Nvidia lanserar Geforce RTX 2080 Super den 23 juli – får specifikationer och pris

Nvidia lanserar Geforce RTX 2080 Super den 23 juli – får specifikationer och pris

Kort efter att ha kraschat AMD:s grafikkortslansering tar Nvidia sikte på konkurrentens toppmodell Radeon VII med Geforce RTX 2080 Super, som nu får fullständiga specifikationer och pris.

Läs hela artikeln här

Hur såg prisläget ut för AIB i förhållande till FE när de lanserades? Kan vi förvänta oss 2080 Super från partnertillverkare för kring samma pris eller är det 10k som gäller? I så fall känns det nästan vettigare att köpa något av de 2080 som reas ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad betyder de två olika priserna under RTX 2080 Ti i tabellen? Sänks rekommenderade priset till 999USD från 1199USD?

Skrivet av Samlooh:

Vad betyder de två olika priserna under RTX 2080 Ti i tabellen? Sänks rekommenderade priset till 999USD från 1199USD?

Ja, det är vad det har ryktats om i alla fall så vi får väl se det som officiellt bekräftat nu.

Skrivet av Samlooh:

Jag tror att 1199USD är founders edition, medan 999USD är ordinarie riktpris. Det har gått att köpa kort för 999USD i staterna (i delstater utan moms, så klart) sedan start så vitt jag vet.

https://www.evga.com/products/product.aspx?pn=11G-P4-2281-KR

Skrivet av Samlooh:

Asterisken hade fallit bort där på 1 199 USD. Det är priset för Nvidias Founders Edition-version av Geforce RTX 2080 Ti.

Skrivet av Shrudder:

Jag tror att 1199USD är founders edition, medan 999USD är ordinarie riktpris. Det har gått att köpa kort för 999USD i staterna (i delstater utan moms, så klart) sedan start så vitt jag vet.

https://www.evga.com/products/product.aspx?pn=11G-P4-2281-KR

Skrivet av JonasT:

Asterisken hade fallit bort där på 1 199 USD. Det är priset för Nvidias Founders Edition-version av Geforce RTX 2080 Ti.

Aha, tack!

Ingen 2080 Ti super med andra ord? Pff, ingen värdig 1080 Ti ersättare någonsin kanske.. Hoppas inte mitt kort pajar under de kommande åren.

Skrivet av Teddis:

Ingen 2080 Ti super med andra ord? Pff, ingen värdig 1080 Ti ersättare någonsin kanske.. Hoppas inte mitt kort pajar under de kommande åren.

Skulle inte förvåna mig om det kommer sen sån vid senare tillfälle. Finns ju ingen konkurrens så de håller nog på det tills försäljningen av nuvarande stagnerat.

Många nya bra funktioner i de nya Radeonkorten, men räddningen för dessa måste nog tyvärr ändå sägas vara priset (mao pris/prestanda)

Jaha, får väl bli ett 2080 Super då. Har funderat på om jag skall byta mitt 2080 till ett 2080 Ti ett tag nu men detta avgör det.

En ny generation och fortfarande inte Hdmi 2.1?

Skrivet av trickeh2k:

Skulle inte förvåna mig om det kommer sen sån vid senare tillfälle. Finns ju ingen konkurrens så de håller nog på det tills försäljningen av nuvarande stagnerat.

Fast det finns ju redan. Det heter RTX Titan.

Skrivet av Aktsu:

Jaha, får väl bli ett 2080 Super då. Har funderat på om jag skall byta mitt 2080 till ett 2080 Ti ett tag nu men detta avgör det.

Så stor skillnad är det väl inte mellan Super och vanliga att det försvarar ett byte ekonomiskt? Jag sitter med ett 1080ti och inte sugen på att byta bara för raytracing.

Min känsla är att lanseringen av 2080 Super är till för att nVidia då lägger sig lite över 1080 Ti i prestanda, så att alla de som sitter på de korten känner att nu är det "värt" att uppgradera.

RTX 2080 var ju likställt med 1080 Ti.

Oerhört nöjd med infon. Sitter med ett GTX 780 som inväntat en vettig prisklass för uppgradering, så ett 2070 S blir det tveklöst.

Skrivet av cyklonen:

Fast det finns ju redan. Det heter RTX Titan.

Sist jag kollade var det fortfarande Nvidia som stod för titan.

Skrivet av Scirocco:

En ny generation och fortfarande inte Hdmi 2.1?

Vilken HDMI 2.1-funktion tänker du på? 48 Gbps FRL kräver troligtvis en helt ny generation som följd av nya krav på elektroniken. Super-modellerna är inte en ny generation utan samma "gamla" Turing-kretsar i lite andra variationer.

Det ska gå att implementera vissa HDMI 2.1-funktioner med befintlig hårdvara, till exempel ALLM-funktionen och även VRR. Tycker i alla fall Samsungs ingenjörer på TV-sidan, men jag misstänker att de talar i egen sak.

48 Gbps FRL över HDMI lär dock dröja till Ampere om jag får gissa högt.