätt att distribuera detta överallt samt försöka se till att effektivisera out- och input per minut så gott det bara går.
Ständigt så underskattar man dock hela tiden hur jäkla mycket plats man behöver för saker och ting...

Nåja, mina totalt 90 minuters pendling till och från jobbet varje dag har hela denna veckan gått åt till att fantisera om hur jag ska få ihop min fabrik

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

@Zicsoen:
Låter som mig, på luncherna på jobbet sitter jag och funderar på hur jag ska lösa allt även innan jag lägger mig. Tror fan inte jag blivit så här uppslukad av ett spel sedan witcher 3

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Inaktiv

Upptäckte nu på morgonen att Satisfactory, både vanliga Early Access-versionen men även Experimental har uppdaterats den senaste tiden. Tier 7 och 8 är upplåst i Experimental nu så jag har hoppat in i spelet igen.

Permalänk
Medlem

Ett fantastiskt spel, men kommer inte i närheten av Factorio som nog är mitt favoritspel på många år. (4000 timmar på steam)

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

@anon5930: Hur ser det ut i Early Access? Vad har uppdaterats där?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Purrfected:

@anders190: Hur ser det ut i Early Access? Vad har uppdaterats där?

Whoops! Skulle bara in och titta i spelet på morgonen. Nu är det plötsligt kväll hehe.

De som nämns på denna sida verkar vara det som gäller för icke-experimental. Verkar mer eller mindre vara vad gamla Experimental erbjuder, men med mindre buggar förhoppningsvis.

https://www.satisfactorygame.com/update

Permalänk
Inaktiv

Satisfactory Experimental har fått en mindre uppdatering: https://www.reddit.com/r/SatisfactoryGame/comments/c7thds/pat...

Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.1.20 - Build 101547

Hi Pioneers!

New week and new fixes incoming! As always we’re insanely thankful for the time you put into the game and

TRAINS

• Power consumption increased. From 15 -> 25 and max 80 -> 110

• Might have fixed a crash related to the trains

• Fixed the bug that caused the train to abort the docking sequence prematurely

• Fix for when 2 people try to dock the same train

• Trains with multiple locomotives should dock properly now

• Trains now lean in curves

FACTORY

• Battery energy value increased from 1000 -> 6000

BUGS

• More work done on the conveyor belt crashes

• Might have fixed a crash related to foliage

WORLD

• Uranium nodes and deposits now radiate

• Added splines for wildlife in Red Jungle and Bamboo Fields

• Added edibles to the aforementioned areas and Swamp

• Added missing water volumes

• Fixed some of the rivers

Dold text
Permalänk
Medlem

Igår släpptes "Juni-uppdateringen"

https://www.satisfactorygame.com/update-2

Tåg och nuclear är nu ute ur experimental-branch.

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Medlem

Har nu lagt ca 180 timmar i ett game, tror det är ett av de spelen jag spelat mest de senaste 5 åren bortsett från witcher 3. Finns alltid något kul att göra, försöka optimera, göra det snyggare osv. Tyvärr sitter man i dilemmat att jag borde ta bort hela min grundfabrik och göra den rätt från grunden men det kommer ta en sådan jävla tid haha..

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk

Ett av de mer beroendeframkallande spelen jag spelat på ett tag och utvecklarna har den charmiga egenskapen att de lyssnar på sina spelare och spelet blir bara bättre och bättre. Spelet har mer innehåll än vissa AAA-spel och är fortfarande early aceess

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Captain Gibbs: lite synd att dom har fått skjuta på uppdatering nr3:

Källa:

Permalänk

Update 3 i morgon!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ziegfried:

De lämnar inte Early access i och med denna? Tänkt återvända till spelet ett bra tag men är lite inne på att invänta att spelet blir klart först.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Mattecoach

Riktigt kul att det händer grejer!
Började faktiskt spela igen i helgen efter ett tags uppehåll, tycker att spelet är roligast i början.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PuMaH:

Riktigt kul att det händer grejer!
Började faktiskt spela igen i helgen efter ett tags uppehåll, tycker att spelet är roligast i början.

