Cyberpunk 2077 får multiplayer-läge

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 får multiplayer-läge

Det haussade storspelet Cyberpunk 2077 är mindre än ett år bort och nu bekräftar utvecklaren CD Projekt RED att spelet får ett onlinebaserat flerspelarläge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det tackar vi för, tror att det kommer att uppskattas utav rätt många.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Negativt, bättre lägga ALLA resurser på SP.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Ytterligare en utvecklare till rakning

Permalänk
Medlem

Och svenska Refused gör musiken för gruppen Samuraj!
https://open.spotify.com/track/0UHxkkgI5GfV0XBRA1rqfe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Negativt, bättre lägga ALLA resurser på SP.

Nej tok, lägg ALLA resurser på Storymode Co-Op.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Bannat också. Jag vill inte att det ska finnas minsta risk att något tas ifrån singleplayerläget. Vill inte att det ska finnas minsta risk att nånting nerfas.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Om man tittat på historia så har multiplayerlägen 82% av gångerna vattnat ut intrycket av singleplayerbaserade spel

Permalänk
Medlem

SP i all ära, men problemet med SP är att man "tröttnar" på spelet för fort i takt med att storyn är slut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

SP i all ära, men problemet med SP är att man "tröttnar" på spelet för fort i takt med att storyn är slut.

Så de 150 timmarna man spenderade i witcher 3 på en playthrough utan att lägga någon tid på gwent skulle inte vara nog?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Så de 150 timmarna man spenderade i witcher 3 på en playthrough utan att lägga någon tid på gwent skulle inte vara nog?

Skickades från m.sweclockers.com

De hundratals timmar jag lagt på Mario oddysey och zelda. Rent sp spel är under

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Chromatic @Överklockad_gasklocka @Defender rapporter gör gällande att det är en relativt nyetablerad grupp utvecklare på 40 personer baserade i Wroclaw som utvecklar multiplayer-delen, medan huvudgruppen baserad i CDPR:s högkvarter i Warszawa utvecklar själva single player-delen av Cyberpunk 2077. Om detta stämmer bör den separata gruppen inte ta fokus eller resurser från grundspelet. Det är inte heller klart om detta multiplayer-läge blir en del av spelet vid lansering eller om det blir tillgängligt separat i efterhand, som fristående spel eller DLC-läge.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@HenrikM: Mmm, och jag tycker nog att det låter som att det kan passa som handen i handsken!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1561994-refused-levere...

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Åh nej, nu kommer singleplayer-delen balanseras och utvecklas för att fungera med multipalyer också suck

Permalänk
Medlem

Nu blev spelet ännu mer intressant! Explora med brorsan skulle vara kul!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått ifrån att läsa engelska nyheter om detta, är att deras Cyberpunk 2077 som släpps nästa år är separat och att multiplayer läget blir en separat grej som dom kommer lägga till i efterhand så folk som gnäller om att resurser kommer dras ifrån själva "main spelet" ni kan andas ut.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

Resurser kanske inte tas från utvecklarna av single player-spelet men det är ju fortfarande möjligt att spelinnehållet påverkas.

Dark Souls-spelen är de enda med både PvE och PvP där jag har full koll på vad det har medfört för SP-läget med alla patchar osv, och det har till 90 % varit till nackdel för det med alla strömlinjeformningar av vapens skada och rustningars skydd osv. Om det dock är helt och hållet separat med SP och MP i CP så kan jag väl acceptera det!

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Är lite skeptisk till det här men CDPR har dock inte gett mig några skäl att tvivla egentligen. Tror det kan bli riktigt bra som bäst och som sämst något man kanske är kul i några timmar med polarna.

Permalänk
Medlem

GTA V-modellen låter det väl som typ?

Jag pallar inte sånt men samtidigt kan man kanske bara visa ointresset genom att helt enkelt hoppa av tåget när singleplayer-delen tagit slut

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Dom kan säga vad dom vill om hur det kommer va, men vi vet nog alla att det kommer bli Cyberpunk Royale.

Jag undrar dock om Cyberpunk/Witcher motorn funkar bra som multiplayer, annars har det Fallout 76 vibbar. Nåja, kan iaf inte vara sämre. Det är en omöjlighet.

Permalänk
Medlem

Ugh, jag är skeptisk. Om minsta grej i SP påverkas av detta kommer jag gråta på riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Detta tillsammans med en Asus PG35VQ och RTX 2080 Ti är drömmen asså!

Permalänk
Medlem

Den negativa aspekten för mig med denna fokus är inte fördelningen av resurser, utan risken för spelförstörande eller på annat sätt irriterande buggar. CD Projekt RED har i mina ögon en ganska tråkig historia med buggiga spel vid release--trots enspelarfokus--och detta beslut kommer säkerligen slänga fler vedträn på den elden.

Permalänk
Testpilot

Jag gillar hur folk tar ut i förskott att detta skulle påverka det negativt för SP-delen utan att ens ha sett något direkt från just den biten.

Det är för det första inte ens huvudstudion som designat spelet som står för MP stycket. Sedan kan dom göra som GTA-V, där man helt enkelt har 2st helt olika balances för SP och MP läget (t.ex. är fordon långsammare i MP).

Jag ser inte MP som något negativt för en titel som detta. Om jag kommer kunna glida runt med vänner i online-läge och göra lite trolliga saker när jag är "klar" med SP-läget så ser jag det bara som ett plus faktiskt. Det är nog inte många som t.ex. spelar igenom Skyrim eller Witcher mer än 1 gång, speciellt inte samma story arc igen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Måste man ta patent på sådana grundläggande idéer nuförtiden??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

SP eller Co-Op, allt annat är bortkastade pengar i min mening.

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

SP i all ära, men problemet med SP är att man "tröttnar" på spelet för fort i takt med att storyn är slut.

Är ett spel riktigt bra kan man spela det väldigt många gånger, jag har spelat Mass Effect ca 5-6 gånger, Mass Effect 2 och 3 säkert 10 gånger och Andromeda två gånger....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Så de 150 timmarna man spenderade i witcher 3 på en playthrough utan att lägga någon tid på gwent skulle inte vara nog?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror jag lade 150 timmar på Gwent 😁

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Tror jag lade 150 timmar på Gwent 😁

Lagt över 600h i stand Alone Gwent. Riktigt bra

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Är ett spel riktigt bra kan man spela det väldigt många gånger, jag har spelat Mass Effect ca 5-6 gånger, Mass Effect 2 och 3 säkert 10 gånger och Andromeda två gånger....

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, kört igenom dom flera gånger och för min del har jag knappt rört MP delen. Tycker dock dom gjorde vissa missar, hade inget emot MP men att nästan göra det till ett krav för att få 100% var fel. Ha gärna med det men i så fall låt SP spelaren själv välja hur mycket det skall påverka deras story så att säga.