Lätt årets spel för mig förra året.
Blir att starta om från början för mig, känns roligare så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har läst lite om Factory men aldrig hoppat på det men kanske ska satsa på detta istället. Känns som ett lugnt och trivsamt byggarspel.
Börjar man om för varje ny karta eller bygger man bara vidare på samma karta?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

@Stefflo: det är en karta, men man kan välja 3 olika positioner att starta på. världen är enorm som man spelar i, vilket gör att man ofta hittar nya saker man missat tidigare om man bara färdas från A till B. Att besöka allt tar lång tid.

satvfning
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Patrik356b:

@Stefflo: det är en karta, men man kan välja 3 olika positioner att starta på. världen är enorm som man spelar i, vilket gör att man ofta hittar nya saker man missat tidigare om man bara färdas från A till B. Att besöka allt tar lång tid.

Perfekt, sånt gillar jag så man inte ska börja om hela tiden och bara få massa nya prylar som går att använda till varje lvl, blir så mycke startsträcka på varje nivå då.
Det blir nog ett testköp om inte annat, skulle behöva ett nytt spel som man kan sitta med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av anon5930:

De lämnar inte Early access i och med denna? Tänkt återvända till spelet ett bra tag men är lite inne på att invänta att spelet blir klart först.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, Update 3 kommer att landa i experimental-bygget först (separat från Early Access) Och det låter på deras uttalanden som att det kommer komma många uppdateringar innan spelet är "färdigt". Det ska finnas en story är det tänkt, men just nu är det höljt i dunkel om vad det kommer att handla om. Men oj vad jag har väntat på denna uppdateringen! Ska bli spännande.

Skrivet av PuMaH:

Riktigt kul att det händer grejer!
Började faktiskt spela igen i helgen efter ett tags uppehåll, tycker att spelet är roligast i början.

Jag har avvaktat med att spela just för att det först spekulerades att ens savegames kanske inte skulle fungera i Update 3, som de senare tog tillbaka. Men de har ändrat i recepten för alla komponenter som man producerar att man gör bäst i att börja om ändå. Och jag håller med, det finns inte någon riktig vits med att sitta inne på fabriker som producerar 50 supercomputers per minut när det inte (just nu) finns något slutgiltigt mål. Så glädjen är mest i början, när det finns lite känsla av att man "tar sig framåt".

Skrivet av anon5930:

Lätt årets spel för mig förra året.
Blir att starta om från början för mig, känns roligare så.

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp, samma här. Ända sedan jag såg första trailern så fick jag känslan; spelet jag har väntat på! Har inte varit såhär taggad på något sen Elder Scrolls: Oblivion. Eller kanske Skyrim.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ziegfried:

Nej, Update 3 kommer att landa i experimental-bygget först (separat från Early Access) Och det låter på deras uttalanden som att det kommer komma många uppdateringar innan spelet är "färdigt". Det ska finnas en story är det tänkt, men just nu är det höljt i dunkel om vad det kommer att handla om. Men oj vad jag har väntat på denna uppdateringen! Ska bli spännande.

Jag har avvaktat med att spela just för att det först spekulerades att ens savegames kanske inte skulle fungera i Update 3, som de senare tog tillbaka. Men de har ändrat i recepten för alla komponenter som man producerar att man gör bäst i att börja om ändå. Och jag håller med, det finns inte någon riktig vits med att sitta inne på fabriker som producerar 50 supercomputers per minut när det inte (just nu) finns något slutgiltigt mål. Så glädjen är mest i början, när det finns lite känsla av att man "tar sig framåt".

Jepp, samma här. Ända sedan jag såg första trailern så fick jag känslan; spelet jag har väntat på! Har inte varit såhär taggad på något sen Elder Scrolls: Oblivion. Eller kanske Skyrim.

Ah! Hade förstått det hela fel, trodde det var dags nu. Men tackar inte nej till en ny uppdatering, får bli att sätta igång igen, är så sugen. Blir nog även en ny save ändå.

Detta spel är bland det bästa som gjorts i spelväg i mitt tycke. Att spelet finns, är så underbart som det är får mig seriöst att vilja nypa mig i armen för att verkligen inse att jag är vaken.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Ah! Hade förstått det hela fel, trodde det var dags nu. Men tackar inte nej till en ny uppdatering, får bli att sätta igång igen, är så sugen. Blir nog även en ny save ändå.

Detta spel är bland det bästa som gjorts i spelväg i mitt tycke. Att spelet finns, är så underbart som det är får mig seriöst att vilja nypa mig i armen för att verkligen inse att jag är vaken.

Det tycker jag! Om man gillar spelet trots att det är tekniskt sett fortfarande "early access" eller i det här fallet "experimental"-stämpel på det så kör på, det är vad jag och många andra kommer att göra! Jag hade hoppats på fler att fler "tiers" skulle komma i Update 3, men det kommer visst senare.

Några speciella planer på var och hur du ska bygga din bas/fabrik denna gången? Själv ska jag se till att allting är i linje med vartannat med hjälp av foundations, samt bygga mer vertikalt. Hade diverse småfabriker utspridda över kartan, men de var inte "i linje" med varandra, så det blev lite plåttrigt med walkways som gick till andra närliggande plattformar och liknande. Men nu är det tänkt att allt ska sitta ihop bättre men samtidigt vara modulärt och skalbart.

Och kärnkraft har jag inte vågat migrera till, har kört på med fuel generators. Vill planera någon form av slutförvar väldigt väl innan jag ens vågar köra på det.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Keeper of Traditions

Fortfarande inga nyheter kring ett släpp på Steam?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ziegfried:

Det tycker jag! Om man gillar spelet trots att det är tekniskt sett fortfarande "early access" eller i det här fallet "experimental"-stämpel på det så kör på, det är vad jag och många andra kommer att göra! Jag hade hoppats på fler att fler "tiers" skulle komma i Update 3, men det kommer visst senare.

Några speciella planer på var och hur du ska bygga din bas/fabrik denna gången? Själv ska jag se till att allting är i linje med vartannat med hjälp av foundations, samt bygga mer vertikalt. Hade diverse småfabriker utspridda över kartan, men de var inte "i linje" med varandra, så det blev lite plåttrigt med walkways som gick till andra närliggande plattformar och liknande. Men nu är det tänkt att allt ska sitta ihop bättre men samtidigt vara modulärt och skalbart.

Och kärnkraft har jag inte vågat migrera till, har kört på med fuel generators. Vill planera någon form av slutförvar väldigt väl innan jag ens vågar köra på det.

Experimental är den jag lagt mest tid på. Drygt 3 dygn spelat om jag inte minns helt fel. Kom av mig just pga att det segrade ner sig med nytt innehåll. :/

De två saves jag haft innan har börjat i änglandskapet, visste inte ens att det fanns fler startpunkter. Kommer nog vilja börja där igen då jag gillar att blicka över det området med.
Blir att bygga med foundations och mer ordning även för mig. När jag började vid Early access starten förra året så visste jag väldigt lite om spelet och byggde allt på marken. Ångrar att jag inte sparat så mycket material från dess men det såg insane ut. Lika hade jag missat att splitters och joiners (eller vad de kallas) gick att bygga i luften så allt detta låg på marken. Inte snyggt.

Blir att bygga mer koncentrerat och vertikalt här med. Gillar att bygga långa transportörer över kartan, men viss arbetsskada då jag också arbetar med just detta IRL. Kärnkraft blir att prova men var rätt nöjd med oljedrift med.

Ska bli sjukt kul att bara starta om faktiskt. Världen är orörd, redo att exploateras. Och all härlig planering och optimering för alla linjer.

Hade fulla spelet släppts idag hade det blivit semester resten av veckan och bunkra upp mat och bara tokmaxad speltiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Fortfarande inga nyheter kring ett släpp på Steam?

Inte mig veterligen, vet att det frågas om det med jämna mellanrum. Jag är osäker på om Satisfactory är helt exklusivt för Epic Games, eller om det är tidsbundet/att exklusiviteten går ut så småningom? Hade jag varit schysst att ha allt samlat på Steam dock, istället för ännu en launcher (enda spelet jag köpt hos Epic Games). Har tyvärr inget svar på frågan...

Skrivet av anon5930:

Experimental är den jag lagt mest tid på. Drygt 3 dygn spelat om jag inte minns helt fel. Kom av mig just pga att det segrade ner sig med nytt innehåll. :/

De två saves jag haft innan har börjat i änglandskapet, visste inte ens att det fanns fler startpunkter. Kommer nog vilja börja där igen då jag gillar att blicka över det området med.
Blir att bygga med foundations och mer ordning även för mig. När jag började vid Early access starten förra året så visste jag väldigt lite om spelet och byggde allt på marken. Ångrar att jag inte sparat så mycket material från dess men det såg insane ut. Lika hade jag missat att splitters och joiners (eller vad de kallas) gick att bygga i luften så allt detta låg på marken. Inte snyggt.

Blir att bygga mer koncentrerat och vertikalt här med. Gillar att bygga långa transportörer över kartan, men viss arbetsskada då jag också arbetar med just detta IRL. Kärnkraft blir att prova men var rätt nöjd med oljedrift med.

Ska bli sjukt kul att bara starta om faktiskt. Världen är orörd, redo att exploateras. Och all härlig planering och optimering för alla linjer.

Hade fulla spelet släppts idag hade det blivit semester resten av veckan och bunkra upp mat och bara tokmaxad speltiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, du menar Green Fields (tror jag den heter). De ska göra om ökenområdet i Update 3, och enligt mig ser det galet mycket bättre ut. Kanske blir bästa startpunkten för lite mer erfarna spelare, vem vet.

Jag tror vi alla gjort ungefär samma missar, eller nybörjarmisstag innan man fattade vinken med allt. Har också gjort missen med att man kan placera splitters/mergers på befintliga conveyer belts, och sen conveyer belt-spaghetti överallt på marken som gick i ett virrvarr på bisarra sätt, men det hade sin charm.

Jag vet inte när du spelade senast, men det ryktas om att Update 3 kommer att prestera avsevärt bättre, med förbättrat stöd för fler CPU-kärnor. Jag vet att många med så kallade "megabaser" hade väldiga framedrops - och inte på grund av undermålig hårdvara, utan för att spelet skalade dåligt med många maskiner/fabriker samt kilometervis med conveyer belts. Men detta åtgärdas undan för undan.

Kanske ska bygga basen i samspel med naturen denna gång, får dåligt samvete när jag sågar ner träd bara för att de är ivägen för foundations och alla maskiner som byggs.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

@Dunder: Senaste jag läste var det mer eller mindre ett rätt starkt nej och inga planer på steam.

Får se om jag ska ta mig an experminental och update 3 eller vänta på den kommer till EA så att säga, det är spelet jag spelade absolut mest förra året, helt fantastiskt roligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av NatureBoyyy:

@Dunder: Senaste jag läste var det mer eller mindre ett rätt starkt nej och inga planer på steam.

Synd, hade varit kul att testa.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ziegfried:

Inte mig veterligen, vet att det frågas om det med jämna mellanrum. Jag är osäker på om Satisfactory är helt exklusivt för Epic Games, eller om det är tidsbundet/att exklusiviteten går ut så småningom? Hade jag varit schysst att ha allt samlat på Steam dock, istället för ännu en launcher (enda spelet jag köpt hos Epic Games). Har tyvärr inget svar på frågan...

Ja, du menar Green Fields (tror jag den heter). De ska göra om ökenområdet i Update 3, och enligt mig ser det galet mycket bättre ut. Kanske blir bästa startpunkten för lite mer erfarna spelare, vem vet.

Jag tror vi alla gjort ungefär samma missar, eller nybörjarmisstag innan man fattade vinken med allt. Har också gjort missen med att man kan placera splitters/mergers på befintliga conveyer belts, och sen conveyer belt-spaghetti överallt på marken som gick i ett virrvarr på bisarra sätt, men det hade sin charm.

Jag vet inte när du spelade senast, men det ryktas om att Update 3 kommer att prestera avsevärt bättre, med förbättrat stöd för fler CPU-kärnor. Jag vet att många med så kallade "megabaser" hade väldiga framedrops - och inte på grund av undermålig hårdvara, utan för att spelet skalade dåligt med många maskiner/fabriker samt kilometervis med conveyer belts. Men detta åtgärdas undan för undan.

Kanske ska bygga basen i samspel med naturen denna gång, får dåligt samvete när jag sågar ner träd bara för att de är ivägen för foundations och alla maskiner som byggs.

Skulle spelet dyka upp på GOG skulle jag lätt dubbeldippa.

Blir kanske att prova öknen ändå, tredje gången på samma ställe känns lite insnöat nu när jag tänker efter.
Som du säger, vore fint att låta naturen vara mer orörd och låta massiva fabriker placeras så de inte stör så mycket. Öknen borde bli perfekt!

Haha verkligen! Och nog har det sin charm men när transporter går igenom varandra känns det rätt fel. Härligt med väldesignade ormbon.
Min senaste save har höga torn med conveyor belts på typ tio nivåer som går genom landskapet. Var på väg att börja effektivisera och programmera splitters men sen fick jag lite ont om tid.

Hoppas på högre prestanda, vore verkligen kul om jag kunde få ur mer av min 3900X i spelet också.

Kan det inte bli kväll snart?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Skulle spelet dyka upp på GOG skulle jag lätt dubbeldippa.

Blir kanske att prova öknen ändå, tredje gången på samma ställe känns lite insnöat nu när jag tänker efter.
Som du säger, vore fint att låta naturen vara mer orörd och låta massiva fabriker placeras så de inte stör så mycket. Öknen borde bli perfekt!

Haha verkligen! Och nog har det sin charm men när transporter går igenom varandra känns det rätt fel. Härligt med väldesignade ormbon.
Min senaste save har höga torn med conveyor belts på typ tio nivåer som går genom landskapet. Var på väg att börja effektivisera och programmera splitters men sen fick jag lite ont om tid.

Hoppas på högre prestanda, vore verkligen kul om jag kunde få ur mer av min 3900X i spelet också.

Kan det inte bli kväll snart?

Skickades från m.sweclockers.com

Säger nog samma sak, skulle det någon gång komma till GOG köper jag det för *nästan* vilket pris som helst, haha.

Ja, tänker lite i samma banor. Green Fields är urläckert, det är inte konstigt att de flesta börjar där, det ser helt enkelt väldigt tilltalande ut. Men om man ska börja om på ny kula i och med Update 3 så kanske man ska börja i ett nytt område också, så det får en ny känsla, så att man inte står och stampar på samma ställe och får deja vú, det här har jag ju gjort flera gånger innan... Har för mig att man har väldigt nära till olja (tidigt) om man börjar i öknen, men låter det vara osagt!

Vad spelar du med för inställningar? Om du inte har jättehöga krav på att allt ska vara maxat kan du testa att stänga av eller sätta t.ex shadows och post-processing på low. Och om du har några andra på ultra/high så försök hitta någon avvägning av medium-inställningar. View-distance på "far" istället för "ultra", etc. Sen så är auto-save som standard satt på 5 minuter, testa att sätta den på 20 min+ och se om det blir bättre, men glöm inte att spara manuellt emellanåt, ifall att något händer! Men jag vet att många ökar tiden för auto-save för att de märkt att det blir färre framedrops. Kör du MSI Afterburner med RivaTuner Statistics Server? Har för mig att jag av en slump stängde av dessa medans jag spelade och fick en, vad som kändes som natt och dag-skillnad i prestanda. Kanske inte finns något samband, men tänkte bara nämna det.

Det är intressant, för du har verkligen en monsterburk jämfört med vad jag har. Har försökt hitta någon form av sweet spot i form av fin grafik men fortfarande okej FPS. Men en hel del dippar här och där. Men jag vågar nog satsa en 20-lapp på att det har införts massor av prestandaförbättringar sen du spelade senast.

Och ja, jag har väntat månader utan att känna mig särskilt otålig, men nu när det är timmar och snart minuter kvar så bara kryper det i skinnet på en! Update 3, ge mig nuuu.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4